همه چیز درباره پماد دالاواگ مخصوص رفع عفونت واژن

[ad id='39844']

[quote]دالاواگ یک آنتی‌بیوتیک‌ است که برای درمان عفونت واژن خانم‌ها توسط آن‌ها به صورت واژینال مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو علائم بروز عفونت نظیر خارش و التهاب را در ناحیه واژن از بین می‌برد. از آنجاییکه بسیاری از خانم‌ها در مراحل مختلف زندگی ممکن است با عفونت واژن روبرو شوند، نباید خودسرانه از داروهای درمان‌کننده استفاده کنند. چنین داروهایی باید تنها با تجویز پزشک، استفاده شود.[/quote]

 

عوارض

خارش دستگاه تناسلی، سرگیجه، سردرد، اسهال، تهوع و استفراغ، درد معده یا کرامپ‌های شکمی، گرگرفتگی، خارش، قرمز شدن ناحیه، بثورات جلدی، تورم و سایر نشانه‌های تحریک پوست

مقدار و نحوه مصرف پماد دالاواگ

بهتر است مقدار مصرف این قطره و تعداد دفعات مصرف آن در روز توسط پزشک متخصص تعیین گردد. به طور معمول برای درمان عفونت واژن در بزرگسالان مقدار ۱۰۰ میلی‌گرم از دارو یکبار در روز به صورت واژینال، استعمال می‌شود.

نکاتی که در رابطه با مصرف پماد دالاواگ باید بدانید

هر نوع سابقه حساسیت دارویی که داشته‌اید، به پزشک اطلاع دهید.
دارو را کاملا مطابق با دستور پزشک خود و طبق دوره درمان توصیه شده، مصرف کنید.
فهرست تمامی داروهایی را که در حال استفاده از آن هستید (چه گیاهی و چه پزشکی)، در اختیار پزشک قرار دهید. ممکن است برخی از داروها میزان اثربخشی داروهای دیگر را تحت تاثیر قرار دهند.
اگر یک نوبت را فراموش کردید، به مجردی که به یاد آورید مصرف کنید. البته اگر تقریبا موقع نوبت بعدی رسیده است، نوبت فراموش شده را رها کرده و به برنامه منظم دارویی‌تان برگردید. مقدار دارو را دو برابر نکنید.
در صورتیکه در دوران بارداری یا شیردهی هستید، قبل از مصرف پماد دالاواگ به پزشک اطلاع دهید. این دارو در سه ماهه اول بارداری، منع مصرف دارد.
چنانچه به داروی تینیدازول و یا خانواده لینکومایسین حساس هستید، نباید از این دارو استفاده کنید.
در صورتی که پس از چند روز از مصرف این پماد بهبودی حاصل نشد، به پزشک مراجعه کنید.
چنانچه با مصرف این دارو دچار تنفس سخت، تورم چهره، لب‌ها، زبان یا گلو شدید مصرف را قطع و به اورژانس مراجعه کنید. این موارد نشانه حساسیت بدن شما به داروست.
اگر دارو تغییر رنگ داده است، از آن استفاده نکنید.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *