نقد بررسی سریال Euphoria

[ad id='39844']

[quote]سریال «خلسه» ساخته سم لوینسون برای شبکه HBO در مورد زندگی نوجوانان، اعتیاد، بیماری روانی، مسائل جنسی و رسانه‌های اجتماعی است و یکی از سریال‌های موفقی بود که استقبال از آن فراتر از حد انتظار بود.[/quote]

 

سم لوینسون، خالق سریال «خلسه» بخش قابل توجهی از زندگی خود در دوران جوانی را درگیر اعتیاد به مواد مخدر و دیگر رفتار‌های پرخطر گذراند که باعث شد وی همواره در مسیر خانه و مراکز بازپروری در حرکت باشد. او این تجربیات را برداشته و با ترکیب آن‌ها با ذوق و عشق در قالب شخصیت مشکل‌دار رو ارائه کرده است. او در مراسم معرفی سریال «خلسه» در ژوئن ۲۰۱۹ خطاب به مخاطبان چنین گفت: «در حدود سن ۱۶ سالگی، به این نتیجه رسیدم که مواد مخدر در نهایت مرا خواهد کشت و هیچ دلیلی برای مبارزه با این سرنوشت ندارم. می‌خواستم اجازه دهم بر من پیروز شود و با این موضوع کنار آمده بودم». برای لوینسون، تقلای شخصی‌اش با موضوع اعتیاد به مواد مخدر مربوط به گذشته است و توانسته تجربیات شخصی‌اش را در قالب سریال «خلسه» برای تاثیرگذاری بر کسانی که در شرایط مشابه دوران جوان او قرار دارند کانالیزه کند. او همچنین می‌خواست با این سریال تروما و شرمی که همراه یک معتاد است را به نمایش بگذارد. تجربیات واقعی او از اعتیاد و دیگر رفتار‌های پرخطر از عوامل اصلی واقعی جلوه کردن داستان سریال «خلسه» است.

سریال «خلسه» پر از تصویرسازی‌های قدرتمند، ناراحت کننده و ناخوشایند است. یکی از دردناک‌ترین و ترسناک‌ترین این سکانس‌ها مربوط به سکانس درگیری فیزیکی شخصیت نیت و پدرش است. در این سکانس، شخصیت کال جیکوبز که نقش او را اریک دَین بازی می‌کند، دست‌های پسرش را گرفته و او را ناتوان می‌کند و پسرش نیت، با بازی جیکوب الوردی، نیز در عین درماندگی سر خود را به زمین می‌کوبد و با فریاد قصد آسیب زدن به خود را دارد. اریک دین و جیکوب الوردی برای این سکانس تصمیم گرفتند که به جای تظاهر کردن، به شکل واقعی با هم درگیر شوند. الوردی در صحبت با مجله در مورد این سکانس خاص چنین گفت: «او [دین]مرا به زمین کوبید. داشتم خونریزی می‌کردم. دچار ضربه مغزی شده بودم. بعد از کار بالا آوردم. خیلی خطرناک بود. خیلی خیلی چالش برانگیز بود». این سکانس بسیار خشن و ویرانگر بود و در عمق دادن به شخصیت نیت نقش مهمی داشت. در این سکانس مشخص شد که شخصیت دیگری نیز پشت شخصیت شیطانی و استثمارگر نیت وجود دارد و آن رنجی بود که او دائماً تحمل می‌کرد.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *