بررسی گوگل Stadia | سرویس استریم گیمینگ گوگل

[ad id='39844']

[quote]با بررسی سرویس استریم گیمینگ گوگل Stadia خدمت شما عزیزان هستیم با سیمرغ پلاس همراه باشید[/quote]

 

شرکت گوگل پلتفرم گیمینگ خود را با نام گوگل Stadia  که درواقع یک سیستم استریمینگ است معرفی کرده است. این سرویس Stadia نام دارد و قرار است کاری بکند تا هر گیمری با هر دستگاهی که در اختیار دارد، از گوشی موبایل گرفته تا کامپیوتر، تلویزیون، تبلت و غیره بتواند بازی‌های مورد علاقه‌اش را تجربه کند؛ بدین شکل که شما مثلا یک تریلر از بازی Assassin’s Creed Odyssey را در یوتیوب تماشا می‌کنید و با کلیک روی گزینه‌ی Play Now که در صفحه‌ی بازی موجود است، اثر مذکور را به‌لطف سرویس Stadia همان لحظه تجربه خواهید کرد.

سرویس استریمینگ استیدیا روی پی سی‌ها، لپ‌ تاپ‌ها، تلویزیون‌ها و گوشی‌های موبایل قابل استفاده خواهد بود. وی در ادامه برای توضیح بیشتر شما می‌توانید از کنترلرهایی که دارید برای کنترل بازی‌هایی که با سرویس Stadia روی پی سی یا لپ‌تاپ خود اجرا می‌کنید، استفاده کنید اما گوگل یک کنترلر اختصاصی را برای پلتفرم استریمینگ خود طراحی کرده که به دستگاه اجرا کننده‌ی بازی متصل می‌شود و اجازه‌ی کنترل بازی‌ها را به بازیکنان می‌دهد. لازم به ذکر است که این پلتفرم از قابلیت کراس پلی با دیگر پلتفرم‌های موجود در صنعت بازی، پشتیبانی می‌کند.

پردازنده گرافیکی Google Stadia قدرتی معادل ۱۰.۷ ترافلاپس دارد؛ عددی که در پلی استیشن ۴ پرو معادل ۴.۲ ترافلاپس و در ایکس باکس وان ایکس هم برابر با ۶ ترافلاپس است و به این ترتیب، پلتفرم جدید گوگل قدرتی بیش از ترکیب قدرت کنسول‌های سونی و مایکروسافت خواهد داشت.

این در حالی است که اگر بیش از یک پردازنده گرافیکی در این پلتفرم به کار رود، با قدرتی به مراتب بیشتر هم مواجه خواهیم شد و استیدیا می‌تواند پردازش‌ها را با سرعت بالاتری انجام دهد و در موارد مختلفی مثل شبیه‌سازی جلوه‌های آب، عملکرد خیره‌کننده‌ و واقع‌گرایانه‌تری را نمایش دهد.

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *