همه چیز درباره هفته مد پاریس

[ad id='39844']

 

تاریخ برگزاری این مراسم توسط فدراسیون مد فرانسه تعیین می‌شود. این فدراسیون در سال ۱۹۷۳ پا به عرصه وجود گذارد. این فدراسیون، شامل سه زیرمجموعه به نام‌های اتحادیه کارگران اوت کوتور، اتحادیه کارگران طراحان مد مردان و اتحادیه کارگردان طراحان مد زنان و لباس‌های آماده است. ایده اولیه این فدراسیون از اتاق صنفی اوت کوتور پاریس گرفته شد. فدراسیون مد فرانسه هم‌چنین مدرسه‌ای به نام دانشکده دوخت پاریس را که در سال ۱۹۲۸ تأسیس شده‌است را زیر نظر دارد

هفته مد پاریس در کنار هفته مد لندن، هفته مد میلان و هفته مد نیویورک به عنوان چهار رخداد مهم در دنیای مد مطرح هستند. این چهار رویداد در امتداد هم و ابتدا در نیویورک، سپس در لندن، سوم در میلان و در آخر به پاریس می‌رسد و هر سال مطرح‌ترین طراحان، برندها و فعالان حوزه پوشاک و مد در آن حضور دارند. به غیر از این چهار رویداد، بسیاری از کشورهای دنیا نیز هفته‌های مد بزرگ و کوچکی ترتیب داده‌اند، اما هم‌چنان این چهار هفته مد، به عنوان بزرگ‌ترین رخدادهای دنیای مد و فشن به حساب می‌آیند.

در این سال، هفته مد پاییزه/زمستانه از ۱۸ ژانویه آغاز به کار کرد. در این هفته مد، ابتدا یوهان سرفاتی آخرین دستاوردهای خود را بر روی استیج به معرض نمایش عمومی گذارد. پس از کت‌واک مانکن‌های سرفاتی، برندها و خانه‌های مد بزرگی هم‌چون، لویی ویتون، دیور، پاول اسمیت و … به ارائه آخرین طراحی‌های خود پرداختند. آن طور که در معرفی برنامه‌های سال ۲۰۱۹ هفته مد پاریس آمده بود، هدف سال، معرفی و افزایش فروش برندهای مطرح عنوان شده بود. به عقیده برگزار کنندگان هفته مد پاریس، این طراحان که برترین طراحان و صاحبان برترین برندهای مد در دنیا هستند، باید جدیدترین و بهترین کارهای خود را در کت‌واک‌ها ارائه دهند.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *