بیوگرافی و سوابق حسین هدایتی مفسد بزرگ اقتصادی

[ad id='39844']

[quote]حسین هدایتی سرمایه‌دار و مدیر ورزشی ایرانی است. شهرت وی بیشتر به جهت کمک‌های مالی کلان در اواخر دههٔ ۱۳۸۰ به تیم فوتبال پرسپولیس تهران و تأسیس باشگاه فوتبال استیل‌آذین تهران است. با سیمرغ پلاس همراه باشید[/quote]

 

 پدر حسین هدایتی کارخانه‌دار بوده‌است. به گفتهٔ هدایتی پدرش برایش مغازه‌ای می‌خرد و او با یک سرمایهٔ ۱۳هزار تومانی کار خود را شروع می‌کند. او در این مغازه واشرها و لولاهای کابینت تولید می‌کرده‌است. بعدها به تولید تزیینات پرده روی می‌آورد. سپس یک سولهٔ ۱۱ هزار متری در شهرک صنعتی علی‌آباد خریداری می‌کند.

به گفتهٔ هدایتی او در زمانی که در سپاه بوده‌است عیدی‌هایی در حد ۲۵۰۰ تومان دریافت می‌کرده‌است. او این پول‌ها را صرف خرید سکه، زمین و … می‌کرده و به عنوان برکت زندگی به آن‌ها می‌نگریسته‌است. با گذشت زمان برخی از این زمین‌ها قیمتشان به میلیاردها تومان می‌رسد. به عنوان نمونه خودش به خرید زمینی به قیمت دو میلیارد و سپس فروش آن به قیمت سیصد میلیارد تومان، یا خرید زمینی به قیمت ۲۱ میلیارد تومان و افزایش قیمت آن زمین تا ۲۶۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۶ اشاره می‌کند.به گفته او تمام زندگی و سرمایه خود را مدیون مهدی شمس هستم.

هدایتی که در فوتبال ایران به «عابربانک» مشهور است پیش از ورود به فعالیت‌های اقتصادی پاسدار بوده‌است. از دارایی‌های که به وی نسبت داده شده‌است می‌توان به مالکیت شرکت هلدینگ استیل آذین ایرانیان، صنایع استیل آذین، شرکت خاورآذین، شرکت فجر گالوانیزه سپاهان کاشان، چندین کارخانهٔ فولادسازی و ورق، شرکت نایبند بزرگترین شرکت پرورش میگوی ایران و نیز برج‌سازی در دبی، سهام‌داری بانک خصوصی تات، ریاست چندین شرکت تجاری در ایران و کشورهای دیگر خاورمیانه، و داشتن املاک کشاورزی و مسکونی متعدد در ایران و کشورهای حاشیهٔ خلیج فارس اشاره کرد.

پرونده حسین هدایتی یکی از بدهکاران بانک سرمایه که طبق کیفرخواست صادره برای اعضای هیئت مدیره این بانک با پرداخت رشوه موفق به اخذ ۶۰۰ میلیارد تومان وام از بانک سرمایه شده است و اکنون از ادای دیون معوق خود استنکاف می‌کند، به قاضی موحد در شعبه ۱ دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی ارجاع شده است. بررسی روند اخذ تسهیلات نشان می‌دهد حسین هدایتی از طریق شرکت‌های خریداری شده و رشوه دادن وجوه قابل توجهی از بانک سرمایه دریافت کرده و او نیز از باپزداخت تسهیلات استنکاف می‌کند.

نماینده دادستان در جلسه دادگاه ویژه اقتصادی گفت: تعدادی از مدیران بانک سرمایه در ازای خوش خدمتی به برخی افراد و پرداخت تسهیلات کلان بدون ضابطه، امتیازات زیادی را در قالب رشوه پرداخته‌اند که به عنوان مثال می‌توان به این موضوع اشاره کرد که به پرداخت شدن تسهیلات به آقای یاسر ضیایی قائم مقام بانک اشاره کرد. یا پرداخت تسهیلات به بهانه خوش خدمتی به آقای حسین هدایتی بدون تودیع وثیقه به ارزش ۱۳۰ میلیارد که ۲۵ میلیارد ریال از تسهیلات را گرفته و اکنون نیز در منزل هدایتی سکونت دارد؛ و یا می‌توان پرویز کاظمی هیئت مدیره بانک سرمایه را مثال زد که در ازای پرداخت تسهیلات کلان ۶۰۰ میلیاردی به حسین هدایتی در سمت هیئت مدیره شرکت استیل آذین منصوب شده است.

در اکثر پرداخت‌ها به شرکت‌های هدایتی کارشناس اعتباری شعبه با هدایت هیئت مدیره عدم گردش مالی شرکت، ریسک بالای پرداخت و اینکه شرکت متقاضی فاقد هرگونه حساب معتبر و اهلیت می‌باشد را به هیئت مدیره متذکر شده است. اما علیرغم این هشدارها تسهیلات کلان پرداخت می‌شده است.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *