معرفی نژاد اسکورل ها در کمیک بوک های مارول

[ad id='39844']

[quote]با معرفی نژاد فضایی اسکرول ها در کمیک بوک های مارول خدمت شما عزیزان هستیم با سیمرغ پلاس همراه باشید[/quote]

 

اسکرول ها نام نژادی بیگانه است که در کهکشان آندرومدا زندگی می کردند و آفرینش آنها، صدها میلیون سال قبل در سیارۀ اسکرولس  سیستم درکس آغاز شد. اسکرول ها در حالی که هنوز در ابتدای مسیر تکامل بودند، با فرود آسمانی ها در سیارۀ اسکرولس، تعدادی از افرادی بومی شان برای آزمایش انتخاب شد و با نمونه برداری از یک گروه، مجموعه ای از ژن های مربوط به طول عمر را دستکاری کرده و جاودان های اسکرولی را آفریدند. آنها همچنین یک آزمایش دیگر برای تنوع و ثبات ژنتیکی انجام دادند و دیوینت های اسکرولی را خلق کردند. در گروه سوم نیز مجموعه ای از ژن اضافه کردند که این امکان را به آنها میداد تا هنگام رسیدن به بلوغ، تحت شرایط مناسب دچار جهش ژنتیکی خیرخواهانه شوند. با این حال، تغیرات صورت گرفته در ژنتیک این گروه نهفته شد و به عنوان اسکرول های عادی شناخته شدند. پس از انجام تنوع ژنتیکی بر روی اسکرول ها، آسمانی ها آنها را ترک کردند و شاخه ای از دیوینت ها با توسعۀ توانایی های خود در امر جعل و تقلید، به گونۀ غالب در سیاره تبدیل شد و در نتیجه، شاخه های هر دو گونۀ جاودان و عادی اسکرول ها را از بین بردند.

یک اسکرول به لحاظ ذهنی میتواند مولکول های ناپایدار تشکیل دهندۀ جسم خود را انعطاف پذیر کند و یا از طریق انبساط و انقباض عضلات، میتواند خود را به شکل دیگری دربیاورد. و پس از فرو رفتن در یک ظاهر دیگر، برای تبدیل ظاهر خود به ظاهری دیگر، و یا بازگشت به حالت طبیعی خود، دست به عمل آگاهانه و ارادی میزند.

از این رو، اسکرول ها زمانی که خواب و یا بیهوش هستند، به خودی خود دچار تغییر شکل نمیشوند و یا  به حالت اول خود برنمیگردند. با این حال، اسکرول هایی که شکل خود را تغییر داده اند، در هنگام مرگ به فرم اصلی خود برمیگردند. اسکرول ها فقط میتوانند خود را به جای یک شی و یا یک شخص جا بزنند اما هیچ کدام از خصوصیات آن شی و یا شخص را ندارند. همچنین یک اسکرول برای تقلید یک شی و یا یک شخص، دارای محدودیت خاصی است:

علی رغم این محدودیت ها، قدرت تقلید، این امکان را به اسکرول های دیوینت داد تا با نفوذ به نژادهای رقیب خود و انجام یک سری دستکاری، جهان خود را غالب کند. پس از کشف سفر فضایی، ثابت شد که این توانایی آنها یک ابراز بسیار باارزش برای فتح دنیاهای دیگر میباشد. اسکرول ها پس از انجام سفرهای فضایی، شروع به تاسیس یک امپراتوری کردند و با وجود آنکه اسکرول ها نژاد امپریالیستی بودند، به هیچ وجه میلیتاریست نبودند و نخستین امپراتوری خود را بر پایۀ تجارت آزاد برقرار کردند.

قریب به ده میلیون سال قبل، اسکرول ها ابتدا به خارج از کهکشان خود، به ابر ماژلانی بزرگ و کهشان راه شیری رفتند که در نزدکی شان بود. اسکرول ها در منطقۀ قدیمی، به یک نژاد بشر به اسم “کری” برخوردند که هنوز در مراحل اولیۀ پی ریزی تمدن خود بودند. اسکرول ها برای تقدیم تکنولوژی های خود به عنوان هدیه ای برای کری ها، فرستاده ای به سرزمین مادر آنها “هالا” فرستادند و بدین ترتیب، کری ها میتوانستند یک روز جزئی از امپراتوری اسکرول ها شوند. اسکرول ها همچنین کشف کردند که دو نژاد سیارۀ هالا با نام های کری و کوتاتی، به یک اندازه باهوش هستند. بنابراین، اسکرول ها یک تست برای تعیین واجد شرایط بودن هر دو فرهنگ ترتیب دیدند و در نهایت به نغع نژاد کوتاتی تصمیم گرفتند. کری ها که بسیار خشمگین شده بودند، سفیران اسکرول ها و کوتالی ها را کشتند و تکنولوژی های اسکرول ها را برای خود برداشتند. با توجه به فاصلۀ بسیار زیادی که بینشان بود، خیر این جنایات کری ها به گوش اسکرول ها نرسید تا اینکه کری ها اصول اولیۀ استفاده از تکنولوژی های اسکرول را یاد گرفتند. با این حال پس از گذشت چندین دهه، کری ها با ورود به کهکشان آندرومدا، حمله به پایگاه ها و در نهایت سیارۀ اسکرولس را آغاز کردند. در نتیجۀ این عمل کری ها، اسکرول ها مجبور شدند میلیتاریستی تر شده و انتقام بگیرند. بدین ترتیب، جنگ زبان زد بین کری و اسکرول ها شروع شد که در طی میلیون ها سال ادامه داشته و دارد.

تاج و تخت امپراتوری اسکرول ها، قریب به صد هزار سال قبل به “تارنکس آیوی”  انتقال داده شد. تارنکس آیوی سیاره ای در مرکز امپراتوری بود که اسم تاج و تخت جهان  را یدک میکشید. امپراتوری اسکرول ها توسط یک سلطنت توتالیتر اداره میشد. یک امپراتور و یا یک فرماندار در تک تک ۹۷۸ جهانِ تحت حاکمیت اسکرول ها وجود داشت و در سال های اخیر، امپراتور اسکرول ها “دورک” بود که توسط همسر جاه طلبش “آرکیل” ترور شد و پس از آن، هنگامی که تاج و تخت عالم توسط گالاگتوسِ جهان خوار  برای مصرف انرژی نابود شد، آرکیل به همراه دخترش “آنلی”  و میلیون ها تن از اسکرول ها نیز کشته شدند. از آنجا به بعد بود که رهبر امپراتوری اسکرول ها نامشخص باقی ماند.

برخی از دنیاها به طور داوطلبانه به امپراتوری اسکرول ها پیوستند و به همین خاطر، در حالی که اسکرول ها آنها را در درجات مختلف خودمختار اعلام کرده بود، برخی دیگر از دنیاها به منظور گسترش جمعیت از جانب اسکرول ها فتح شدند. در برخی مواقع نیز اسکرول ها برای گسترش سلطۀ امپراتوری خود دنیاهایی که فاقد موجود زنده بودند را به استعمار خود درآوردند. در میان ۹۷۸ سیارۀ تحت حاکمیت اسکرول ها،  برخی از جهان های متمدنی چون درافت ها، گونا، کالوژن ها، مورانی، فریگت ها، کوئیگا، تکتون ها و ییربک خانه های اصلی خود را داشتند. چندتا از متمدن های کهکشان آندروما مثل زاندرها، وایلمیانس و گگکو از سیستم ترانتا نیز در برابر این تصاحب و اِشغال های اسکرول ها مقاوت کردند. همچنین اسکرول ها با برخی از نژادهای صلح طلبِ کهکشان خود مثل اسکرولیتیز، سیگرمایتز و کرایلورینز که روابط تجاری سودآور داشتند و به چشم عنصر تهدید نمی دیدند، معاهدات صلح به امضا رساندند.

اسکرول ها عمدتاً خزنده هستند اما مو دارند و جنس های مونث اسکرول ها ویژگی های برخی از گونه های پستانداران را دارا هستند و نوزادان تازه متولد شده، از تخم بیرون می آیند اما با شیر مادر تغذیه میشود. اسکرول ها قریب به ۲۱۰ سال زمینی عمر میکنند و با وجود اینکه به لحاظ فکری در سطح موجودات زمین هستند، بدلیل اینکه تنش های عادی شان میلیون ها سال پیش از بین رفته است، دیگر ظرفیت اقدام خیرخواهانه را ندارند. از این رو تکامل اسکرول ها در طی میلیون ها سال ادامه داشته است. گفته میشود که رابطه ای بین اسکرول ها و گونه های فرازمینی “Dire Wraith” وجود دارد که میتوانند شکل خود را تغییر دهند.

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *