بیوگرافی مرحوم خشایار الوند نویسنده سینما و تلویزیون ایران

[ad id='39844']

[quote]خشایار الوند، نویسنده، طراح ایده و طرح و سرپرست نویسندگان سینما و تلویزیون، در آثاری همچون سریال تلویزیونی «شب‌های برره»، سریال تلویزیونی «پایتخت ۵» و سریال تلویزیونی «مرد هزارچهره» فعالیت داشته است.[/quote]

 

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی خشایار الوند فعالیت در سریال شب‌های برره بوده است. خشایار الوند سال ۱۳۸۴ سریال شب‌های برره به عنوان نویسنده فعالیت داشته است که توانست با مهارتش، جای خود را میان اهالی فضای تلویزیون مطرح کند. خشایار الوند توانست با فعالیت در سریال شب‌های برره تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگران بزرگ و باتجربه‌ای نظیر مهران مدیری، سیامک انصاری، سعید پیردوست و محمد شیری توانست سطح کاری او را متحول کند.

خشایار الوند علاوه‌بر سریال شب‌های برره، سال ۱۳۹۶ در سریال پایتخت ۵ نیز فعالیت داشته است. خشایار الوند این‌بار با سیروس مقدم یعنی کارگردان سریال پایتخت ۵ و هنرمندانی چون محسن تنابنده، ریما رامین‌فر، احمد مهران‌فر و علیرضا خمسه همکاری داشت.

با اینکه خشایار الوند را بیشتر بعنوان نویسنده می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. خشایار الوند علاوه‌بر نویسنده به‌عنوان طراح ایده و طرح، سرپرست نویسندگان، بازیگر و طراح نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین آثار خشایار الوند در حرفه‌ی طراح ایده و طرح، سریال گلشیفته، سریال دیوار به دیوار و سریال دارا و ندار است. مهم‌ترین آثار خشایار الوند در حرفه‌ی سرپرست نویسندگان، سریال دیوار به دیوار ۲، سریال دیوار به دیوار و سریال در حاشیه است. مهم‌ترین اثر خشایار الوند در حرفه‌ی بازیگر، فیلم آوار است. مهم‌ترین اثر خشایار الوند در حرفه‌ی طراح، سریال دست بالای دست است.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *