همه چیز درباره حالت کریتیو بازی فورتنایت

[ad id='39844']

[quote]حالت کریتیو بازی فورتنایت به‌نحوی طراحی شده است که با ورود به آن اطلاعات کاملی را در دسترس کاربران قرار نمی‌دهد و امکان دارد بازیکنان دچار سردرگمی شوند. اولین موردی که پس از ورود به‌حالت کریتیو باید آن را در ذهن داشته باشید، این است که کریتیو یک حالت تک‌نفره نیست[/quote]

 

 بازیکنان می‌توانند به‌صورت چندنفره هم وارد یک جزیره شده و شروع به‌ساخت و ساز کنند. در این میان اشاره کنم که برای این کار، ابتدا یکی از بازیکنان باید جزیره مخصوص به‌خودش را راه‌اندازی کند و در ادامه دسترسی سایر بازیکنان به‌جزیره‌ی مورد نظر را صادر کند یا اینکه از طریق یک پارتی وارد حالت کریتیو شوید. مورد بعد که با ورود به‌جزیره‌تان متوجهش خواهید شد، نبود راهنمای مناسب برای استفاده از آیتم‌ها و Inventory است.

بازیکنان در این بخش تنها یک گوشی موبایل را مشاهده می‌کنند و فکر می‌کنند که از این طریق می‌توانند کارهای مختلفی را انجام بدهند. واقعیت این است که استفاده از گوشی موبایل تنها لازمه‌ی حالت کریتیو نیست و بازیکنان ابتدا باید درخت، دیوار و اشیاء را انتخاب کنند و سپس از طریق گوشی موبایل آن‌ها را ظاهر کنند. انتخاب المان‌ها با باز کردن Inventory (به‌همان شکل که در حالت بتل رویال این کار را انجام می‌دهید) انجام می‌شود. در این میان اشاره کنم که در ادامه این موارد را کامل‌تر و با جزئیات بیشتر شرح خواهیم داد.

به چه شکل به‌سایر بازیکنان دسترسی بدهیم؟

قطعا تعدادی از بازیکنان بازی Fortnite دوست دارند از ایده‌های دوستان و سایر بازیکنان استفاده کنند و جزیره‌ی مورد نظرشان را بسازند یا در ساخت یک جزیره همکاری داشته باشند. برای اینکه به‌سایرین دسترسی بدهید، کافی است پس از وارد شدن به جزیره‌تان دکمه‌ی Option کنترلر خود را فشار دهید. حال گزینه‌ی جزیره من (My Island) را مشاهده می‌کنید. با انتخاب این بخش منوی جدیدی باز می‌شود. از شاخه‌ی سوم که ابزارهای جزیره (Island Tools) نام دارد می‌توانید دسترسی جزیره‌تان را تغییر دهید. بازیکنان در این قسمت می‌توانند دسترسی جزیره خود را از حالت Only Me به Everyone تغییر دهند.؛ از این رو هر بازیکنی می‌تواند وارد جزیره‌تان شود. در این میان اشاره کنم که اشخاص وارد شده می‌توانند جزیره شما را برای خود کپی کنند یا موارد مختلفی را تغییر دهند یا پاک کنند. در انجام این کار دقت لازم را داشته باشید.

چگونه ساخت و ساز را انجام بدهیم؟

مورد مهم بعدی که باید آن را از پایه یاد بگیرید، ساخت و ساز در حالت کریتیو است. به‌عبارتی سوال «چگونه در کریتیو مشغول ساخت و ساز شویم؟» دغدغه‌ی این روزهای کاربران فورتنایت است و اکثر بازیکنان به‌دنبال راهی هستند که به‌نحوی از گوشی موبایل‌شان در بازی استفاده کنند. در صورتی که استفاده از این گوشی موبایل روش بسیار ساده‌ای دارد. پس از اینکه وارد جزیره‌تان شدید، Inventory خود را باز کنید. در ادامه مشاهده می‌کنید که این بخش دارای شاخه‌های مختلفی نظیر دستگاه‌ها، سلاح‌ها و موارد دیگری است. بازیکنان می‌توانند با انتخاب شاخه‌های مختلف المان‌های متفاوتی را مشاهده کنند. رایج‌ترین سازه‌ها و المان‌ها در شاخه Prefabs قرار دارند. برای مثال در این شاخه می‌توانید برج ساعت معروف فورتنایت را انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه، مشاهده می‌کنید که برج ساعت به‌عنوان یک آیتم در لیست آیتم‌های‌تان ظاهر می‌شود. حال با انتخاب کردنش می‌توانید آن را در هر نقطه از جزیره‌تان استفاده کنید. همچنین می‌توانید از آیتم‌هایتان به‌تعداد دفعات مختلف استفاده کنید. در این میان اشاره کنم که نحوه کارکرد سازه‌ها در حالت کریتیو، دقیقا همانند حالت بتل رویال است. این گفته بدین معنا است که به‌نوع چینش دیوارها در کنار یکدیگر توجه داشته باشید.

نحوه برگزاری مسابقه

زمانی که سازه‌های خود را در بخشی از جزیره‌تان می‌سازید یا کل جزیره را شخصی‌سازی می‌کنید، نوبت به راه‌اندازی مسابقه در حالت‌های مختلف است. از این رو می‌توانید تاثیر ساخته‌های‌تان روی گیم‌پلی بازی را مورد تحلیل قرار بدهید. برای راه‌اندازی مسابقه‌های مختلف میان خود و دوستان‌تان دکمه‌ی Option کنترلرتان را فشار دهید. حال وارد شاخه‌ی جزیره من شوید. در این قسمت سه شاخه مختلف برای بازیکنان در نظر گرفته شده است. بازیکنان برای راه‌اندازی یک مسابقه از شاخه‌ی Game می‌توانند حالت بازی، نحوه چینش تیم‌ها، زمان و محیط‌های اسپاون بازیکنان را انتخاب کنند. این در حالی است که از شاخه‌ی دوم می‌توانید حالت تعیین شده و ویژگی‌های بازی نظیر ارتفاع اسپاون بازیکنان، میزان نوار سلامت بازیکنان در ابتدای بازی و موارد مشابه را شخصی‌سازی کنید. آخرین شاخه هم به دسترسی جزیره‌تان مربوط می‌شود که در قسمت دسترسی بازیکنان، به‌ آن اشاره شد.

نحوه پاک کردن تمامی پیشرفت‌ها

بعضی وقت‌ها پیش می‌آید که یک شهرک را می‌سازید و بعد متوجه می‌شوید که تغییر دادن آن، راه چاره نیست و باید از اول آن را شخصی‌سازی کنید. برای پاک کردن یک جزیره و شروعی نو، دکمه‌ی Option کنترلر خود را فشار دهید و در ادامه وارد بخش جزیره من شوید. از شاخه‌ی سوم که ابزارهای جزیره نام دارد گزینه‌ی Reset Island را انتخاب کنید.

نحوه قرار دادن سلاح در حالت کریتیو

استفاده از سلاح‌ها هم به‌همان شکل است که سازه‌ها و المان‌های مختلف را در جزیره‌ خود انتخاب می‌کنید. برای استفاده از سلاح‌ها و قرار دادن‌شان در نقاط مختلف نقشه‌ی بازی فورتنایت، وارد Inventory شوید. حال از شاخه‌ی اسلحه می‌توانید سلاح‌ها را با توجه به ارزشی که دارند، در گوشه و کنار جزیره‌تان قرار بدهید. همچنین از شاخه‌ی Consumables، می‌توانید آیتم‌های قابل استفاده نظیر Port-a-Fort، بانداژ و موارد مشابهی را انتخاب کنید. آخرین شاخه مهم برای این بخش هم مربوط به‌صندوق‌های طلایی رنگ بازی است؛ صندوق‌هایی که با باز کردن‌شان آیتم‌های مختلفی را کسب خواهید کرد. نکته‌ی جالب شاخه‌ی صندوق این است که بازیکنان می‌توانند آیتم‌های داخل هر صندوق را خودشان انتخاب کنند. همچنین می‌توانید لاماهای بازی را هم در این بخش طراحی و در گوشه و کنار جزیره‌تان قرار بدهید.  

استودیو اپیک گیمز ، سازنده و ناشر بازی فورتنایت، مدتی پس از آغاز فصل هفتم منطقه‌ی Risky Reels را از بازی حذف کرد و به‌جای آن از منطقه‌ی The Block استفاده کرد. در واقع The Block منطقه‌ای است که هیچ ساخت و سازی در آن انجام نشده است. اپیک گیمز از این بخش استفاده کرده است تا بهترین سازه‌های بازیکنان را در آن قرار بدهد. از این رو برای اینکه بازیکنان بتوانند سازه‌های خود را کاندید ورود به‌حالت بتل رویال کنند، باید یک سری قوانین را رعایت کنند که در ادامه آن‌ها را مشاهده خواهید کرد.

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *