اعتراض جرج کلونی و براد پیت به اسکار ۲۰۱۹

[ad id='39844']

[quote]جرج کلونی و براد پیت به جمع معترضان به نحوه پخش تلویزیونی اسکار ۲۰۱۹ پیوستندبا سیمرغ پلاس همراه باشید[/quote]

 

آکادمی علوم و هنرهای سینمای اسکار اخیراً اعلام کرده در مراسم اهدای جوایز نود و یکمین دوره این رویداد سینمایی که ۲۵ فوریه  به صورت مستقیم از شبکه ای‌بی‌سی پخش می‌شود، اعطای جوایز ۴ شاخه  را زمانی انجام خواهد داد که تبلیغات بازرگانی از تلویزیون پخش می‌شود و تماشاگران تلویزیونی نمی‌توانند شاهد اعطای این جوایز و برندگان آن باشند.

همچنین گروهی از بازیگران، کارگردانان و تصویربرداران سینمای آمریکا نیز نام خود به جمع امضاء‌کنندگان این نامه اعتراضی به آکادمی اسکار و تهیه‌کنندگان آن اضافه کردند که از آن جمله می‌توان به “آلفونسو کوارون”، “رابرت دنیرو”، “الیزابت بنکس”، “پیتر دینکلج” و “کری واشینگتن” اشاره کرد.

در این نامه تصمیم آکادمی اسکار، توهین به کسانی معرفی شده است که عشق و عمر خود را وقف حرفه خود کرده‌اند و از آکادمی اسکار خواسته‌اند هر چه زودتر تصمیم بر عدم پخش تلویزیونی اعطای جوایز چهار شاخه از جوایز اسکار را لغو کند.

“جان بیلی” رئیس آکادمی اسکار که خود یک فیلمبردار و زمانی رئیس انجمن فیلمبرداران آمریکا بوده است تاکید کرده است که آکادمی اسکار دستاوردهای همه ۲۴ شاخه را در این رویداد سینمایی ارج می‌نهد اما در عین حال به افزایش فشارها برای کاهش مدت زمان برگزاری مراسم اسکار اشاره کرده است

رئیس آکادمی همچنین توضیح داده که عدم پخش تلویزیونی اعطای جوایز چهار شاخه به صورت چرخشی خواهد بود و سال آینده چهار شاخه دیگر مشمول این تصمیم خواهند شد. حال باید منتظر ماند و دید با توجه به اعتراض گسترده اهالی سینما، آکادمی اسکار همچنان بر این تصمیم پافشاری می‌کند و یا خیر.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *