نقد بررسی سریال ویچر شبکه نتفلیکس

[ad id='39844']

[quote]هنری کویل بازیگر نقش سوپرمن در دنیای سینمایی دیسی نقش اصلی را در سریال مورد انتظار ویچر محصول شبکه نتفلیکس ایفا کرده است[/quote]

همان‌گونه که انتظار می‌رود داستان اصلی این مجموعه، پیرامون ویچری با نام گرالت روایت می‌شود که عاشق زنی جادوگر با نام ینیفر است و از دخترخوانده‌اش با نام سیری محافظت می‌کند. در این بین سیری نیرو‌های جادویی بسیار قدرتمندی دارد و به همین دلیل نیز به شخصی مورد توجه و مهم در دنیای داستان تبدیل شده است.

در بازی‌های ویچر و کتاب‌های این مجموعه شاهد نبرد‌های عظیم و هیولا‌های کشنده‌ای بودیم و با توجه به تبلیغاتی که تاکنون از سریال ویچر دیده‌ایم، انتظار می‌رود در این سریال نیز نبرد‌هایی با جلوه‌های ویژه خیره‌کننده را شاهد باشیم.

گفته می‌شود نویسندگان سریال ویچر، برداشت‌های شخصی خود را از کتاب‌های این مجموعه داشته‌اند و به همین دلیل نیز به‌لحاظ روایت داستان، احتمالاً شاهد اتفاق‌هایی هستیم که در مجموعه بازی‌های ویچر به آن‌ها پرداخته نشده است. اما باز هم پیش‌بینی می‌شود رابطه اصلی میان گرالت، ینیفر و سیری، خط اصلی داستان سریال ویچر را تشکیل دهد. تا اینجا برای شما از شخصیت‌های مثبت ویچر گفتیم، اما جالب است بدانید در سریال ویچر شخصیت منفی اصلی وجود ندارد و داستان سریال بیشتر حول محور جنبه‌های سیاه و سفید شخصیت ویچر روایت می‌شود.

به لحاظ جغرافیایی، دنیایی که داستان ویچر در آن روایت می‌شود شباهت‌های زیادی با آب و هوای شمال اروپا دارد و به‌همین دلیل بیشتر قسمت‌های سریال ویچر در این ناحیه فیلمبرداری شده است. گفته می‌شود صحنه‌های اول این سریال در بوداپست فیلمبرداری شده و بدون شک آب هوای این منطقه، حس و حال دنیای ویچر را به مخاطب منتقل خواهد کرد.

به‌غیر از ینیفر، سیری و گرالت که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، «رُوچ» اسب معروف گرالت نیز در سریال حضور دارد و «رجیس خون‌آشام» و «اِمیر وار اِمریس ، امپراتور نیلفگارد نیز دیگر شخصیت‌های کتاب‌های ویچر هستند که در سریال نیز چشم‌مان به جمال آن‌ها روشن خواهد شد.

«دَندلیون»،، شخصیت عاشق‌پیشه‌ای که در بازی‌های ویچر، داستان قهرمانی‌های گرالت را روایت می‌کرد نیز در این سریال حاضر خواهد بود. برای طرفداران دوآتشه ویچر که کتاب‌های این مجموعه را مطالعه کرده‌اند باید بگوییم که «دندلیون» در این کتاب‌ها با نام «جاسکیِر»، خطاب می‌شود و در سریال نیز او را با همین نام خواهیم دید و خبری از نام دندلیون نیست.

«لورن اشمیت هیسریک»، ، سکان هدایت سریال ویچر را در اختیار دارد و پیش از این سریال‌های «پدر و مادری» ، «بال غربی» و «دردویل» را از او شاهد بوده‌ایم. همان‌گونه که اشاره کردیم آندره ساپکوفسکی نیز بر فرآیند نگارش فیلمنامه این سریال نظارت دارد و در کنار هنری کویل که مهم‌ترین شخصیت این سریال به‌حساب می‌آید، شاهد نقش‌آفرینی «فِریا آلان»  در نقش «سیری» و «آنیا چالاترا»، در نقش «ینیفِر از وِنگِربرگ» هستیم.

نت‌فلیکس اشاره‌ای به زمان دقیق انتشار سریال ویچر نکرده است، اما با توجه به اطلاعاتی که از این سریال به بیرون درز پیدا کرده و تریلری که اخیراً از ویچر دیده‌ایم می‌توان گفت که مراحل ساخت آن به پایان رسیده است. از طرف دیگر نت‌فلیکس نیز به طرفداران ویچر وعده داده تا ویچر را در سه‌ماهه پایانی سال‌۲۰۱۹ منتشر کند. ناگفته نماند ظاهراً نت فلیکس به‌دلیل تغییر بعضی از هنرپیشه‌های اصلی این سریال، مجبور شده است قسمت‌های اولیه فصل اول ویچر را دوباره فیلمبرداری کند.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *