واکنش ها به مستند «ترک ناکجاآباد» درباره فساد جنسی مایکل جکسون

[ad id='39844']

[quote]مستند چهار ساعته «ترک ناکجاآباد» در حالی امسال با جنجال‌های فراوان در جشنواره فیلم ساندنس رونمایی شد که بنیاد «مایکل جکسون» این فیلم را ترور شخصیتی و نه یک اثر مستند توصیف کرد.[/quote]

 

نمایش این مستند طولانی مدت در جشنواره ساندنس آمریکا با تشویق ایستاده مخاطبان بهت‌زده همراه بود، گرچه بسیاری از طرفداران «مایکل جکسون» با تجمع در اطراف سالن نمایش فیلم نسبت به آن اعتراض کردند.

پس از نمایش فیلم نیز متخصصان بهداشت روان نیز در لابی سالن نمایش حاضر شدند تا به کسانی که در پردازش فیلم به کمک نیاز دارند یاری برسانند.

«دان رید» کارگردان این مستند توضیح می‌دهد: “این یک مستند چهار ساعته ساخته یک مستندساز باتجربه با سابقه‌ای طولانی در تحقیق و روایت داستان‌های پیچیده است و بدون شک یک اثر مستند است. هر فردی که کمترین دانشی درباره این فرم سینمایی داشته باشد تشخیص می‌دهد که این یک مستند است. من در این فیلم به هیچ عنوان شخصیت «جکسون» را توصیف نکردم و فکر می‌کنم اگر فیلم را تماشا کنید متوجه خواهید شد که داستان درباره دو خانواده است و «مایکل جکسون» یکی از عناصر داستان است. اما من هرگز به دنبال شخصیت‌پردازی «جکسون» نبودم و هیچ اظهار نظری درباره آن در فیلم وجود ندارد و این یک اثر مستند درباره وی نیست بلکه به موضوع سو استفاده جنسی و پیامدهای آن در زندگی افراد می‌پردازد.

داستان مستند درباره دو نفر به نام‌های «وید رابسون» و «جیمز سیفچاک» و بازگوی رابطه آنها با «مایکل جکسون» است. «رابسون» که حالا ۳۶ ساله است در این مستند اذعان می‌کند که بین ۷ تا ۱۴ سالگی مورد آزار و اذیت از سوی «مایکل جکسون» قرار می‌گرفته است و «سیفچاک» نیز که در دوران کودکی و در یکی از تبلیغات پپسی کنار «جکسون» حضور یافته بود نیز ادعا می‌کند که در سن ۱۰ سالگی مورد سو استفاده جنسی «جکسون» قرار گرفته است. هر دوی این افراد جزئیاتی دردناک از تجارب خود در این مستند مطرح می‌کنند.

 

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *