بیوگرافی و سوابق مرجان شیخ‌الاسلامی آل آقا و شوهرش مهدی خلجی

[ad id='39844']

[quote]مرجان شیخ‌الاسلامی آل‌آقا روزنامه‌نگار و فعال سیاسی و متهم به فساد مالی است که بعنوان یکی از متهمان در بزرگترین اختلاس تاریخ ایران قرار دارد.او همسر مهدی خلجی کارمند انستیتو واشینگتن و از حامیان تحریم سپاه پاسداران است. با سیمرغ پلاس همراه باشید[/quote]

 

وی در انتخابات مجلس ششم از تهران نامزد شده و در لیست جبهه مشارکت قرار گرفت. با روی کار آمدن دولت احمدی‌نژاد به سمت اصولگرایان چرخید و در انتخابات مجلش هشتم مجدداً نامزد شده وو این بار در لیست «ائتلاف اصولگرایان مستقل تهران» قرار گرفت.

نام وی بعنوان متهم در ۲ پرونده بزرگ فساد مالی در ایران مطرح است. وی در سالهای پایانی دهه هشتاد وارد فعالیت اقتصادی در عرصه نفت و گاز به بهانه دور زدن تحریم‌ها شده و به بهانه دور زدن تحریم‌ها با شرکت سپانیر وارد معامله گردیده و وجوهی را برای وارد کردن کالاهای تحریمی یرای این شرکت دریافت کرد اما بدون تحویل دادن کالاها از ایران خارج شده و به کانادا رفت و به فعالیت اقتصادی در آنجا مشغول گردید.

در اسفند ۱۳۹۷ نیز که پس از ۷ سال پرونده اتهامات مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی نام وی بعنوان مدیرعامل «شرکت بازرگانی دنیز و هترا تجارت» در میان لیست ۱۳ متهم قرار داشت. این پرونده به مبلغ ۶ میلیارد و ۶۵۶میلیون یورو بزرگترین پرونده تاریخ اختلاس ایران است.

در اولین جلسه دادگاه نماینده دادستان گفت: «نحوه قرارداد همکاری بین شرکت PCC و دنیز شرکت PCC به نمایندگی رضا حمزه لو و شرکت دنیز به نمایندگی مرجان شیخ الاسلامی آل آقا معرفی و قرارداد به امضای آن‌ها رسیده‌است و موضوع قرارداد واریز وجوه و حواله‌های ارزی ناشی از صادرات کشور به اقصی نقاط دنیا بوده‌است که اولا در این ماده مشخص نیست چه تضمینی برای و ارزی مبالغ وجود دارد و اخذ تضمین پیش‌بینی نشده‌است در حالی که عدم درج هر گونه تضمین بر اساس قانون قابل توجیه نیست. در این توافق اشکالات و ایرادات دیگری وجود دارد مبنی بر اینکه در ابتدا شرکت دنیز به عنوان خریدار است که عکس آن این شرکت صرفاً فروشنده است و با توجه به اینکه انتقال وجوه ارزی از شرکت PCC شانگ‌های به شرکت دنیز است هیچ مواردی در قرارداد مشخص نشده‌است.»

 

رابطه او با مسیح علینژاد

مسیح علینژاد در بخشی از کتاب خود:

«مرجان شیخ الاسلامى، دبیرسیاسى روزنامه همبستگى مرا زیر بال و پرگرفت»

 

 

 

 

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *