نقد بررسی سریال بالشها نوروز ۹۸

[ad id='39844']

[quote] سریال بالشها که توسط داریوش فرضیایی معروف به به عمو پورنگ مخصوص پخش در شبکه نمایش خانگی تولید شده است جایگزین کلاه قرمزی در نوروز ۹۸ شده اما در کیفیت این سریال تردید هایی وجود دارد با سیمرغ پلاس همراه باشید[/quote]

 

مدیران شبکه ۲ سیما حق پخش سریال «بالش‌ها» را خریده‌اند؛ سریالی ۱۵ قسمتی که اگرچه خریداری شده است، اما مشخص نیست اصلا جانشینی برای «کلاه قرمزی» باشد و مدیران شبکه ۲ هنوز برنامه مشخصی در این باره ندارند و اولویت‌شان در شرایطی که می‌دانند رقبای سختی در شبکه‌های دیگر دارند، «کلاه قرمزی» است، چون در همه این سال‌ها در نوروز پرچمدار برنامه‌های عیدانه شبکه ۲ بوده است.

اینکه آن‌ها به سراغ «بالش‌ها» بروند کاری بس دشوار است که بتوانند با آن آنتن ساعت ۸ تا ۹ شب را در اختیار داشته باشند. «بالش‌ها» سریالی است که در شبکه نمایش خانگی منتشر شد، اما اقبال عمومی بالایی بدست نیاورد.

«بالش‌ها» احتمالا اولین نمونه تولیدی در شبکه نمایش خانگی است که سر از تلویزیون در می‌آورد، چون پیش‌تر این اتفاق برای هیچ یک از سریال‌های موفق مثل «قهوه تلخ» مهران مدیری، «شاهگوش» داود میرباقری و «شهرزاد» حسن فتحی که هر سه از سریال‌سازان سرشناس تلویزیون بوده‌اند نیفتاد، ولی حالا کار داریوش فرضیایی که برای شبکه ۲ برنامه «محله گل و بلبل» را هم می‌سازد، افتاده است.

نکته نگران کننده در زمان توزیع «بالش‌ها» در شبکه نمایش خانگی، انتقاد‌هایی بود که به محتوای این سریال مخصوص کودکان وارد می‌شد. این‌که اصطلاحات زشت و توهین‌آمیز و رفتار‌های خطرناک را یاد بچه‌ها می‌دهد. انتقاد‌هایی که بسیاری آن را در عدم موفقیت این پروژه در بازار شبکه نمایش خانگی موثر می‌دانند.

حالا باید دید مدیران شبکه ۲ در صورت تصمیم به پخش این سریال، چه تمهیداتی برای حل چالش داشتن بدآموزی برای کودکان، خواهند داشت. آن‌ها فعلا سکوت کرده‌اند تا احتمالا تکلیف‌شان با سازندگان «کلاه‌قرمزی» مشخص شود.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *