احتمال حضور گرین گابلین در دنیای سینمایی مارول

[ad id='39844']

[quote]احتمال این وجود دارد مارول استدیو با فیلم مرد عنکبوتی دور از خانه (نورمن آزبورن) گرین گابلین و اعضای گروه شش خبیث را دنیای سینمایی مارول معرفی کند . با سیمرغ پلاس همراه باشید [/quote]

 

زمانی‌که مرد عنکبوتی رسما به دنیای سینمایی مارول اضافه شد، مارول استودیو تصمیم گرفت که این شخصیت را بدون نمایش منشا داستانی وارد این مجموعه کند و باتوجه‌به اینکه ما طی کمتر از دو دهه دو بار شاهد آن بودیم، تصمیم منطقی به نظر می‌رسید. بااین‌حال، در کامیک مقدمه فیلم Spider-Man: Homecoming نیز شاهد این موضوع نبودیم و درواقع بازگویی اتفاقات فیلم Captain America: Civil War؛ بیشتر اتفاقات این کامیک را به خود اختصاص داده بود. همه بر این باورند که داستان تبدیل شدن پیتر پارکر به اسپایدرمن را می‌دانند، اما سؤال ساده این است که او در دنیای سینمایی مارول چگونه به این قدرت دست پیدا کرده و عنکبوت رادیو اکتیو دنیای سینمایی مارول از کجا آمده است. در کامیک‌های اصلی یک عنکبوت در یک آزمایش علمی تحت تابش قدرتمند اشعه رادیو اکتیو قرار گرفته و درنهایت نیز به پیتر پارکر رسید و او را نیش زد. حال یک نظریه وجود دارد و آن هم این است که منشا عنکبوت دنیای سینمایی مارول ممکن است از آزمایشگاه آزکورپ باشد که در سفر علمی مدرسه این نمونه فرار کرده و درنهایت پیتر پارکر را نیش زده باشد.

بدیهی است که اگر منشا اسپایدرمن در دنیای سینمایی مارول از کامیک Ultimate Universe الهام گرفته شده باشد، نورمن آزبورن می‌تواند نقش مهمی را در تبدیل شدن پیتر پارکر به مرد عنکبوتی داشته باشد. اما سؤال کلیدی این است که تنها یک عنکبوت وجود داشته است؟ در Ultimate Universe آزبورن هرگز متوجه نشد که پیتر پارکر چه توانایی‌های فوق‌العاده را به دست آورده است. او اعتقاد داشت که این عنکبوت‌ها مهندس ژنتیکی، کلیدی برای باز کردن گام بعدی تکامل انسان‌ها هستند و او به آزمایش روی عنکبوت‌ها ادامه داد. این موضوع درواقع می‌تواند به مارول کمک کند که شخصیت‌های عنکبوتی دیگری را نیز وارد دنیای سینمایی مارول کند که مهم‌ترین این شخصیت‌ها، شخصیت مایلز مورالز است. حتی احتمال اینکه مایلز هم‌اکنون در دنیای سینمایی مارول حضور داشته باشد، نیز وجود دارد و بنابراین چنین پتانسیلی در آینده دنیای سینمایی مارول می‌تواند وجود داشته باشد. اگر نورمن آزبورن و شرکت آزکورپ در دنیای سینمایی مارول وارد شوند، قطعا حضور یک اسپایدرمن دیگر نیز می‌تواند منطقی باشد.

فیلم Spider-Man: Homecoming درواقع با چند سؤال بدون جواب به پایان رسید و یکی از این سؤال‌ها این بود که خریدار اصلی تکنولوژی والچر چه کسی بود؟ در سال ۲۰۱۲ و پس از حمله چیتاری‌ها به نیویورک، آدرین تومز شروع به فروش غیر قانونی تکنولوژی چیتاری‌ها در بازار سیاه کرد. بااین‌حال، تنها پس از چهار سال آدرین تومز و گروهش شروع به فروش سلاح‌های پیشرفته به جنایتکاران و مجرمانی چون آرون دیویس ملقب به پراولر کرد که شاهد گسترش استفاده از این سلاح‌ها در سطح خیابان بودیم. پس اولین مشتریان والچر چه کسی بوده است؟ تومز یک تاجر هوشمند بود و بنابراین او مطمئن است که در ابتدا باید با تولید کنندگان اسلحه معامله کند. پس شاید به همین دلیل باشد صنایع همر شروع به ساخت و توسعه گلوله بسیار پیشرفته و مرگبار جودس کرد که این گلوله را پیش از این در فصل اول سریال Luke Cage و فصل چهارم سریال Agents of SHIELD مشاهده کرده بودیم. پس یک سناریو دیگر این است که نورمن آزبورن به‌عنوان یک صنعتگر نابغه و توسعه‌دهنده سلاح‌های پیشرفته، می‌تواند یکی دیگر از مشتریان آدرین تومز باشد. درواقع قابل انتظار است که آزبورن به خرید سلاح‌های چیتاری‌ها، تکنولوژی اولتران و حتی بمب‌های گرانشی دارک الف‌ها علاقه‌مند باشد. بااین‌حال، یک سؤال در اینجا وجود دارد و آن این است که این شرکت‌ها به اندازه‌ای که دیگر نیازی به فناوری چیتاری نداشته باشند، اقدام به خرید آن کرده‌اند یا ممکن است تنها چند نمونه برای توسعه و کار روی آن در آزمایشگاه‌های خود خریداری کرده باشند؟ بنابراین اگر جواب این سؤال مثبت باشد، پس در فیلم Spider-Man: Homecoming آدرین تومز مجبور می‌شود که به‌دنبال مشتریان جدیدی برود.

پس از حوادث فیلم Avengers: Age of Ultron ، مقر اونجرز از برج استارک به یک مکان دیگر انتقال پیدا کرد و در فیلم Spider-Man: Homecoming شاهد فروش این برج بودیم، اما سؤال اصلی اینجا است که چه کسی واقعا برج استارک را خریده است؟ برج استارک مانند هر برج دیگری نیست و درواقع تبدیل به نمادی در دنیای سینمایی مارول تبدیل شده بود و حال شاید در نگاه اول رید ریچاردز این برج را خریده باشد تا راهی مناسب برای معرفی گروه Fantastic Four  در دنیای سینمایی مارول ایجاد شود. بااین‌حال، در آن زمان حتی بحث خرید فاکس قرن بیستم توسط والت دیزنی نیز مطرح نبود و کوین فایگی، رئیس مارول استودیو، نیز بارها تاکید کرده است که تا زمان نهایی شدن این ادغام، این شرکت کار روی فیلمی براساس مجموعه Fantastic Four یا X-Men  را آغاز نخواهد کرد. بااین‌حال، یک نظریه محبوب‌تر که می‌تواند به واقعیت نیز نزدیک‌تر باشد، وجود دارد. درواقع برخی از طرفداران اعتقاد دارند که نورمن آزبورن برج استارک را خریداری کرده است.

 

درواقع هر شخصی نمی‌تواند چنین برج گران قیمتی را خریداری کند و نورمن آزبورن یکی از این افراد است که توانایی خرید آن را دارد. این برج می‌تواند ایده پایه گذاری سازمان آزکورپ در پایگاه سابق اونجرز باشد و همچنین این می‌تواند نشان دهد که آزبورن جاه طلب به‌دنبال قدم گذاشتن در جای پای تونی استارک است و این خرید می‌تواند او را بسیار در محافل عمومی معروف کند و او را به سر زبان‌ها بیندازد. این برج یکی از انقلابی‌ترین و پاک‌ترین آسمانخراش‌های دنیا است که از آرک رکتورهای استارک برای نیرودهی آن استفاده می‌شود. این بدان معنا است که آزبورن با خرید برج استارک می‌تواند به این رکتور بسیار پیشرفته نیز دسترسی پیدا کند و شروعی برای امپراطوری او باشد. در کامیک Dark Reign، آزبورن به‌دنبال شخصی سازی لباس آیرون من برای خود بوده است و این علاقه مندی به استارک و آزمایش روی کارهای او می‌تواند در دنیای سینمایی مارول نیز وجود داشته باشد.

فیلم Ant-Man and the Wasp با یک سؤال بدون جواب به پایان رسید. در طول این فیلم متوجه شدیم که سانی برچ به‌دنبال فروش تکنولوژی هنک پیم به یک مشتری ناشناس است که تا درنهایت نیز در پایان فیلم به این سؤال هرگز جواب داده نشد که واقعا چه کسی به‌دنبال آن بوده است. اگرچه بسیاری اعتقاد دارند این خریدار ممکن است دشمن اصلی قسمت سوم فیلم Ant-Man باشد، اما با نگاهی دقیق‌تر ممکن است سرنخی از دشمن اسپایدرمن دیده شود. سانی پیشنهاد ۱ میلیارد دلاری را به هوپ برای خرید این تکنولوژی می‌دهد و به نظر می‌رسد که او پیشنهاد بسیار بزرگ‌تری را نیز از این خریدار ناشناس دریافت کرده بود. قطعا هر شخصی قابلیت پرداخت چنین هزینه‌ای را ندارد و هیچ گزینه‌ای منطقی‌تر از نورمن آزبورن که یکی از ثروتمندترین شخصیت‌های کامیک مارول است، در حال حاضر وجود ندارد. درواقع این موضوع می‌تواند نشان دهد که نورمن آزبورن از اهمیت زیادی برای مارول برخودار است و مارول حتی در فیلم‌های به غیر از فیلم‌های مستقل شخصیت اسپایدرمن نیز سرنخ‌هایی از آن را به جا گذاشته است. درواقع بسیار بعید است که یک شخص خیلی تصادفی برج استارک را خریداری کند و سپس به‌دنبال تکنولوژی پیم باشد و اگر ما در مورد دنیای سینمایی مارول داریم صحبت می‌کنیم، قطعا هیچ یک از این اتفاقات تصادفی نیست.

 یکی از پروژه‌های مدنظر سونی پیکچرز فیلم Silver and Black بود که ساخت آن لغو شد و در ادامه سونی تصمیم گرفت که فیلم مستقل این دو شخصیت را جداگانه تولید و منتشر کند. طبق اطلاعات فاش شده از فیلمنامه این فیلم، در فیلم Silver and Black قرار بود شاهد حضور شخصیت نورمن آزبورن باشیم که به نظر می‌رسید که قرار بود حضور پر رنگی را نیز در این مجموعه داشته باشد و حتی احتمال ساخت فیلم مستقل این شخصیت نیز وجود داشت. بااین‌حال، دنیل ریکتمن، از اینسایدرهای شناخته شده، توییتی را در ماه اکتبر ۲۰۱۸ منتشر کرد که طبق آن، مارول برنامه‌های بسیار بزرگی برای نورمن آزبورن در آینده دنیای سینمایی مارول دارد.

بااین‌حال، گفته می‌شود که مارول با سونی پیکچرز برای حضور میستریو و نورمن آزبورن در دنیای سینمایی مارول به توافق رسیده و در مقابل کراون شکارچی بخشی از دنیای سونی پیکچرز باقی خواهد ماند. بدین ترتیب در فیلم Spider-Man: Far From Home قرار است شاهد حضور شخصیت میستریو باشیم. همچنین شایعاتی نیز منتشر شده که مارول به‌دنبال استخدام یک بازیگر برای نقش نورمن آزبورن است و این احتمال وجود دارد که مارول به‌دنبال استخدام بازیگر برای نقش هری آزبورن نیز باشد. بااین‌حال، قابل انتظار است که شاهد حضور پر رنگ نورمن آزبورن در قسمت سوم فیلم Spider-Man باشیم، اما می‌تواند حضور این شخصیت در یک صحنه پس از پایان فیلم Spider-Man: Far From Home همه طرفداران را غافلگیر کند. اگرچه مارول پیش از این گفته بود که تمرکزش روی شخصیت‌های شروری است که پیش از این در فیلم‌های اسپایدرمن مشاهده نکرده بودیم، اما ممکن است زمان آن رسیده باشد که یکی از دشمنان اصلی مرد عنکبوتی را در دنیای سینمایی مارول مشاهده کنیم. بااین‌حال، تمامی این موارد تنها با تمدید قرارداد همکاری مارول استودیو با سونی پیکچرز رخ خواهد داد.

طبق شایعات منتشر شده، نورمن آزبورن قرار است حضور پر رنگی را در آینده دنیای سینمایی مارول داشته باشد. اگر این موضوع درست باشد و این شخصیت را در قسمت سوم فیلم Spider-Man مشاهده کنیم، پس نباید انتظار داشت که تنها در یک فیلم شاهد حضور گرین گابلین باشیم و به نظر می‌رسد که مارول برنامه‌های بزرگ‌تری برای این شخصیت دارد. از زمان اکران فیلم Spider-Man: Homecoming در سال ۲۰۱۷، گمانه زنی در مورد احتمال ساخت فیلم Sinister Six یا احتمال حضور آن در قسمت سوم فیلم اسپایدرمن ایجاد شد. در فیلم Homecoming شاهد معرفی شخصیت آدرین تومز ، مک گارگان  و هرمان شولتز بودیم که این سه شخصیت از اعضای اصلی این گروه محبوب هستند. همچنین در حال حاضر می‌دانیم که در فیلم Spider-Man: Far From Home قرار است شاهد حضور شخصیت کوینتین بک باشیم که او یکی دیگر از اعضای اصلی گروه Sinister Six است. اگرچه هنوز نشانه‌هایی از حضور شخصیت دکتر اختاپوس در دنیای سینمایی مارول دیده نمی‌شود، اما این بدان معنا نیست که شخصیت دیگری نمی‌تواند رهبری این گروه را بر عهده داشته باشد. پیش از این گرین گابلین در کامیک Sinister Twelve رهبری این گروه را بر عهده داشت و قطعا در دنیای سینمایی می‌توان تغییراتی این چنینی را ایجاد کرد.

اگرچه کراون شکارچی، یکی از اعضای اصلی این گروه ظاهرا قرار نیست در دنیای سینمایی مارول حضور پیدا کند، اما با کمی تغییرات در اعضای گروه می‌توان زمینه را برای ایجاد گروه Sinister Six ایجاد کرد. اما سؤال اصلی اینجا است که چرا فیلم Far From Home می‌تواند نقش مهمی را در ایجاد یک پیش زمینه برای این گروه یا حتی فیلمش داشته باشد. در حال حاضر می‌دانیم که آدرین تومز و مک گارگان در یک مکان زندانی هستند و به نظر می‌رسد که تینکرر و شوکر نیز فراری و تحت تعقیب باشند. در فیلم Far From Home قرار است شاهد حضور والچر نیز باشیم که این موضوع می‌تواند به معنای ملاقات او با میستریو باشد یا حتی ممکن است نورمن آزبورن به ملاقات او برود. حال یک نظریه وجود دارد و آن هم این است که نورمن آزبورن تینکرر و شوکر را استخدام می‌کند و حال این دو شخصیت برای آزکورپ کار خواهند کرد. بدین ترتیب حضور نورمن آزبورن می‌تواند زمینه ساز ایجاد گروه Sinister Six در دنیای سینمایی مارول باشد، اما اگر گرین گابلین را نیز حساب کنیم، در حال حاضر تنها ۵ شخصیت در بین اعضای این گروه دیده می‌شوند.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *