حاشیه های نمایش جنجالی عشق ثگی

[ad id='39844']

[quote]اخیرا بازی یکی از بازیگران نمایش عشق ثگی در نقش یک سگ حاشیه های زیادی برای نمایش در پی داشته است [/quote]

 

اخیرا تئاتری با نام «عشق ثگی» به کارگردانی امید غفاری مجوز اجرا گرفته و از یازدهم دی ماه ۹۷ نیز به روی صحنه رفته است. این تئاتر که در سایه غفلت وزارت ارشاد به کار خود ادامه می‌دهد، به صورت عجیبی نه تنها با فرهنگ بومی کشور همخوانی ندارد که به صورت عریانی به ارزش ها و اصول اخلاقی نیز دست اندازی می‌کند. نمایش بردگی جنسی و پرداخت عشق به سگ و گربه توسط کارکتر زن داستان از نکات عجیب این تئاتر است»

*«یکی از نکات زننده در طول تئاتر جایگزینی شخصیت‌های انسانی به جای سگ و گربه است. بازیگرانی که روی صحنه چهاردست و پا راه می‌روند و قلاده آن‌ها دست بازیگر زن داستان است. این نوع تصویر در ابتدا چیزی جز بردگی جنسی و فرقه‌های انحرافی جنسی را در ذهن تداعی نمی‌کند»

سیدوحید فخرموسوی سرپرست جدید شورای نظارت و ارزشیابی بر تئاتر در این زمینه به خبرنگار تئاتر گفت: متأسفانه برداشت‌ها از این نمایش و تفکر قالب آن اشتباهاست ما کارشناسان خود را برای بازبینی و و خواندن و باز هم بازبینی دوباره کار در حین اجرا فرستاده‌ایم و این تعابیر کاملاً زمین تا آسمان با آن چیزهایی که از این نمایش برداشت می‌شود، مغایر است.

وی در این باره مدعی شد: من حتی نظر کارشناسان را هم در این رابطه می‌توانم منتشر کنم که این نمایش در راستای تقبیح نگهداری سگ و گربه و حیوانات خانگی و ایجاد روابط سرد در زندگی‌هاست.

فخرموسوی درباره کلیپ‌ها و عکس‌هایی که از کار منتشر شده است،‌ گفت:‌ بر اساس یک مصاحبه از بازیگر و بخش‌هایی از کار که البته ناقص هم هست، نباید قضاوت کرد.

سرپرست شورای نظارت و ارزشیابی بر تئاتر گفت: متأسفانه دوستانی که از اجرا فیلم تهیه کردند به برش‌هایی از کار بسنده کردند و من پیشنهاد می‌کنم کار دیده شود یا فیلم‌ها و عکس‌های مناسبی از کار تهیه شود تا این قضاوت‌ها از بین برود. ضمن اینکه نمایشنامه مدنظر ما به لحاظ محتوایی و نحوه اجرایی،‌ مورد بازبینی قرار گرفت و مشکل خاصی نداشت.

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *