بیوگرافی و سوابق یلدا جبلی کارگردان سینمای ایران

[ad id='39844']

[quote]یلدا جبلی، تدوینگر، نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون، در آثاری همچون سریال تلویزیونی «تبریز در مه»، سریال تلویزیونی «سال‌های مشروطه» و فیلم سینمایی «داره صبح میشه» فعالیت داشته است.[/quote]

 

یلدا جبلی، دانش‌آموخته دانشکده سینما و تئاتر است که تدوین تعدادی سریال و فیلم سینمایی را در کارنامه خود دارد، وی فیلمسازی را با ساخت تله فیلم‌هایی از جمله «یک فنجان چای گرم» و «این جاده دو طرفه است» آغاز کرد. فیلم سنیمایی «جمشیدیه» اما در مسیری کاملا متفاوت از تجربیات گذشته یلدا جبلی، یک فیلم اجتماعی است که به معضلی فراگیر می‌پردازد.  

 

 

معرفی فیلم «داره صبح میشه »

قصه چهار خانواده با رازهای در هم تنیده‌شان را در یک شب تا صبح روایت می‌کند، قصه عشق و بحران رابطه، قصه رازهایی که سال‌ها مدفون شده و امشب وقت دوباره عیان شدنش است.

یلدا جبلی: فیلم «داره صبح میشه » روایتگر چهار اثر موازی و در عین حال در هم تنیده است که یک شبه با هم به روی کاغذ نیامد. این قصه‌ها در امتداد هم هستند و در جاهایی به هم گره می خورند. فیلمنامه کاملاً دیالوگ محوراست و جاذبهٔ فیلم هم به ارتباط و دیالو گهای میان شخصیتهاست. این فیلم نیازمند مخاطب با حوصله و با هوش است که با قصه همراه شود. از اینکه این فیلم در بخش هنر و تجربه پذیرفته شد، احساس خوشایندی دارم. این فیلم احساسات و عواطف از یادرفته در سینما را برای مردم یادآوری می‌کند.

 

 

 

معرفی فیلم جمشیدیه

این فیلم سینمایی با بازی سارا بهرامی، حامد کمیلی، پانته‌آ پناهی‌ها، سعید چنگیزیان، ستاره پسیانی، ندا جبرائیلی، شادی کرم‌رودی، محمد ولی‌زادگان، حمیرا نونهالی، کاوه کاتب، کیومرث پوراحمد، بهرام عظیمی، لیلی فرهادپور و بهرنگ تنکابنی جلوی دوربین رفته است.

عوامل فیلم سینمایی «جمشیدیه» عبارتند از: فیلمبردار: مجید گرجیان، صدابردار: محمود خرسند و حامد صمدزاده، آهنگساز: فردین خلعتبری، صداگذار: ایرج شهزادی، طراح چهره پردازی: محمدرضا قومی، طراح صحنه: فردین خلعتبری، طراح لباس: مریم نعیم زاده، مدیر تولید: مریم بهاری، دستیار تهیه‌کننده: آرش جبلی، برنامه‌ریز: علی هاشمی، عکاس: حبیب مجیدی.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *