بیبوگرافی و سوابق امیر علی‌اکبری مبارز هنرهای رزمی ترکیبی

[ad id='39844']

[quote]امیر علی‌اکبری ،کشتی‌گیر فرنگی و مبارز هنرهای رزمی ترکیبی اهل کشور ایران است.وی برندهٔ مدال طلای قهرمانی کشتی فرنگی جهان در سال ۲۰۱۰ و برنز قهرمانی جهان ۲۰۰۹ و مدال طلای قهرمانی آسیاست.[/quote]

 

او در سال ۱۳۹۰ با اتهام استفاده از مواد نیروزا با دو سال محرومیت از شرکت در مسابقات مواجه شده بود. علی‌اکبری در مسابقات جهانی ۲۰۱۳ به مدال طلای سنگین‌وزن فرنگی جهان رسید، اما برای دومین بار در این مسابقات در نمونه خون وی ماده ممنوعه استروئید آنابولیک دیده شده و به همین دلیل فیلا به دلیل تکرار دوپینگ، وی را بصورت مادام‌العمر محروم کرد. خود او معتقد بود که اگر از او تست بگیرند موادی در خون او نیست و همه را شایعه و پاپوش می‌دانست. چند ماه قبل از این ماجرا وی پیشنهاد میلیاردی کشور آذربایجان را برای تغییر تابعیت رد کرده بود.

یک سالی پس از محرومیت از کشتی از وی خبری نبود تا در صفحات مجازی خود شرکت در ورزش هنرهای رزمی ترکیبی را اعلام کرد.

خود امیر در مصاحبه با مجله ورزشی رزم‌آور می‌گوید :از قبل با این رشته آشنا بودم، حدوداً ده روز بعد کنار گذاشتن کشتی، وارد رشته‌های رزمی شدم، چند روز بعد از شرکتی از دبی برای من دعوتنامه آمد برای حضور در مسابقات MMA , در آن شرکت، کشتی گیرانی بودند که من را می‌شناختند، آنها درخواست ارسال دعوتنامه به من را بدون اینکه بدانند خودم هم ورزش رزمی را شروع کرده‌ام، داده بودند. وی افزود: اگر همین الان بگویند بیا و به کشتی برگرد، برنمیگردم، معتقد هستم هر انسان رساله ای دارد و رسالهٔ من در MMA است.

از چندی بعد او مبارزات خود را شروع کرد که همه آنها با پیروزی مواجه بود. داشتن رکوردهای جالب او در شکست دادن حریفهای خود در ۱۷ ثانیه و ۳۰ ثانیه است.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *