گادوین منشا به طور رسمی به استقلال پیوست

[ad id='39844']

[quote]گادوین منشا با قراردادی ۱.۵ ساله به استقلال پیوست.[/quote]

 

منشا که یکی از عوامل تأثیرگذار صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا بود، حالا باید پیراهن رقیب سنتی این تیم یعنی استقلال را بر تن کند.

گادوین منشا یک بازیکن فوتبال اهل نیجریه است که در پست مهاجم بازی می‌کند. او در گذشته در تیم‌های فوتبال کامپوستلا، بالزان، موستا، پیکان و باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران حضور داشته‌است.

۱-  منشا یکی از بازیکنانی است که در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا نقش تعیین کننده ای در صعود پرسپولیس به فینال داشت و اغراق نیست اگر  بگوییم او جزو سه چهار بازیکن تاثیرگذار تیمش بود.این کیفیتی است که استقلال برای مقابله با سه حریف وحشتناک لیگ قهرمانان آسیا به آن نیاز دارد.

۲- بنابر شنیده ها  قرارداد بستن با منشا بار مالی زیادی برای استقلال به همراه ندارد و این یک خرید اقتصادی برای باشگاه است ضمن اینکه در صورتی که منشا شرط باشگاه استقلال را قبول کند این باشگاه می تواند در صورت عدم تمایل به همکاری در پایان فصل تمام هزینه های خود را در غالب رضایت نامه تامین کند.

۳- منشا بازیکن باکیفتی است؟ باید در نظر داشت که با وجود آمار پایین گلزنی او از محبوبترین چهره های پرسپولیس نزد هواداران بود و جدایی اش باعث حیرت بسیاری از علاقه مندان به این تیم شد. او در پرسپولیس بازیکنی اثرگذار بود.

۴- منشا در طول سال هایی که در پرسپولیس بازی می کرد بازیکن بی کیفیتی نشان نداد و با توجه به اینکه با بی مهری برانکو روبرو شد، طبیعی است که با حضور در استقلال انگیزه فراوانی خواهد داشت. این تقریبا در مورد تمام بازیکنانی که از تیم های خود جدا می شوند وجود دارد و طبیعی است حضور منشا در تیم رقیب پرسپولیس، انگیزه های او را برای درخشش چند برابر می کند.

۵- حضور منشا در استقلال باعث می شود دست شفر برای انتخاب ترکیب اصلی به ویژه در خط حمله کاملا باز شود و او بتواند تیمش را با آرایش های مختلف وارد زمین کند، منشا در کنار حضور در کارهای تیمی بازیکن شوت زن است که می تواند در مواقع حساس نقش یک بازیگن گره گشا را بازی کند ضمن اینکه حضور او رقابت را در بین بازیکنان استقلال بالا می برد و باعث پیشرفت کیفیت فنی آنها می شود.  

۱-  شاید مهمترین مشکل برای حضور منشا در استقلال این باشد که او از پرسپولیس آمده و طبیعی است با حضور در این تیم باید فشار مضاعفی را تحمل کند، فشاری که فوتبال بسیاری از بازیکنان را تباه کرده است.

۲-   منشا مدت ها است در لیگ ایران گلی نزده است و این مهمترین دلیلی است که در لیست مازاد پرسپولیس قرار گرفته است و طبیعی است مدیران استقلال برای به خدمت گرفتن او باید پاسخگوی افکار عموی باشند. این موضوع فقط به مدیران استقلال محدود نمی شود و احتمالا سطوح بالاتر مدیریت ورزش هم در بر خواهد گرفت.

۳-   حضور منشا در استقلال فشردگی عجیبی در خط آتش استقلال ایجاد می کند و در صورت که با این تیم قرارداد امضا کند، باید با بازیکانی مثل گونسالوس، پاتوسی، فرشید اسماعیلی، داریوش شجاعیان، رضا آذری، مرتضی تبریزی، الهیار صیادمنش، روح الله باقری، مهدی قائدی، محسن کریمی، طارق همام   و حتی سجاد آقایی رقابت کند. طبیعی است این فشردگی بیش از اندازه در کنار فوایدی که دارد، شاید باعث شود به بسیاری از بازیکنان جوان این تیم فرصت بازی نرسد.

۴- بازیکنانی که از قاره آفریقا به ایران می آیند به مرور غرق جذابیت های زندگی در ایران می شوند و باید عقد قرارداد با آنها سختگیرانه باشد که منشا هم از این قائده مستثنی نیست.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *