معرفی سریال دلدار مخصوص رمضان ۹۷

[ad id='39844']

[quote]سریال دلدار به عنوان سریال رمضانی شبکه ۲ توسط بردان محمودی در حال سخت است [/quote]

 

«دلدار» کاری از برادران محمودی، اوایل دیماه ۹۷ کلید خورد. این سریال توسط آزیتا ایرایی و مهدی حمزه نوشته شده و در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقهای در ماه مبارک رمضان از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

«دلدار» یک ملودارام عاشقانه است که به موضوع جوانان و خانواده توجه ویژه‌ای دارد. برادران محمودی پیش از این سریال «سایه‌بان» را کارگردانی کرده بودند.هنوز خبری از ترکیب بازیگران این سریال بیرون نیامده اما احتمالاً از بازیگران مجموعه «سایه‌بان» در این سریال استفاده شده است.

 

نقد سریال سایه بان

سریال « سایه بان» یقینا سریال پر مخاطب و موفقی است اما با یک سریال خوب در استانداردهای مطلوب فاصله دارد. فاصله ای که از تلخی بیش از اندازه سریال ، ریتم کند و قصه ی بی استحکام آن نشئت می گیرد، وگرنه در ساخت و بازی از جایگاه خوبی بر خوردار است.
قصه ی این سریال با وجود زیاده از حد ساده، تکراری و دم دستی بودن، بسیار پر شاخه و پیچیده با شخصیت های خام است که بعد از سی قسمت از سریالی پنجاه قسمتی چه زمانی باید پخته شود معلوم نیست ضمن اینکه همانطور که در تیتراژ می خوانیم، حالا باید از مرزها هم بگذرد و به گرجستان هم برود.درست مثل تیتراژ پایانی با صدای محسن چاووشی که میان کلمات قشنگ،دست و پا می زنیم اما به سختی می فهمیم که چه می خواهد بگوید، وقتی به این باوریم که باید روی یک شعر مثل آب روان رها شد و شنا کرد و نه کله پا دنبال معنا گشت یا معنا ساخت.(به جز شعرهای عرفانی و غنی که سواد خاصی می خواهد که مسلما شعر تیتراژ پایانی عرفانی نیست).
در معرفی سریال «سایه‌بان» چنین آمده که به نظرم حتی همین معرفی چند خطی هم شعاری و اگزجره است :
(سایه بان با خط محوری جوانمردی و همدلی جوانان شکل گرفته و در لوکیشن های مختلفی در تهران و گرجستان فیلمبرداری شده است.در خلاصه داستان این سریال آمده: «سایه‌بان قصه ی زندگی امروز ما و شماست، دو رفیق که در منطقه‌ای کارگر نشین بزرگ شده‌اند، تا پای جان تلاش می‌کنند که چراغ خانه هایشان را روشن نگه دارند.ایستاده‌اند در برابر سرنوشت سرکش. عشق و ایمان ، خون می شود در رگهایشان تا از پا نیفتند و دلخوش بمانند به رحمت خدا و فرداهای بهتر، اما زخمی در راه است، زخمی که سنگ محکیست برای رفاقت دیرینه شان است …».)

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *