تهمت نتانیاهو درباره ماهواره امید و دلایل عدم موفقیت آن

[ad id='39844']

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم در اظهارنظری به پرتاب ماهواره‌بر ایرانی واکنش نشان داد و مدعی شد که این اقدام اولین گام در مسیر دستیابی به موشک‌های قاره‌پیما است. نتانیاهو گفت: «ایران دروغ می‌گوید. پرتاب ماهواره‌بر، اولین گام در جهت ساخت موشک‌های بالستیک قاره‌پیما است و آن‌ها با پرتاب ماهواره‌بر، دارند شلیک موشک دوربرد را آزمایش می‌کنند.»

 

ماهواره پیام بعد از تاسیس سازمان فضایی ایران یکی از پروژه هایی بود که به سه دانشگاه صنعتی ایران ارائه شد و از سری میکروماهواره‌های توسعه فناوری فضایی سازمان بود که ساخته شد.

بررسی پوشش گیاهی، بهبود پایش گرد وغبار، حریق و اراضی کشاورزی، در کنار ذخیره و ارسال داده و نیز اندازه گیری تشعشعات فضایی با هدف بررسی اثر پرتوهای کیهانی بر عملکرد ماهواره، ازجمله ماموریت هایی بود که ماهواره پیام برای انجام آن ها طراحی وساخته شده بود. ماهواره پیام مأموریت مخابراتی هم داشت که باید یک پیام را ذخیره و به زمین مخابره کند.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور هم درباره پرتاب ماهواره پیام گفته بود: ماهواره پیام که ساخته‌ شده‌ی دانشگاهیان و به ویژه دانشگاه امیرکبیر است؛ توسط ماهواره‌بری که به دست ایثارگران و جوانان غیور این دیار ساخته شده بزودی در ۶۰۰ کیلومتری فضا قرار خواهد گرفت. وی افزود: این ماهواره یک ماهواره تحقیقاتی نیست بلکه عملیاتی است و برای اولین بار ماهواره‌ای را پرتاب می‌کنیم که به صورت روزانه مسائل کشور را در اختیار ما قرار می‌دهد.

در همین رابطه هفته گذشته شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان در آمریکا مدعی شده بود که به تصاویری ماهواره‌ای دست یافته است که نشان می‌دهد ایران در حال آماده‌سازی پرتاب ماهواره به فضاست. سی‌ان‌ان در گزارش خود تاکید کرده است که «هیچ نشانه و شواهدی» از این که پرتاب این ماهواره توسط ایران مصارف نظامی دارد «در دست نیست».

 

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *