بررسی اولیه بازی Far Cry: New Dawn

[ad id='39844']

[quote]با بررسی اولیه بازی Far Cry: New Dawn خدمت شما عزیزان هستیم با ما همراه باشید[/quote]

جوزف سید، آنتاگونیست اصلی فارکرای ۵ باز هم در بازی حضور دارد، اما نقش او این بار منفیِ منفی هم نیست. اگر دشمنِ دشمن‌تان را دوست‌تان بدانید، پس بهتر است خودتان را با آغوش باز برای کمک‌های این مرد عجیب و غریب آماده کنید. در دنیای New Dawn آنتاگونیست‌های اصلی دو خواهر دوقلو به نام‌های Lou و Mickey هستند و جزو همان افرادی به شمار می‌روند که هیچ‌گاه زمین را خارج از این هرج و مرج کنونی‌اش ندیده‌اند. البته چیزی که آن‌ها در حال اداره‌اش هستند، در واقع میراثی است که پدرشان برای این دو برجای گذاشته است؛ گروهی بزرگ به نام Highwaymen که برای زنده ماندن در این جهان از انجام هیچ‌کاری پشیمان نمی‌شوند. پس از اینکه لو و مایکی پدرشان را مثل یک مانع، از سر راه خود برمی‌دارند، دیگر هیچ چیزی مانع فرمانروایی بی‌قانون آن‌ها نیست. دیوانگی محض، همان ویژگی شاخصی که همه آنتاگونیست‌های سری فارکرای تا به امروز داشته‌اند، در خون‌های دو خواهر دوقلوی New Dawn هم جاری است، اما چیزی‌هایی هست که این قسمت از بازی را در مقایسه با تمام نسخه‌های قبلی متمایز می‌کند. برای اولین‌بار، یوبی سافت در این نسخه تصمیم گرفته تا از شخصیت‌های منفی مونث در سری فارکرای استفاده کند که در نوع خودش بی‌سابقه است و مهم‌تر از این، برای اولین بار قرار است دو آنتاگونیست این مجموعه در برابر یکدیگر قرار بگیرند. راستش را بخواهید،

یوبیسافت در طراحی جهان بازی سعی کرده است تا جایی که امکان دارد از محیط‌های آخرالزمانی کلیشه‌ای دوری کنید و به ادعای خودش «آغاز دوره‌ای جدید» را به تصویر بکشد. به همین دلیل هم وقتی به هوپ‌کانتی‌ِ ۱۷ سال بعد نگاه می‌کنیم، محیط‌های رنگارنگ با گل‌ها و گیاهان فوق‌العاده زیبایی را مشاهده می‌کنیم که شاید خیلی با مفهوم یک دنیای رو به زوال در ذهن ما همخوانی نداشته باشد، اما قطعا تجربه جدید و متفاوتی را القا خواهد کرد. وقوع بمباران هسته‌ای از طرفی هم بر روی جانوران حاضر در بازی تاثیرات غیرقابل‌انکاری داشته است و با اینکه قرار نیست شاهد هیولاهای جهش‌یافته‌ای باشیم، اما باز هم این تحولات در حیات‌وحش هوپ‌کانتی محصوص خواهد بود. بدون‌شک، هیچ چیزی در یک جهان آخرالزمانی به اندازه هرج‌ومرج‌ها و آوارهای بلااستفاده چشم‌ها را به خود درگیر نمی‌کند و New Dawn هم از این لحاظ کم و کاستی نخواهد داشت. کمپ‌های شما در بازی یکی از اصلی‌ترین دارایی‌های شما محسوب می‌شوند که با ارتقا بخش‌های مختلف آن، مهارت‌های جدیدی کسب می‌کنید و آیتم‌های بیشتری به‌دست می‌آورید. برای مثال اگر می‌خواهید وسایل نقلیه متنوع‌تری در اختیار داشته باشید، باید گاراژ خود را آپگرید کنید یا اگر به دنبال کرفت‌کردن آیتم‌های سلامتی هستید، باید گلخانه‌های خود را ارتقا دهید. سلاح‌های بازی هم این‌بار در ۴ سطح قابل ارتقا هستند که برای دست‌یابی به آن‌ها باید سراغ کارگاه کمپ بروید و آپگریدهای لازم را اعمال کنید. تفنگ‌ها به طور کلی میزبان تغییرات گسترده‌ای نشده‌اند، اما در کنار اسلحه‌های معمول نسخه قبلی، یک سری سلاح ویژه هم در بازی قرار گرفته که نمادی از دنیای جدیدتر بازی به حساب می‌آیند. از جمله Saw Launcher که در تیزر کوتاه معرفی New Dawn هم به خوبی به تصویر کشیده شد و در عین اینکه مکانیزم منحصربفردی دارد، از جمله اسلحه‌های کشنده و بی‌سروصدای بازی هم به شمار می‌رود.

کمپ‌های مخصوص گروه Highwaymen که با نام Outposts شناخته می‌شوند همانند نسخه قبلی در این نسخه هم حضور دارند و شما را بسیار بیشتر از قبل به چالش خواهند کشید. این کمپ‌ها در ۴ سطح مختلف دسته‌بندی می‌شوند که در حقیقت میزان سختی نفوذ به آن‌ها و همچنین سطح نیروهای حاضر در آن را به نمایش می‌گذارد. دشمنان بازی این بار در گروه‌های مختلفی با سطح‌های گوناگون تقسیم‌بندی می‌شوند که سرسخت‌ترین آن‌ها با لباس‌های زرهی و دفاعی سنگین به دنبال‌تان می‌افتند تا شرتان را کم نکنند، رهای‌تان نخواهند کرد. در حمله به کمپ‌های دشمن، این‌بار شما با گزینه جدیدی به نام غارت هم روبرو خواهید شد که به بازیکن اجازه می‌دهد تا تمام آیتم‌های ارزشمند در کمپ را ازآن خود کند و فلنگ را ببندد، اما یادتان باشد که با این کار کمپی که غارت کرده‌اید یک سطح بالاتر خواهد رفت و دفعه بعد که به آن‌جا بازگردید، با نیروهای قدرتمند‌تری روبرو خواهید شد. ویژگی Guns for Hire هنوز هم در بازی وجود دارد و کاراکترها و جانوران جدیدی به آن اضافه خواهد شد. حالت کوآپ بازی نیز سرجایش است و شما می‌توانید همراه با دوستان خود به تجربه آن بپردازید. از دیگر بخش‌های بدون تغییر بازی می‌توان به سیستم ارتقا و درخت مهارت اشاره کرد که تقریبا مشابه همان چیزی است که در فارکرای ۵ تجربه کرده بودیم.

زندگی جمعی و گروهی در Far Cry: New Dawn فقط قرار نیست جنبه‌ای آخرالزمانی به بازی بدهد و جلوه‌ای ظاهری و نمادین داشته باشد. گروهی که در برابر Highwaymen مقاومت می‌کند و شما هم جزوی از آن هستید، با نام Survivors شناخته می‌شود که قصد دارند با گسترش قلمرو خودشان دوباره زمین را به دوران باشکوه خودش بازگردانند. هرچقدر که شما کمپ‌های خود را ارتقا دهید و افراد بیشتری را به گروه خودتان بکشانید، روحیه افراد حاضر در کمپ نیز بالاتر خواهد رفت و تعداد متحدان شما در سرتاسر نقشه بیشتر خواهد شد. از طرفی این مسئله در ارتقا کمپ‌ها و دست‌یابی به آیتم‌های مختلف نیز کمک‌حال شما خواهد بود.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *