آمار تلفات چهارشنبه سوری ۹۸

[ad id='39844']

چهار شنبه سوری ۹۸ . با سیمرغ پلاس همراه باشید

 

طی در حوادث چهارشنبه سوری ۹۸ از صبح تا ساعت ١٩ امروز ۸۳ نفر مصدوم شدند که نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری دارد.

تعداد مصدومان در استان تهران ۷ نفر نیز است.

 تعداد کل مصدومان حوادث چهارشنبه سوری از ابتدای اسفند ماه تا امروز در سطح کشور ۳۹۹ نفر است.
همچنین تعداد مصدومان امروز نیز به ۱۱۹ نفر افزایش یافته است.

وی از نقص عضو ١٠ نفر نیز در سطح کشور طی حوادث چهارشنبه سوری تا ساعت ۱۹:۳۰ خبر داد.

  چهارنبه سوری ۹۸  چهارشنبه سوری ۹۸  چهارشنبه سوری ۹۸  چهارشنبه سوری ۹۸

رئیس انجمن حمایت از بیماران سوخته با بیان این که متاسفانه فرهنگسازی‌های صورت نگرفته هنوز نتوانسته از حوادث چهارشنبه‌ آخر سال جلوگیری کند، در آستانه فرا رسیدن چهارشنبه‌سوری توصیه‌هایی را مطرح کرد.

دکتر محمدجواد فاطمی در آستانه فرا رسیدن چهارشنبه آخر سال، گفت: متاسفانه فرهنگسازی در زمینه‌ پیشگیری از حوادثی نظیر سوختگی، قطع عضو، اخلال در بینایی و حتی مرگ افراد به سبب استفاده از مواد محترقه دست‌ساز و غیراصولی نتوانسته به میزان لازم، موثر عمل کند و آمار مصدومین در چندسال اخیر روند رو به رشدی داشته است.

وی افزود: به نظر من و صاحب نظران در زمینه سوختگی، برای فرهنگسازی موثر ابتدا باید سنت چهارشنبه سوری که یک جشن باستانی است را با ارزش دانست و از اقدامات سلبی که موجب می‌شود افراد مخفیانه اقدام به ساخت و استفاده از وسایل محترقه غیرمجاز و ناایمن کنند، جلوگیری شود. امروزه دیگر تنها برخورد قهری با افراد متخلف جوابگو نیست.

ئیس انجمن حمایت از بیماران سوخته، آسیب‌های ناشی مواد محترقه در چهارشنبه‌سوری را در سه بخش سوختگی، آسیب‌های چشمی و آسیب دست‌ها و اندام فوقانی برشمرد و گفت: به دلیل استفاده از مواد محترقه، شایع‌ترین آسیب، سوختگی است. همچنین پس از انفجار آسیب زیادی به چشم‌ها و دست‌ها وارد می‌شود.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *