نقد بررسی فصل سوم Stranger Thin

[ad id='39844']

[quote]به تازگی فصل سوم Stranger Thin یا چیزهای عجیب از شبکه استزیم نتفلیکس منتشر شده است به همین بهانه به بررسی فصل سوم این سریال پرمخاطب می پردازیم[/quote]

 

فصل سوم Stranger Thinفصل gs بیش از هر چیزی سعی در برطرف کردن اشتباهات فصل قبل دارد. البته باید ذکر کنم که فصل قبل مشکلات زیادی نداشت ولی برادران دافر سعی در ساخت یک سریال همه چیز تمام را دارند. با بودجه بزرگی که نتفلیکس در اختیار مت و راس دافر قرار داده، ان‌ها یک ست بزرگ برای این فصل خلق کرده‌اند.

مهم‌ترین نکته فصل سوم Stranger Things این است که شخصیت ال با بازی میلی بابی براون دیگه منزوی نیست و علاوه‌بر مایک، با مکس نیز یک رابطه عمیق تشکیل داده است. از طرف دیگر پسرای جوان گروه هم یاد می‌گیرند که در زندگی خود و رابطه‌هایشان یک تعادل ایجاد کنند. بزرگسالان سریال نیز نقش مهمی دارند مثل دعوا کردن و سرکوب کردن احساساتشان.

داستان کلی در فصل سوم Stranger Things تغییر نکرده است. فصل سوم در سال ۱۹۸۵ جریان دارد و یک سال از وقایع فصل دوم گذشته است. میزان ترسیدن یا جذب شدن به این فصل به خودتان بستگی دارد ولی داستان کلی یک مشکل دارد. Stranger Things با مشکلی روبه رو شده است که بسیاری از فرانچایزها با آن سروکار دارند. داستان سریال در حال تکراری شدن است. البته از این حرف نباید برداشت کنید که سریال در حال تکرار خودش است، چون سریال از همه لحاظ نسبت به قبل پیشرفت داشته است.

بزرگ‌ترین تغییر سریال نیز همین است که گروه شخصیت‌های جوان ما در تشکیل دادن روابط عاطفی هستند. حتی داستین هم برای خودش یک دوست دختر پیدا کرده است. این موضوع برای برادران دافر بسیار مهم بود. این دو که وظیفه کارگردانی و نویسندگی دو قسمت اول و اخر را برعهده داشتند، زودتر از هرچیزی به این قضیه پرداختند. رابطه مایک و ال و از طرف دیگر مکس و لوکاس باعث ایجاد فاصله بین اعضای گروه شده است. اما برادران دافر از لحظات بحرانی برای نزدیک کردن گروه به هم استفاده می‌کنند. رابطه‌های شخصیت‌های نوجوان یک نکته مثبت برای فصل فصل سوم Stranger Things است ولی رابطه جویس و هاربر، ننسی و جاناتان بسیار خشک و بی‌حس است.

در بندهای بالاتر به این اشاره کردیم که داستان سریال تکراری شده است و Stranger Things دیگر آن تازگی خاص خود را از دست داده است. افزایش بودجه ساخت سریال به برادران دافر این اجازه را دارد که ۵ خط داستانی متفاوت برای سریال خلق کنند. این موضوع باعث ایجاد یک مشکل شد. در قسمت‌های اول سریال بر روی شخصیت‌ها تمرکز ندارد و این موضوع بیننده را به راحتی گم می‌کند. دیگر ایرادی که باید از فصل سوم گرفت، تکراری شدن صحنه‌های اکشن است. سازندگان واقعا باید فکری برای این موضوع بکنند. با اینکه دشمن اصلی در فصل سوم Stranger Things خطرناک‌تر و بزرگ‌تر از قبل بود ولی صحنه‌های اکشن تغییر نکرده‌اند.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *