لیست اختلاس های مصطفی خان‌کرمی در ایران خودرو

[ad id='39844']

[quote]مصطفی خان کرمی؛ سلطان خودرو در ایران؟![/quote]

 

در سال ۹۶ با محاسبه کل تولید که «۶۰۰ هزار خودرو» بوده است؛ با یک فرض حداقلی حدود دو سوم از این تعداد خودرو یعنی ۴۰۰ هزار دستگاه از طریق فروش اینترنتی و توسط حدود ۸۰۰ نمایندگی این خودروساز در سراسر کشور فروخته شده است.

نکته جالب این است که سهمیه هر کدام از این ۸۰۰ نمایندگی برای فروش خودرو در سراسر کشور یکسان نبوده و نمی‌توان گفت هر کدام از این نمایندگی ها ۵۰۰ خودرو فروخته‌اند؛ چرا که سهمیه فروش خودرو برای هرنمایندگی متفاوت و تابع شرایط خاصی است. نکته مهم‌تر این است که چه کسی در شرکت‌های خودروسازی، سهمیه‌های فروش خودرو را میان ۸۰۰ نمایندگی تقسیم می‌کند که گاهی برخی از آنها چند ده برابر سایر نمایندگی‌ها سهمیه فروش دریافت می‌کنند؟

حدود ۸۰ درصد از فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو فقط توسط حدود ۲۰ نمایندگی انجام شده است!!! این بدان معناست که حدود ۳۲۰ هزار خودرو توسط این ۲۰ نمایندگی فروخته شده است. یعنی به طور میانگین هر کدام از این ۲۰ نمایندگی ۱۶ هزار خودرو سهمیه برای فروش دارند که این رقم تقریباً ۳۲ برابر توزیع عادلانه سهمیه فروش میان نمایندگی‌ها بوده است. و با احتساب کمیسیون یک میلیون تومانی برای هر خودرو، بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان عایدات نصیب این شبکه فساد شده و پشت این شبکه فساد به نظر شما چه کسی به جز مدیر فروش اینترنتی محصولات ایرانخودرو یعنی مصطفی خان کرمی بوده است؟

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *