نقد بررسی گوشی ردمی نوت ۷

[ad id='39844']

[quote]با بررسی گوشی ردمی نوت ۷ خدمت شما عزیزان هستیم با سیمرغ پلاس همراه باشید[/quote]

 

طراحی

دوست‌داران سری ردمی به گوشی‌های فلزی عادت کرده‌اند اما ردمی نوت ۷ در راه جدیدی قدم گذاشته است. طراحی کاملا نسبت به نسل گذشته تغییر کرده است و حال پنل پشتی و جلویی دستگاه هر دو از شیشه‌ی گوریلا گلس ۵ انتخاب شده‌اند که یک نکته‌ی مثبت برای یک گوشی ارزان است. متاسفانه ردمی نوت ۷ به شدت لغزنده است و فریم پلاستیکی براق آن نیز استفاده از گوشی بدون محافظ را خطرناک‌تر کرده است؛ خوشبختانه قاب شفافی در جعبه‌ی دستگاه قرار داده شده است. شیشه‌ی جلویی دستگاه توسط یک نوار باریک سیاه‌رنگ به فریم پیوند خورده است که همین مساله ضخامت آن را به ۸.۱ میلی‌متر رسانده است.

ردمی نوت ۷ در سه رنگ آبی، مشکی و صورتی عرضه می‌شود؛ پنل پشتی نسخه‌ی آبی رنگ مورد بررسی ما از با گرادیانی از آبی و بنفش زیبایی خاصی به این گوشی بخشیده است. عبارت «Redmi by Xiaomi» در پشت دستگاه نقش بسته است تا تبدیل شدن آن به یک برند را بیشتر نشان دهد. متاسفانه بیرون‌زدگی دوربین بیش از انتظار ما بود به طوری که حتی از قاب همراه گوشی نیز بیرون می‌زند. محل حسگر اثر انگشت در ردمی نوت ۷ را برای قرارگیری انگشت اشاره بسیار مناسب می‌دانیم؛ سرعت بازگشایی قفل گوشی با این حسگر بالاتر از رقبای هم‌قیمت بوده و در رده‌ی بهترین‌های بازار بزرگ میان‌رده‌ها قرار دارد.

نمایشگر ۶.۳ اینچی ردمی نوت ۷ تقریبا ۸۱.۴ درصد پنل جلویی را پوشانده که نسبت به نسل قبل پیشرفت قابل‌قبولی است. دوربین سلفی گوشی در یک بریدگی نیم‌دایره‌ای شکل در بالای گوشی قرار گرفته است؛ ما در زومیت بریدگی نمایشگر را یک نقص طراحی می‌دانیم اما کوچک‌تر بودن آن و بردیگی‌های قطره‌ای (مشابه آنچه در ردمی نوت ۷ و وان‌پلاس ۶T می‌بینیم) را بهترین نوع آن می‌دانیم. شیائومی چراغ اعلان میان‌رده‌ی اقتصادی جدید خود را در حاشیه‌ی پایینی قرار داده است؛ علاوه بر محل عجیب این چراغ، ابعاد آن را نیز کوچک می‌دانیم.

خوشبختانه چینی‌ها تنها به درگاه USB نوع C اکتفا نکرده‌اند و با قرار دادن جک ۳.۵ میلی‌متری را مسیر صحیحی را در پیش گرفته‌اند؛ این جک در کنار فرستنده‌ی مادون‌قرمز ریموت کنترل در فریم بالایی قرار گرفته‌ است. کلیدهای تغییر حجم صدا و پاور از پلاستیک ساخته شده‌اند اما لقی خاصی در آن‌ها دیده نمی‌شود و بازخورد قابل‌قبولی دارند. با باز کردن شیار سیم‌کارت شاهد دو جایگاه برای سیم‌کارت هستیم که یکی از آن‌ها با کارت حافظه مشترک است. در پایان این بخش باید گفت، ردمی نوت ۷ به عنوان یک گوشی اقتصادی علاوه بر زیبایی، کیفیت ساخت قابل‌قبولی دارد اما مقایسه‌ی آن با گوشی‌های میان‌رده‌های گران‌قیمت بازار صحیح نیست. ما شهامت شکستن گردو را نداشتیم اما به نظر می‌رسد ردمی از کیفیت ساخته‌ی خود اطمینان دارد.

نمایشگر و اسپیکر

ردمی نوت ۷ به نمایشگری ۶.۳ اینچی با بریدگی قطره‌ای در بالای آن مجهز شده است و طبق انتظار شاهد رزولوشن +FHD در آن هستیم؛ رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی این گوشی تراکمی بالغ بر ۴۰۹ پیکسل بر اینچ را به همراه دارد که برای یک میان‌رده‌ی اقتصادی کاملا مناسب ارزیابی می‌شود؛ بسیاری از شرکت‌ها هنوز از چنین رزولوشنی در پرچمدارانشان استفاده می‌کنند زیرا بهینه‌ترین توازن بین مصرف باتری و کیفیت تصویر را باید در این گوشی‌های جستجو کرد. شیائومی از پنل IPS LCD با نسبت تصویر ۱۹.۵ به ۹ در ردمی نوت ۷ بهره گرفته است که بیش از ۸۱ درصد جلوی گوشی را پوشانده است.

ردمی نوت ۷ در تست حداکثر روشنایی زومیت با الگوی ۵۰ و ۱۰۰ درصد سفید رقم ۴۱۰ نیت را بدست آورد که بالاتر از متوسط میان‌‌رده‌های بازار است. رنگ‌مشکی با تولید ۴.۲ نیت روشنایی عمیق نیست و همین مساله به کنتراست نمایشگر ضربه می‌زند؛ کنتراست Native ردمی نوت ۷ تنها ۹۷.۷ محاسبه شد که چندان رضایت‌بخش نیست. انتخاب تنظیم خودکار روشنایی تاثیر در حداکثر روشنایی ندارد و در این حالت نیز روشنایی به ۴۱۰ نیت محدود می‌شود. کم‌ترین روشنایی نمایشگر این گوشی تنها ۰.۶ نیت است از این رو استفاده از آن در محیط‌های تاریک چندان آزارتان نخواهد داد.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *