کاهش شدید بازیکننان بازیهای بتل رویال

[ad id='39844']

[quote]یکی از اتفاقاتی که اخیرا در صنعت بازی‌های ویدیویی حیرت همه را برانگیخت، پدیده‌ای به نام ژانر بتل رویال بود. این سبک بازی‌ها که در هجده ماه گذشته انفجار بزرگی از محبوبیت را تجربه کرده بودند، سایر سازندگان بازی‌های ویدیویی را نیز به این فکر انداختند که از این سفره لقمه‌ای بردارند و با استفاده از محبوبیت این سبک درآمد بیشتری حاصل کنند. [/quote]

 

 

در ماه‌های گذشته، بازی‌های بسیار زیادی با سبک بتل رویال تولید شدند؛ بازی‌هایی که گاه حتی با شتاب‌زدگی فراوان ساخته شدند تا صرفا زودتر از رقبا به بازار برسند و بازیکنان بیشتری را به سوی خود بکشانند. این بازی‌ها توانستند در مدت کوتاهی تعداد بسیار زیادی بازیکن جذب کنند اما پس از گذشت مدتی، آمار و ارقام نشان می‌دهند که گویی محبوبیت ژانر بتل رویال هم اندک انک رو به افول است. بر اساس نمودارهای استیم، تعداد بازیکنان تقریبا همه‌ی این بازی‌ها در سال میلادی اخیر در حال کاسته شدن بوده است.

در حقیقت تنها بازی‌ای که در سال گذشته توانسته به تعداد بیشتری از بازیکنان برسد، بازی Ring of Elesium است. بازی کمپانی Tencent که در این سبک ساخته شده و تمرکز خود را روی زنده ماندن آخرین بازیکن گذاشته، توانسته با اضافه کردن ویژگی‌هایی نظیر اسنوبردسواری و برخی المان‌های دیگر همچنان تعداد بازیکنان خود را ثابت نگه دارد و حتی آن را رشد دهد.

به جز این بازی، همه‌ی دیگر بازی‌های بتل رویال در سال گذشته کاهش آمار و ارقام را تجربه کردند؛ از بازی‌های بزرگ و محبوب این ژانر همچون پابجی و H1Z1 گرفته تا بازی‌های کوچک‌تری چون SCUM و Cuisine Royale. نمودار تعداد بازیکنان همه‌ی این آثار در طول سال ۲۰۱۸ سقوط محسوسی را تجربه کرده است.

برای مثال، تعداد بازیکنان هم‌زمان بازی H1Z1 در آغاز ۲۰۱۸ رقمی شگفت‌انگیز بود و میلیون‌ها نفر در ابتدای سال مشغول انجام این بازی بودند، اما حالا به طور متوسط فقط حدود پانصد هزار نفر مشغول تجربه‌ی هم‌زمان این بازی هستند.

در کنار این، آمار سقوط بازیکنان بازی‌هایی چون Totally Accurate Battlegrounds و Realm Royale به طرز فاجعه‌باری بدتر بوده و این دو بازی به ترتیب ۹۹ و ۹۶ درصد از بازیکنان خود را از دست داده‌اند.

در حالی که ژانر بتل رویال در حال حاضر یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید در میان بازی‌های آنلاین و چندنفره به آن رجوع کنید، شرایط بازار برای همه‌ی بازی‌ها در حال بدتر شدن است. بازار این ژانر به طور ناجوانمردانه‌ای در حال حل شدن در یک بازی به‌خصوص است و آن چیزی نیست جز بازی Fortnite از Epic Games.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *