عوارض کمبود ویتامین D3 برای بدن انسان

[ad id='39844']

 

 

بارزترین نشانه‌های کمبود ویتامین D3 احساس ناراحتی در استخوان‌ها و ضعف ماهیچه است. عوارض کمبود ویتامین D3 در کودکان به شکل آسم و تنگی نفس و در افراد پیر به شکل کم شدن عملکرد شناختی خود را بروز می‌دهد.

رژیم‌های سخت گیاهخواری و یا خام خواری، یکی از رایج‌ترین دلایل کاهش ویتامین دی۳ است به این دلیل که چربی حیوانی که در لبنیات به میزان کافی وجود دارد، یکی از منابع خوب ویتامین دی محسوب می‌شود.

همچنین در صورتی که کمتر در نور خورشید قرار دارید، ساعات بیشتری از روز را در فضای بسته سپری می‌کنید و یا شهر زندگی‌تان اغلب ابری و بارانی است، ممکن است دچار کمبود ویتامین D3 باشید.

تأثیر ویتامین D3 با مصرف ویتامین دی ۳ و قرص‌های مکمل بر روی حفظ سلامت دندان‌ها دیده می‌شود همچنین با ایفای نقش ویتامین D3 در بدن، کمک می‌کند تا استخوان‌ها سختی معمول خود را به شکل طبیعی حفظ کنند.

زمانی که میزان مورد نیاز ویتامین دی در بدن وجود داشته باشد، سلامت سیستم عصبی تضمین می‌شود. همچنین بر اساس مطالعاتی که انجام شده، گفته شده است که رابطه‌ای بین بیماری آلزایمر و کمبود ویتامین دی وجود دارد.

البته نمی‌توان به طور قطعی گفت که میزان کافی از ویتامین دی، از بیماری آلزایمر جلوگیری می‌کند ولی باید گفت حدود ۹۰ درصد از افراد دارای این بیماری، دارای میزان پایینی از ویتامین دی هستند.

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *