نقد بررسی فیلم ال کامینو دنباله سریال بریکینگ بد

[ad id='39844']

 

همان‌گونه که در جریان هستید «برکینگ‌بد» در ۵ فصل با ۶۲ قسمت ساخته شد و پخش آخرین قسمت این سریال به سال ۲۰۱۳ باز می‌گردد. در همان زمان «برکینگ‌بد» به‌اندازه‌ای مخاطب داشت که رکورد رأی مثبت منتقدان را در رکورد‌های جهانی گینس از آن خود کرد و به‌جرات می‌توان گفت افتخاری در دنیای سینما و تلویزیون نیست که «برکینگ‌بد» از آن خود نکرده باشد.

سریال «برکینگ‌بد» داستان معلمی ساده و بااخلاق را روایت می‌کند که در میان‌سالی به‌سر می‌برد و زندگی معمولی و سالمی دارد، اما به‌ناگاه متوجه می‌شود که به‌سرطان‌ریه مبتلا است و از آنجایی که پس‌انداز و اندوخته مالی چشم‌گیری کنار نگذاشته بود با کمک یکی از شاگردان‌اش که سابقه زیادی در خلافکاری دارد مشغول به ساخت ماده‌مخدر «شیشه» می‌شود و پس از حادثه‌های زیادی برای خودش امپراتوری تولید موادمخدر به‌راه می‌اندازد.

به‌لحاظ داستان، دنیایی که در برکینگ‌بد خلق شده بود توانایی بالایی برای ساخت فیلم‌ها و سریال‌های جانبی را داشت و به همین دلیل نیز سریال بسیار موفق «بهتره با ساول تماس بگیری» (Better Call Saul)، در دنیای «برکینگ‌بد» با حضور جمعی از هنرپیشه‌های این سریال ساخته شد و نقد‌های خوبی را نیز دریافت کرد. محبوبیت «برکینگ‌بد» و «بهتره با ساول تماس بگیری»، «نت‌فلکیس» را به این فکر انداخت تا نسخه سینمایی از این سریال معروف را به‌روی پرده نقره‌ای ببرد و این‌گونه بود که «ال کامینو» متولد شد.

«نت‌فلیکس» به‌عنوان سازنده این سریال تاکنون رازدار بود و اطلاعات زیادی از «ال کامینو» در دست نداریم، اما از آنجایی که رفته‌به‌رفته به تاریخ پخش این فیلم نزدیک‌تر می‌شویم، اطلاعات بیشتری نیز از «ال کامینو» در محافل سینمایی دست‌به‌دست می‌شود و با انتشار اولین تریلر «ال کامینو» هیجان خبر‌های مربوط به این فیلم بالا گرفت.

برای شما از انتشار اولین تریلر «ال کامینو» گفتیم و اگر دقت کرده باشید در انتهای این تریلر تاریخ پخش آن مطابق با ۱۱ اکتبر ۲۰۱۹ اعلام می‌شود. به این ترتیب با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت که چیزی کمتر از ۲ ماه تا پخش «ال کامینو» باقی نمانده است و این تریلر زمانی منتشر شد که طرفداران حتی فکرش را نمی‌کردند که مراحل ساخت «ال کامینو» در حال اتمام باشد.

اگر خاطرتان باشد تریلر «ال کامینو» نیز کاملاً غیرمترقبه منتشر شد و کسی خبری از ساخت فیلم سینمایی «بریکینگ‌بد» نداشت، جالب است بدانید انتشار ناگهانی تریلر این فیلم و عدم افشای اطلاعات کافی از داستان آن به سیاست‌های بازاریابی «نت‌فلکیس» باز می‌گردد و گفته می‌شود انتشار ناگهانی تریلرِ فیلم‌هایِ پرطرفدار افزایش فروش آن‌ها را به‌دنبال دارد.

جالب اینجاست «نت‌فلیکس» به‌اندازه‌ای درخصوص «ال کامینو» رازداری کرده که حتی عوامل سریال «بهتره با ساول تماس بگیری» نیز اطلاع زیادی از ساخت آن نداشتند. در این زمینه می‌توان به صحبت‌های «باب ادنکیرک» (Bob Odenkirk)، هنرپیشه نقش اول «بهتره با ساول تماس بگیری» اشاره کرد که به خبرنگاران گفته است باورش نمی‌شود «نت‌فلیکس» چگونه توانسته تا این اندازه در خصوص «ال کامینو» رازدار باشد و حتی خبری از فیلمبرداری این فیلم نیز در رسانه‌های سینمایی پخش نشد.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *