بررسی انیمه آکامه را بکش (Akame Ga Kill)

[ad id='39844']

[quote]l انیمه‌ای به کارگردانی توموکی کوبایاشی و نویسندگی ماکوتو یوزو است که برگرفته از مانگایی به همین اسم به نویسندگی تاکاهیرو می‌باشد.[/quote]

 

 

رویای نجات دادن مردم

داستان در مورد پسری به اسم تاتسومی است که از روستا‌ی خود به پایتخت آمده تا با عضویت در نیروی نظامی پایتخت، پول لازم را برای نجات دادن مردم روستا‌ی خود بدست بیاورد. داستان در ابتدا به نظر ساده می‌آید، اما با اتفاقات بزرگ و بسیار غیرمنتظره پا به یک دنیای جدی می‌گذارد. خشونت و تاریک بودن داستان از همان ابتدا مشخص می‌شود و با گفتن ریز ریز اطلاعات مخاطب را به سمت ناحیه تاریک خود می‌کشاند. این انیمه با آشنا کردن شخصیت خود با یک زندگی جدید مسیر کاملا جدیدی را آغاز می‌کند و با معرفی شخصیت خود، مسیر حرکت داستان را هموار می‌سازد.

قهرمان روستا‌یی

تاتسومی شخصیتی مهربان و بسیار شجاع است که از استعداد بسیار زیادی برای تبدیل شدن به یک قاتل بزرگ بهره‌مند است، تاتسومی بسیار زیرکانه وارد یک مسیر بسیار خطرناک می‌شود، یک حادثه‌ی بسیار تلخ امید تاتسومی را برای نجات مردم خود کم می‌کند اما داستان به زیبایی تاتسومی را درگیر بازی خود می‌کند و امید او را تا حدودی افزایش می‌دهد. داستان در ابتدا توجه بسیار زیادی به تاتسومی و رابطه‌ی او با افراد شبیخون شب دارد و قسمت‌های زیادی را بر چگونه شکل‌گیری این روابط اختصاص می‌دهد، همچنین داستان از این موقعیت به خوبی برای معرفی شخصیت‌های خود استفاده می‌کند. تاتسومی فردی با استاندارد‌های رفتاری درست است، داستان در یک اقدام بسیار جالب بجای عجیب و متفاوت بودن شخصیت اصلی برعکس آن عمل کرده و تاتسومی را شخصیتی با رفتار‌های معمولی نشان می‌دهد و بقیه شخصیت‌ها را با رفتار‌های عجیب و متفاوت معرفی می‌کند. نکته‌ی جالب شخصیت تاتسومی این است که او بسیار شخصیت دلسوزی است و این موضوع را در خیلی از مواقع مانند طرز فکر او درمورد شخصیت اسدث می توان مشاهده کرد.

شبیخون شب

شخصیت‌های شبیخون شب با هم تفاوت‌های زیادی دارند و همین موضوع باعث شده است که حضور این شخصیت‌های متفاوت جذابیت خاصی به داستان بدهد، البته در اوایل داستان کمی عجولانه درمورد این شخصیت‌ها تصمیم‌گیری می‌کند و هم به داستان و هم به مخاطب شوک عجیبی را وارد می‌کند اما پس از مدتی دوباره به حالت اصلی خود بر می‌گردد. گذشته شخصیت‌های شبیخون شب بسیار فوق‌العاده کار شده‌اند و بر روی داستان نقش می‌بندند، هر شخصیت با دلیل خاص خود به شبیخون شب پیوسته است که نحوه گفته شدن این موضوع در داستان بسیار زیبا و به موقع انجام شده است، البته در این مورد کمی به شخصیت لئون کم لطفی شده است. متفاوت بودن شخصیت‌های شبیخون شب بسیار مشهود است، از مهربانی و شجاعت بولات تا منحرف و شوخ طبع بودن لوباک تا مغرور و لجباز بودن ماین نشان دهنده این موضوع است. یکی از نکات بسیار جالب این شخصیت‌ها اسلحه سلطنتی آن‌ها است، زیرا از طرفی خلاقیت در ساخته شدن این سلاح‌ها را نشان می‌دهد و هماهنگ بودن سلاح با خلق و خوی هر شخصیت را به نمایش می‌گذارد که در طول داستان این موضوع باعث خلق صحنه‌های بسیار زیبایی می‌شود. یکی از نکاتی که چندین بار در این انیمه از آن استفاده شده تفاوت باطن شخصیت‌ها نسبت به ظاهر آن‌ها است، که نمونه آن وقتی است که اولین بار بولات را وقتی که درون زر‌ه‌ی خود نیست مشاهده می‌کنیم یا وسواسی بودن شخصیت سوسانو که نسبت به هیکل او عجیب است، همینطور شخصیت منفی بولز که بسیار خانواده دوست و مهربان و همینطور خجالتی است. این پارادوکس بین ظاهر و رفتار شخصیت‌ها بسیار زیبا هستند و جذابیت داستان را افزایش می‌دهند.

آکامه و شمشیر نفرین شده

از همان نقطه اول مشخص است که آکامه نقش بسیار مهمی را در داستان ایفا می‌کند و حتی می‌توان گفت آکامه مهمترین شخصیت این انیمه است، البته این اهمیت کمی دیر انجام می‌شود اما ارزش صبر کردن را دارد، حتی آکامه در چند قسمت متوالی در داستان محو می‌شود اما اگر کمی دقت کنیم متوجه می‌شویم که تمامی حرف‌ها و اتفاقات این انیمه منظور خاصی را دارند که در آخر آن را به نمایش می‌گذارد. نکته جالب شخصیت آکامه این است که او هم بر خلاف ظاهر همیشه آرام خود بسیار شخصیت احساساتی است و حتی چندین بار هم گریه می‌کند، همچنین او عاشق خوراکی و آشپزی هم است. جنگ بین آکامه و کورومه با اینکه میتوانست با دلیل بهتری باشد اما بسیار زیبا است، در کل این انیمه در بحث صحنه‌های مبارزات و درگیری‌ها بسیار عالی کار کرده است. داستان با استفاده از یک حرکت بسیار زیرکانه این ایده را در ذهن مخاطب قرار می‌دهد که دو شخصیت آکامه و تاتسومی عاشق هم می‌شوند اما داستان به قدری زیبا تاتسومی را وارد روابط پیچیده بین اسدث و ماین می‌کند که غیرممکن است تصور آن را کرده باشید.

یخ دیوانه

اسدث دقیقا همان شخصیتی است که داستان این انیمه به آن احتیاج دارد، ورود شخصیت اسدث به داستان، انیمه را از خطر احتمالی تکراری شدن روند آن نجات می‌دهد، شخصیت سادیسمی و دیوانه‌وار اسدث کاملا در قالب داستان نقش می‌بندد و مسیر داستان را به سمتی دیگر می‌کشاند که بسیار هم جذاب است. همانطور که قبلا ذکر شد داستان به موقع از گذشته شخصیت‌ها پرده‌برداری می‌کند و در مورد شخصیت اسدث با یک تیر دو نشان می‌زند و به شخصیت رییس ناجندا هم نیز می‌پردازد، البته رییس ناجندا آن‌طور که انتظار می‌رفت در مبارزات ظاهر نمی‌شود اما حضور شخصیت سوسانو به عنوان سلاح سلطنتی او نیز این مشکل را به راحتی حل کرده است. رابطه‌ی بوجود آمده بین شخصیت تاتسومی و اسدث به قدری پیچیده و جذاب است که دست به خلق صحنه‌های فراموش نشدنی می‌زند و این اتفاق هنر داستان این انیمه را نشان می‌دهد. شخصیت اسدث به قدری طرز فکر دیوانه واری دارد که شخصیت خوش بین و مثبت اندیش تاتسومی نیز امیدی به عوض شدن رفتار و نظر او ندارد و این نشان دهنده این است که ذات یک فرد عوض شدنی نیست.

داستان قاتل چشم قرمز

داستان انیمه به شکل عجیبی جذاب روایت می‌شود با اینکه بعضی اوقات از مسیر اصلی خود جدا می‌شود اما در ادامه معلوم می‌شود که این کار برنامه‌ریزی شده است، البته در ابتدا داستان با دادن یک شوک عجیب به داستان به مخاطب گوشزد می‌کند که داستان این انیمه بسیار تاریک است و باید انتظار هر اتفاقی را در داستان داشت. داستان از تکنیک‌های خاصی برای افزایش جذایبت خود استفاده می‌کند که چندین مورد در  بالا ذکر شد اما یکی از جالب‌ترین آن‌ها وقتی است که شخصیت ویو به ارتش اسدث می‌پیوندد و در این‌جا داستان با هنرمندی بالا‌ی خود وجه اشتراکی را بین ویو و تاتسومی قرار می‌دهد که این اشتراک مسیر انیمه را دگرگون می‌کند. داستان همچنین در یک حرکت جالب بیشتر شخصیت‌های خود را به جنگ با گذشته خود می‌فرستد، البته داستان در بخش مبارزات بسیار جذاب عملکرده و غافلگیری‌های زیادی را از خود به نمایش میگذارد. همچنین برخی از شخصیت‌های منفی داستان برای به چالش کشیدن شخصیت‌های اصلی به وجود آمده‌اند سریو برای ماین و شورا برای لوباک، البته حضور شخصیت چلسی در داستان هم خیلی دیر انجام می‌شود و هم خیلی زود به پایان می‌رسد که کمی عجیب است اما حضور کوتاه این شخصیت راه پیشروی داستان را هموار می‌سازد.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *