واکنش ها به خداحافظی نوید محمد زاده

[ad id='39844']

[quote]نیما جاویدی کارگردان فیلم سرخپوست به خداحافظی موقت نوید محمد زاده واکنش نشان داد با سیمرغ پلاس همراه باشید[/quote]

 

سرخپوست” دومین فیلم از نگاه مردمی و جایزه ویژه هیئت داوران در بخش بهترین فیلم را به خودش اختصاص داد. دومین کار نیما جاویدی که توانست توجه مخاطبین بسیاری را به خودش جلب کند. او در این باره به خبرگزاری تسنیم گفت: فضای “سرخپوست” آگاهانه با فضای “ملبورن” فرق می‌کرد. دوست داشتم یک تغییراتی بدهم اما نهایتاً نخ تسبیح به یک اشتراکاتی برمی‌خورد. این تفاوت فقط به ظاهر وجود دارد مگرنه در تم و یکسری اتفاقات یک مسیر را دنبال می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که چطور به این سوژه و فضای تاریخی متفاوت رسیدید، تصریح کرد:  براساس یک خبر که چند سال پیش خواندم به این سوژه رسیدم. خبر این بود که فرودگاه یاسوج قصد دارد توسعه پیدا کند و به خاطر قرار داشتن در مسیر یک زندان شهری، باید این زندان تخریب شود. یکسری اعتقاد داشتند زندان بماند و یکسری هم می‌گفتند برای توسعه باید جابه‌جایی انجام شود. این خبر را دو سه سال پیش نوشتم و بعد از مدتی به سراغ این سوژه رفتم و این “سرخپوستی” شد که در جشنواره سی و هفتم به نمایش درآمد.  

جاویدی درباره اختصاص آمار بالایی از نگاه مردمی نسبت به “سرخپوست” افزود: خیلی برایم جذاب و مهم بود که مردم این فیلم را ببینند. چون ما برای مردم فیلم می‌سازیم و هدف‌مان برقراری ارتباط مردم با اثر سینمایی است. رتبه دوم یک اتفاق خوب و خوشایندی برای “سرخپوست” به حساب می‌آید و خدا را به خاطر این استقبال مردمی بالا شاکرم. من و عواملم تمام تلاش و انرژی‌مان را صرف کردیم تا بهترین‌هایمان در “سرخپوست” به رخ کشیده شود.

او درباره تصمیم نوید محمدزاده برای نبودن در فضای جشنواره فیلم فجر، گفت: من هم در نشست خبری شنیدم و تا آن روز نمی‌دانستم چنین تصمیمی گرفته است. حالا از چه ناراحت شده و چرا به این تصمیم رسیده من هم بی‌اطلاعم. اما هر بازیگری یک دیپلماسی در کارش دارد و تصمیم گرفته سال بعد در جشنواره فیلم فجر، فیلم نداشته باشد؛ امکان هم دارد این تصمیم درستی باشد.

کارگردان “سرخپوست” در پایان خاطرنشان کرد: تمام تلاشم را می‌کنم به زودی فیلم جدیدم را با یک فضای جدیدتر بسازم. می‌کوشم آنقدر فاصله نیفتد؛ چرا که چهار پنج سال طول کشید تا بعد از “ملبورن” به “سرخپوست” برسم.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *