بیوگرافی و سوابق گادوین منشا بازیکن جدید استقلال

[ad id='39844']

[quote]گادوین منشا یک بازیکن فوتبال اهل نیجریه است که در پست مهاجم بازی می‌کند. او در گذشته در تیم‌های فوتبال کامپوستلا، بالزان، موستا، پیکان و باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران حضور داشته‌است.[/quote]

 

گادوین منشا پس از یک فصل موفق در پیکان و قرار گرفتن در بین گلزنان برتر ایران (۱۵ گل در یک فصل) با قراردادی ۲ ساله به پرسپولیس پیوست. اما در نقل و انتقالات زمستانی فصل ۱۳۹۸-۱۳۹۷ توسط برانکو ایوانکوویچ در لیست مازاد باشگاه قرار گرفت و رسما قرارداد خود را فسخ کرد. باشگاه پرسپولیس برای فسخ قرارداد با منشا باید ۲۵۰ هزار دلار طلب او را پرداخت می‌کرد اما به جای این کار و بعد از چند ساعت مذاکره، گادوین منشا با دریافت ۱۲۷ هزار دلار از مطالباتش و بخشیدن ۱۲۳ هزار دلار باقیمانده، با پرسپولیس تسویه حساب کرد.

او برای نخستین بار در بازی هفته اول رقابت‌های لیگ برابر فولاد به عنوان بازیکن تعویضی (۱۳۹۶) برای پرسپولیس به میدان رفت. گادوین منشا اولین گل خود برای پرسپولیس را از روی ضربه ایستگاهی و با ضربه‌ای زیبا به تراکتورسازی زد.

در تاریخ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶، منشا توانست گل برابری پرسپولیس را در تساوی ۲–۲ مقابل الاهلی در بازی رفت یک چهارم نهایی از لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۷ به ثمر برساند این گل بعداً از سوی وبگاه AFC، در بین چهار گل برتر مرحلهٔ رفت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۷ قرار گرفت. او در تاریخ ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ گل دوم را برای پرسپولیس در برابر الاهلی از روی نقطه پنالتی در بازی برگشت (پیروزی ۳ بر ۱ پرسپولیس) به ثمر رساند.

گادوین منشا در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا در مسابقه پرسپولیس و الهلال توانست ۲ گل بزند و در مجموع مسابقاتی که در ACL 2017 برای پرسپولیس به میدان رفت توانست رکورد خوب هر (کمتر از) ۵۸ دقیقه یک گل را ثبت کند؛ این رکورد بهتر از هالک و خربین بود. همچنین گادوین منشا اولین بازیکن شاغل در تیم‌های فوتبال ایرانی است که دو گل در یک مسابقه به تیم فوتبال الهلال می‌زند.

او سابقه کسب عنوان برترین بازیکن زمین در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۷ را داراست. پس از این، گادوین منشا بهترین بازیکن دور برگشت نیمه‌نهایی ACL ۲۰۱۷ شد.

 

گادوین منشا در نخستین مسابقه پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ نیز گل‌زنی کرد؛ در مسابقه پرسپولیس و نسف قرشی، با سانتر وحید امیری از جناح راست، منشا توانست نخستین گل تیمش در این بازی را بزند. این گل پنجمین گل آسیایی او بود.پس از این، در برخی رسانه‌های ورزشی مطرح شد که او مورد توجه باشگاه‌های بزرگ آسیایی است که مورد تأیید مدیر برنامه‌های او قرار گرفت.
منشا در بازی رفت مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل الجزیره، پس از اینکه پنالتی خود را گل نکرد، داور به خاطر خطای دروازه‌بان علی خصیف، دستور به تکرار ضربه داد و پس از اجرای پنالتی، دومین گل خود در این رقابت‌ها را به ثمر رساند.
منشا در دور برگشت مسابقه یک‌چهارم نهایی مقابل الدحیل در حالی که پرسپولیس در دور رفت با یک گل مغلوب شده بود و در بازی برگشت پس از خوردن گل از الدحیل و سپس گلزنی سید جلال حسینی و گل به خودی بازیکن حریف، با به ثمر رساندن گل سوم، باعث بازگشت رؤیایی و صعود پرسپولیس به جمع چهارتیم برتر آسیا برای دومین سال متوالی شد

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *