بررسی اولیه بازی Jump Force

[ad id='39844']

[quote]با بررسی بازی مبارزه ای Jump Force خدمت شما عزیزان هستیم با سیمرغ پلاس همراه باشید[/quote]

 

 

Jump Force در سبک مبارزه‌ای سه بعدی طراحی شده است و دوربین آن نیز به طور سوم شخص در کنترل گیمر‌ها قرار می‌گیرد. مبارزات بازی در حالی که به طور دو تیم سه نفره انجام می‌شود در آن سو شاهد مکانیزم‌های پایه بازی‌های مبارزه‌ای همچون دفاع، پرش و کامبو‌ها هستیم. سازندگان سیستم مبارزات ساده و کاربردی برای بازیکنان در بازی پیاده کرده‌اند که به آنها اجازه می‌دهد با فشردن دکمه‌های ثابت ضربات زنجیره‌ای روی حریفان خود پیاده کنند. ضربات پایه که با نام Rush در بازی شناخته می‌شود به کاربران اجازه می‌دهد که با فشردن ممتد دکمه مربع ضربات زنجیره‌ای هم روی زمین و هم در هوا روی حریف اعمال کنند. در آن سو ضربات سنگین‌تر با نام Heavy نیز در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد. در حالی که نحوه و انیمیشن‌های این ضربات برای تمامی کاراکترها مختلف خواهد بود کاربران می‌توانند این دو ضربات را با یکدیگر ترکیب کنند و با توجه به موقعیت بازی به حریفان خود حمله کنند.

همانند تمام بازی‌های مبارزه‌ای، Jump Force نیز از مکانیزم Throw یا همان «گرفتن حریف و پرتاب کردنش» برخوردار است که با دکمه دایره امکان پذیر است. به طور کلی تروها یکی از مواردی هستند که به بازیکنان اجازه می‌دهد که در صورتی که حریف در حال دفاع کردن است به آنها آسیب وارد کنند. البته برای فرار از ترو شدن قابلیت‌هایی در بازی تعبیه شده است. در آن سو قابلیت جالب Energy Charge می‌تواند برای شلیک گلوله‌های انرژی پرقدرت به کمک بازیکنان بیاید. یورش بردن یا به اصطلاح Dash نیز در این بازی برای تمامی کاراکترها در نظر گرفته شده است که با ترکیب کلید‌های حمله‌ای کامبو‌های زیبایی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

همانطور که در بالا نیز اشاره شد مبارزات این بازی به طور تیمی و ۳ در مقابل ۳ کاراکتر انجام می‌شود. کاربران در حین انجام کامبو می‌توانند با دکمه‌ L2 کاراکتر بعدی خود را وارد مبارزه‌ و ادامه ضربات را روی حریف پیاده کنند. قابلیت Awaken همانطور که از نامش پیداست، قهرمان شما را به حالت قدرتمندش تبدیل می‌کند که البته برای استفاده از این داستان شاهد نوار‌های انرژی در بازی هستیم. البته موارد اشاره شده در بالا تنها بخشی از مکانیزم‌های بسیار زیاد این بازی است. از آنجا که استفاده از این مکانیزم‌ها به طور کاربردی و ساده در اختیار کاربران قرار می‌گیرد اما در ادامه بازی شما را با مکانیزم‌های بی‌شمارش آشنا می‌کند. از قابلیت‌های مختلف برخواستن و ضربات ترکیبی با اعمال جهت‌ها تا مکانیک‌های مختلف برای دفع کردن ضربات و همچنین بلاک کردن، تنها بخشی از سیستم مبارزات این بازی را در بر می‌گیرد. یکی از موضوعاتی که می‌تواند بازی‌های تگ تیم فایتینگ را از دیگر بازی‌های مبارزه‌ای متمایز کند این است که بازیکنان دیگر ناراحت این نخواهند بود که کاراکتر انتخابی آنها در مقابل برخی دیگر از شخصیت‌ها عملکرد ضعیف‌تری خواهد داشت یه با اصطلاح این بازی‌ها مَچ‌آپ خوبی نخواهند داشت. به همین دلیل است که استراتژی‌هایی که در انتخاب ۳ کاراکتر در جریان بازی رخ می‌دهد می‌تواند سناریو‌های جالب و هیجان انگیزی را در مسابقات رقابتی به وجود بیاورد.

داستان بازی از این قرار است که خطی که دنیای ما را از دنیای Jump جدا می‌کند به تازگی از بین رفته است و نیروهای شیطانی قصد دارند با وارد شدن به دنیای اصلی انسان‌ها را نابود کنند و کره زمین را در چنگ خود در بیاورند. در آن سو قهرمانان Shonen Jump همچون گوکو، لوفی و ناروتو وارد کار می شوند تا بتوانند آرامش را باری دیگر به دنیای خود بازگردانند. البته گفتنی است که این اولین بار نیست که قهرمانان شونن جامپ در یک بازی ویدیوی گرد هم می‌آیند. در جشن ۲۰ سالگی Shonen Jump شاهد عرضه بازی Famicom Jump: Hero Retsuden روی نسخه ژاپنی کنسول NES یعنی فمیکام بودیم. البته گفتنی است که این بازی برخلاف Jump Force در سبک نقش آفرینی و اکشن ساخته شده بود.

طراحی گرافیکی بازی Jump Force در جلوه‌های فانتزی و کارتونی دوست داشتنی انجام شده است. البته در حالی که این موضوع با بازی‌های گرافیکی انیمه‌ای همچون گیلتی گیر، بلیزبلو و دراگون بال فایترز متفاوت است اما باز حرفی برای گفتن دارد و شاهد سازگاری قابل قبولی در جلوه‌های گرافیکی هستیم. البته در آن سو طراحی چشم‌های کاراکترها کمی توی ذوق می‌زند که امیدوار هستیم در نسخه اصلی سازندگان بتوانند آن را بهبود ببخشند. انیمیشن‌ انفجار‌ها و پروجکتایل‌های کاراکترها همانند انیمه‌های این مجموعه بسیار زیبا و با ابهت ساخته شده است و رنگ و لعاب خاصی به خود گرفته است.

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *