سوءاستفاده از پانیذ اسماعیلی برای درآمدزایی در اینستاگرام

[ad id='39844']

 

هنوز دهانشان بوی شیر می دهد و پوشک پایشان خشک نشده که وارد دنیای بزرگ تبلیغات و کسب درآمد شده اند. پدر و مادر، شغل قبلی شان را رها کرده و یکی در نقش مدیر برنامه و دیگری در کسوت آرایشگر و دیزاینر فرزند دلبندشان، مشغول شمردن پولهایی هستند که از ادا و اطوار یک سلبریتی کوچک، در می آورند و حالا این اینفلوئنسر کوچک، روزی ۱۰ ساعت کار می کند، حتی گاهی بیش از کودکان سر چهارراه ها. حالا نه تنها کلیات زندگی، بلکه خصوصی ترین مسائل روزمره را هم در فضای مجازی قرار می دهند تا فالوور بیشتر جذب کنند.
 
فالوور بیشتر هم که یعنی پول بیشتر. عکس های رنگ به رنگ از لحظه تولد فرزند تا اولین کلمه و آخرین قضای حاجت بهانه ای می شود برای درآمد زایی. کودکان ۲-۳ ساله آرایش می شوند و مدل لباس ها و برند های مختلف. کودکی یا بازی کودکانه؟ مادران تصاویر فرزندان خود را به اشتراک می‌گذارند و معمولاً از این طریق فالوورهای زیادی پیدا می‌کنند. لایک‌ها و قربان صدقه رفتن‌ها شروع می‌شود و هر لباسی که آن کودک می‌پوشد طرفداران زیادی پیدا می‌کند. بسیار از این کودکان از همان بدو تولد بازیچه بازی های کودکانه والدین و اطرافیان خود می شوند. به جای آنکه به دنبال بازی های کودکانه و کنجکاوی در ناشناخته های دوران کودکی باشند هر روز در دنیای بزرگسالان سیر کرده و به جای حرکات و واژه های کودکانه تمام حرکاتشان فراتر از سنشان است و کلماتی را ادا می کنند که هیچ درکی از آنها ندارند.
 
با تائید بسیاری از اطرافیان این گونه خانواده ها وقتی وارد زندگی واقعی این گونه افراد می شوید بسیار متفاوت از آن چیزی است که در دنیای مجازی می بینید. آن لباس های رنگارنگ و رستوران ها و سفرهای آن چنانی که برای جلب توجه مخاطبان در صفحه های مجازی این کودکان می بینیم در بیشتر مواقع وجود ندارد و حتی بسیاری از این کودکان و خانواده هایشان تنها بازیچه افراد سودجو قرار گرفته و درآمد های آنها به جیب افراد دیگری می رود. حریم خصوصی کودکان برای چه کسی مهم است؟ به گفته بسیاری از کارشناسان، نبود قانون های کارآمد در این زمینه باعث شده است که حریم خصوصی بسیاری از کودکان تحت تاثیر سودجویی برخی خانواده ها و افراد دیگر قرار گیرد.
 
در بسیاری از کشورهای دنیا مانند اتریش، فرانسه و دانمارک قوانین بسیار محکمی در خصوص این گونه مسائل وجود دارد و در صورتی که با کودکان برخورد ابزاری شود و حقوق آنها نقض شود برخورد جدی صورت می گیرد. در این خصوص دکتر حمید رضا باغستانی روانشناس در گفتگو با مشرق می گوید: بیشتر مادرانی که از طریق انتشار تصاویر کودکشان به دنبال جذب فالوور و درآمدزایی در فضای مجازی هستند بیشتر به دنبال جلب توجه و رفع نیاز خود کم‌بینی خودشان هستند. متاسفانه امروز در جامعه ما بسیاری از این افراد وجود دارند که در کودکی کمتر به آنها توجه شده و امروز به دنبال ابراز وجود در جامعه هستند و چه جایی بهتر از فضای مجازی که پشت صفحات تو در توی آن می توان به راحتی چهره واقعی را پنهان کرد. وی می افزاید: از سوی دیگر بسیاری از والدین نداشته ها و انجام نداده های زیادی در زندگی خود دارند که می خواهند به یکباره آن را بر سر فرزندان خود پیاده کنند. مثلاً بسیاری از پدرها دوست داشته اند که در کودکی فوتبالیست یا پزشک بشوند و ما می بینیم وقتی صاحب فرزند می شوند با اجبار خواسته های فرزندشان را نادیده گرفته و سعی می کنند تا آنها را به این شغل ها هدایت کنند.
 
معروف شدن هم آرزوی بسیاری از مادران و پدرانی است که به هر شکل می خواهند فرزندانشان را امروز از طریق فضای مجازی به این خواسته برسانند. این استاد دانشگاه تاکید می کند: با در معرض دید قرار گرفتن، کودک همواره یاد می گیرد که چطور در مقابل عکس ها و فیلم ها ظاهری خوب و آراسته از خودش نشان دهد در صورتی که در بسیاری از موقعیت های زندگی این وضعیت وجود ندارد. به همین خاطر کودک اصطلاحاً ظاهری نمایشی را از خود در جامعه نشان خواهد داد و این در آینده فرد در جامعه – که اکنون نیز مشهور است- بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
[ad id='39844']

17 دیدگاه دربارهٔ «سوءاستفاده از پانیذ اسماعیلی برای درآمدزایی در اینستاگرام»

  1. دیگه بزرگ شد پدر و مادرش هم نمی تونند کنترلش کنند
    گناه داره بچه زبون بسته
    بچه باید بچگی کنه
    من نگران آینده اش هستم چرا پدر و مادرها باید این قدر خودخواه باشند و حقوق کودکان را نادیده بگیرند

  2. پانیذ اسماعیلی خوبه ولی دارن وقت مردم و خودشونو هدر میدن مثلا اونا خوانواشونو دوست دارن ولی الان میگویند که به خاطر خوانواده امدن ولی نه به خاطر پول امدن

  3. باران ماهروزاده

    بابا عوض این حرف ها بگین پانیذ چه گناهی کرده . پدر مادرش از بچه بنده خدا کارمیکشن. شما ها ولشون کنید.

  4. سلام چرا پانیذ اسماعیلی و روشا را دنبال میکنید تا پولشان زیاد شود اصلا زیاد باشه سلامت باشن اما مادر پدرش برای نشون دادن جلب توجه کردن به مردم ادم ها نیکزارند ما میبینیم اونا پول زیاد میگیرن کیفشون کوک ما فقط داریم پول بهشون اضافه میکنیم تا حالا فکر کردین پدر پانیذ اسماعیلی اصلا دنبال خانواده نیست فقط پوله پس جلب توجه نکنید تا نکنن فقط دل مارو مردم میخوان به سوزونن شاید یکی فقیر خونه نداره ماشی نداره اصلا بچه نداره بره اینا رو ببینه دلش نمیسوزه یا بچه ها میرن تو گوشی اونا رو میبینن میگه ما خونه بزرگ ویلایی نداریم استخر خپش به حالشون خب ادم دلش رحم میاد بالا خره ۱۲ سالا میرن میبینن اصلا یکی لال شاید یا ویلچر میشینه یا مریض ما نمیدونیم که فقط حسودی دل شکن میشیم نگاه نکن اقا ول کن کون لقشون اه پول پول پول همش همینن از چه راهایی پولدار میشن از مردم نگاه کردن مسخره ها

    1. چقددددددر حسادت. هر کسی مختاره هر صفحه ای رو فالو کنه. به جای سوختن یاد بگیریم با تفاوت ها کنار بیاییم و تلاش کنیم ماهم موفق باشیم. خیلی افرادم هستن با دیدن این صفحه ها شاد میشن. چرا نمیتونیم موفقیت و پولدار بودن بقیه رو ببینیم. از خوشبختی بقیه میشه خوشحال بود

  5. سلام چرا پانیذ اسماعیلی و روشا را دنبال میکنید تا پولشان زیاد شود اصلا زیاد باشه سلامت باشن اما مادر پدرش برای نشون دادن جلب توجه کردن به مردم ادم ها نیکزارند ما میبینیم اونا پول زیاد میگیرن کیفشون کوک ما فقط داریم پول بهشون اضافه میکنیم تا حالا فکر کردین پدر پانیذ اسماعیلی اصلا دنبال خانواده نیست فقط پوله پس جلب توجه نکنید تا نکنن فقط دل مارو مردم میخوان به سوزونن شاید یکی فقیر خونه نداره ماشی نداره اصلا بچه نداره بره اینا رو ببینه دلش نمیسوزه یا بچه ها میرن تو گوشی اونا رو میبینن میگه ما خونه بزرگ ویلایی نداریم استخر خپش به حالشون خب ادم دلش رحم میاد بالا خره ۱۲ سالا میرن میبینن اصلا یکی لال شاید یا ویلچر میشینه یا مریض ما نمیدونیم که فقط حسودی دل شکن میشیم نگاه نکن اقا ول کن کون لقشون اه پول پول پول همش همینن از چه راهایی پولدار میشن از مردم نگاه کردن مسخره ها

    1. اون کسی که اینو نوشته خخخخخخیییییییلللللللیییییییی بببببببیییییییتتتتتتررررر ببببببییییییییییییتتتتتتتهههههههه

    2. کوفتشون بشه . با این پول های حروم .الهی شب راحت نخوابن . من خودم ۱۲ سالمه ولی آهنگ مینوسیم مثل ۳۰ ساله ها که هر کسی ببینه باورش نمیشه . همین دوستای داداشم گفتن اگه هر خواننده ای صداتو بشنوه ازت درخواست میکنه که باهاش بخونی . باور کنید. منظورم خواننده های اونوره. خانم الهام و امید عوضی الهی هر چی دارید کوفتتون بشه اون بچه که گناهی نداره . خدا لعنتتون کنه دزد های کثیف گاو .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *