همه چیز درباره شخصیت رابین دستیار با وفای بتمن |کمیک بوک های دیسی

[ad id='39844']

[quote]در این مطلب سرگذشت شخصیت کمیک بوکی رابین (دیمین وین) که در کمیک بوک های کمپانی دیسی نقش دستیار بتمن را ایفا می کرده است و جدیدا به عنوان رهبر گروه تایتان های نوجوان انتخاب شده را با ههم بررسی می کنیم با ما همراه باشید[/quote]

دیمین وین در یک آزمایشگاه بزرگ شد و پیش از اینکه به دوران بلوغ برسد، مادرش او را رها کرد و او را به پدرش سپرد تا از آن زمان به بعد، از او مراقبت کند؛ پدری که تا به آن زمان، اصلا از وجود فرزند پسرش خبر نداشت. او بسیار خشن و خودخواه بود و زیر نظر لیگ آدمکش‌ها آموزش دیده بود. او در همان سنین کم نحوه‌ی کشتن را آموزش دیده بود. همین موضوع مدام باعث می‌شد که او و پدرش به مشکل بخورند و رابطه‌ی آنها به چالش کشیده شود زیرا پدرش اصلا با موضوع کشتن موافق نبود. با این حال، شوالیه تاریکی تلاش می‌کرد تا همه جوره از فرزند خود که مدت بسیار طولانی‌ای از او دور بود، مراقبت کند. بعد از ماجراهای خط داستانی Batman R.I.P. و همچنین Batman: Battle for the Cowl، دیمین در سن ۱۰ سالگی نقش رابین را در دست گرفت و از همان زمان تبدیل به پنجمین رابین شد. او در ابتدا با دیک گریسون کار کرد، پیش از اینکه به سراغ پدرش برود و در کنار او به فعالیت بپردازد. دیمین تا سال ۲۰۱۳ و قسمت ۸ سری کتاب کمیک Batman, Inc. همچنان در قالب رابین باقی ماند اما در این خط داستانی، توسط «هرتیک»، یکی از ماموران مادرش، کشته شد. با این حال، در سال ۲۰۱۴ و در خط داستانی قسمت ۳۷ ولوم دوم سری کتاب کمیک Batman and Robin، بتمن پسر خود را احیا کرد و دوباره به زندگی بازگرداند.

همانطور که بالاتر هم به این موضوع اشاره شد، دیمین وین پسر واقعی و بیولوژیکی بروس وین و تالیا الغول محسوب می‌شود. مدتی بعد از اینکه ارتباط بین بروس و تالیا به پایان رسیده بود، تالیا متوجه شد که باردار است اما این موضوع را از بروس پنهان کرد به طوری که بروس به مدت ۱۰ سال از وجود فرزند پسر خود بی خبر بود. دیمین به جای اینکه به طور طبیعی به دنیا بیاید، در یک آزمایشگاه به دنیا آمد و همانجا هم بزرگ شد؛ با این هدف که در سن بزرگسالی، از پدر خود فراتر برود و از او سبقت بگیرد. مدت خیلی کوتاهی بعد از اینکه دیمین به دنیا آمد، تالیا او را رها کرد تا زیر نظر اعضای لیگ آدمکش‌ها بزرگ شود که در زمان لازم، او آموزش‌های خود را برای تبدیل شدن به یک قاتل، آغاز کند. سال‌ها بعد، تالیا وجود دیمین را به پدر واقعی‌اش اطلاع داد و او را به دامان پدرش انداخت تا دیگر زیر نظر او بزرگ شود. تالیا با انجام این کار قصد داشت تا با به هم ریختن حواس بتمن، کارهای او را مختل کند و یک قدم به نقشه‌ی شیطانی خود نزدیک‌تر شود. بروس که کاملا وظایف خود را در قالب یک پدر می‌دانست، به جای اینکه از این پسر بچه دوری کند، با آغوش باز او را به داخل خانواده‌ی بتمن آورد. همین موضوع باعث شد که دیمین در نهایت تبدیل به پنجمین و آخرین نسخه از رابین شود؛ بعد از مرگ ظاهری بروس وین و همچنین تبدیل شدن دیک گریسون به بتمن جدید.

دیمین تقریبا آخرین رابین محسوب می‌شود. او مدام با گرایش‌های خود در جهت به کار بردن خشونت خیلی زیاد و همچنین کشت و کشتار، درگیر بود زیرا این موارد، با قانون‌های پدرش نسبت به نکشتن، مغایرت داشت. او یکی از شخصیت‌های شرور به نام «Nobody» را به قتل رساند و در خط داستانی Night of the Owls، یکی از «تالن‌ها» را که در حال حمله کردن به شهر گاتهام بود، شکست داد. اخیرا، او با تمام رابین‌های قبلی (یعنی جیسون تاد، دیک گریسون و تیم دریک) مبارزه کرده تا به این طریق نشان دهد که در میان آنها از همه بهتر است. با این حال، آنها با کمک یکدیگر با شخصیت شروری به نام «Terminus» مبارزه کردند؛ جنایتکاری که قصد داشت بتمن را به قتل برساند و پیش از اینکه به طور کامل جانش را از دست دهد، شهر گاتهام را نابود کند. همچنین در خط داستانی قسمت ۱۳ سری کتاب کمیک بتمن و رابین، اینگونه نشان داده شد که مادر دیمین یعنی تالیا، ۵۰۰ میلیون دلار، برای سرِ پسر خودش جایزه گذاشته است. به همین خاطر دیمین مجبور بود که تا مدتی ساکت بماند و در قالب رابین هیچ فعالیتی نداشته باشد. اما طبق معمول همیشه، دیمین از دستورات بروس سرپیچی کرد و در قالب این قهرمان کلاه‌پوش از خانه خارج شد تا به فعالیت‌های قهرمانانه‌ی خود بپردازد. با این حال در پایان این خط داستانی، او توسط یک ارتش زامبی، مورد حمله قرار گرفت.

این «زامبی‌ها»، رابین را به دنیای زیرزمینی شهر گاتهام بردند. در آنجا، دیمین متوجه شد که این زامبی‌ها زیر نظر The Saturn Club هدایت و رهبری می‌شوند. او همچنین متوجه شد که افراد زنده‌ی خیلی زیادی هم وجود دارند که توسط این سازمان مخفی ربوده شده‌اند. بعد از این ماجراها، دیمین تمام این شهروندان ترسیده را وارد یک قطار کرد. متاسفانه، این زامبی‌ها هم به دنبال آنها رفتند. زمانی که همه تصور می‌کردند که دیگر هیچ امیدی وجود ندارد، بتمن از راه رسید و خود را به آن قطار رساند. بعد از آن هم پدر و پسر به یکدیگر پیوستند و در کنار هم، با این ارتش آدم‌خوار مبارزه کردند.

در خط داستانی یکی از مجموعه‌های اخیر بتمن که با نام Batman Incorporated منتشر شده بود، رابین به دست اعضای لیگ آدمکش‌ها به قتل رسید به همین دلیل دیمین مجبور بود که یک هویت جدید برای خود انتخاب کند. از همین رو، او هویت جدید «رد برد» را انتخاب کرد. با این حال، با اینکه این هویت فقط در خط داستانی Incorporated وجود داشت، اما هنوز هم به گونه‌ای از آن یاد می‌شود که بخشی از دنیای New 52 است. در خط داستانی این مجموعه، بتمن تصمیم گرفت که دیمین را کنار بگذارد زیرا تالیا قصد داشت که پسرش را بازگرداند به همین دلیل در تلاش بود تا با استفاده از ارتش خود، در قالب یک بازی شطرنج، آنقدر جلو برود که در نهایت بتواند پسر بتمن را به دست بیاورد. در هشتمین قسمت از مجموعه Batman Incorporated که توسط گرنت موریسون نوشته شده بود، دیمین وین به دست کلون خودش به نام هرتیک به قتل رسید. همین موضوع باعث شد تا پدر او بیش از پیش از حد و مرز‌های خود فاصله بگیرد.

القاب و اسامی مستعار: رابین، دیمین الغول، رد برد، Ibn al Xu’ffasch، بتمن، گری سان (یا گری سون)، پسر بتمن، وارث تاریک، نایت وینگ، گارث، رأس الغول، پسر شیطان و هافید الغول.

خویشاوندان: رأس الغول (پدر بزرگ)، توماس وین (پدر بزرگ)، مارتا وین (مادر بزرگ)، تالیا الغول (مادر)، بروس وین (پدر)، ریچارد گریسون، جیسون تاد و تیم دریک (برادر ناتنی) و غیره.

تیم‌ها: بتمن و رابین، خانواده بتمن، Batman Inc، محفل جغدها، مشت شیطان، لیگ عدالت آمریکا، لیگ آدمکش‌ها، رژیم زمین یک، پسران بتمن، ابرپسرها، سوپرمن/بتمن، تین تایتانز، جاست، خانواده وین و غیره.

متحدان: ابیوز، الکسیس لوثر، آلفرد، آلفرد پنی ورث، آکوالاد، باربارا گوردن، بارت آلن، بتمن، بیست بوی، بیگ شات، بامبل بی، کری کلی، کیسی جونز، کاساندرا کین، کراش، دیوید زاویمبه، ددمن، دیک گریسون، الیزابت کین، جالوت، هارد لاین، هاوک فایر، هی-من، هانترس، ایزابلا اورتیز، جیمز گوردن، جیسون تاد، جان کنت، نایت، کان ال، کورو، لئوناردو، مارتا وین و غیره.

دشمنان: ۲ فیس ۲، الکسیس لوثر، بت هد، بتمنی که می‌خندد، بلیال، بیگ تاپ، بوت فیس، کارنی، برث تیکر، دث وینگ، دن دارگا، دکتر هرت، دکتر فوسفروس، دال فیس، دکتر کالیگان، دکتر ددالوس، دوک وپار، فلامینگو، گابریل سانتو، گرید لاک، هد کیس، جیسون تاد، جاک، جوکر، کید امیزو، کیلر کراک، کیل شات، لینکولن مارچ، مد هتر، مکس روبوتو، مایکل لین و غیره.

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *