تفاوت پیزای ایتالیایی و آمریکایی

[ad id='39844']

 

براساس ترکیبات و مواد استفاده شده در پیتزا، دو نوع پیتزای متفاوت داریم که ممکن است همه فرق بین آن ها را ندانند! این دو نوع پیتزا عبارتند از پیتزای ایتالیایی و پیتزای آمریکایی! پیتزای آمریکایی در واقع بر گرفته از پیتزای ایتالیایی است، اما به تدریج تغییراتی در آن ایجاد شده و امروز به عنوان یک پیتزای متفاوت و مستقل شناخته می شود.

پیتزای ایتالیایی و پیتزای آمریکایی در متد پخت، نوع خمیر، پنیر و سس استفاده شده در پیتزا با هم تفاوت دارند. خمیر استفاده شده در پیتزای ایتالیایی در مقابل آمریکایی بسیار نازک‌ تر و تردتر است. هم‌ چنین از لحاظ چاشنی این پیتزا با سبزیجات مختلف مثل سیر، ریحان، پونه و فلفل تازه مختلف طعم‌ دار می‌ شود، این در حالی است که پیتزای آمریکایی خمیری ضخیم‌ تر داشته و عموما پر از پنیر، هات داگ و پپرونی است. پیتزای آمریکایی با مواد بسیار مختلف و زیادی پوشیده می شود و تقریبا هر چیزی را می توان در این پیتزاها پیدا کرد! زیتون سیاه یا سبز، استیک، مرغ، گوشت چرخ کرده، سوسیس، ژامبون، آناناس، گوجه گیلاسی، فلفل دلمه ای، قارچ و هر نوع سبزیجات دیگری را می توان در کنار حجم بسیار زیادی از پنیر موتزارلا مشاهده کرد! در آمریکا از سس گوجه‌ ای که کمی سرخ شده باشد، استفاده می‌کنند. برخی رستوران‌ ها هم دستور پخت برای سس تند را دارند که به پیتزاهای‌ شان طعمی خاص ببخشند که در جاهای دیگر آن را نمی‌ توان یافت.

جالب است بدانید آمریکا با تنوعی که در پیتزا به‌ وجود آورد آن را به یک غذای بین‌ المللی تبدیل کرد! این اتفاق بدین خاطر است که هر چه را که فکرش را بکنید به‌ عنوان ملات پیتزا استفاده کردند! یعنی علاوه بر انواع پیتزای گوشت، پیتزا هاوایی با گوشت همبرگر و پای سیب! پیتزا کاخون با میگو و چاشنی کاخون! و پیتزا مخلوط نیز که نیاز به توضیح ندارد. جالب است بدانید که در اکثر کشورها از جمله کشور خودمان، پیتزای آمریکایی رواج بیشتری دارد و اغلب رستوران ها این نوع پیتزا را سرو می کنند.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *