شکایت شرکت پینکرتون از بازی Red Dead Redemption 2

[ad id='39844']

براساس اسناد قانونی به دست آمده، شرکت مشاوره و تحقیقاتی پینکرتون در ماه دسامبر یک نامه ممنوعیت برای راکستار گیمز و تیک تو اینتراکتیو  فرستاده است. شرکت Pinkerton مدعی است که سازنده و ناشر Red Dead Redemption 2 بدون اجازه آن‌ها در بازی از نام تجاری آژانس تحقیقاتی پینکرتون استفاده کرده‌اند. پینکرتون همچنین اضافه کرد که نماینده‌های این آژانس «شخصیت‌های منفی» بازی هستند و قصد دارند تا پروتاگونیست اصلی را به دام بیندازند. آن‌ها در یک نامه‌ رسمی اعلام کردند که هرگز برای ارتباط با Red Dead Redemption 2 اجازه‌‌ای صادر نکرده‌اند و معتقدند که بازی «شخصیت‌ و اعتبار نام تجاری معروف پینکرتون» را خدشه‌دار کرده است.

بنا به گفته شرکت، آن‌ها حدود ۱۶۵ سال فعالیت دارند و از ۱۸۷۰ با قوانین قضایی برای مواجهه با مجرمان معروف سروکار داشته‌اند. Red Dead Redemption 2 در ۱۸۹۹ جریان دارد؛ پس این ادعا چندان بی‌راه هم نیست.

ظاهراً مشاوره و تحقیقات پینکرتون به شکل شفاف اذعان داشته که حاضرند سر رقمی کلان به توافق برسند؛ وگرنه کارشان را ادامه خواهند داد و به خاطر نقض قانون تجاری و دیگر اتهامات از Rockstar شکایت خواهند کرد.

تیم راک‌استار گیمز نیز یک شکایت حقوقی علیه شرکت تنظیم کرد و مدعی شد که استفاده پینکرتون در بازی تحت پوشش اصلاحیه اول قانون اساسی قرار دارد. راکستار اعلام کرد که RDR 2 «یک بازی با حوادث تاریخی دقیق در اواخر ۱۸۰۰ است و ارجاعات تاریخی در هر مرحله، جزوی از بافت بازی هستند».

آن‌ها همچنین اذعان داشتند که ارجاع به پینکرتون و مأمورانش «یکی از هزاران راهی است که Red Dead 2 تاریخ قرن ۱۹ را با دقت ترسیم کند». آن‌ها در ادامه نیز اشاره داشتند که پینکرتون‌ها چندان هم در طول بازی حضور ندارند؛ برای مثل فقط ۱۰ عدد از ۱۰۶ مأموریت در این بازی ۶۰ ساعته، شخصیت‌های پینکرتون را شامل می‌شود.

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *