همه چیز درباره پژو ۳۰۱ 

[ad id='39844']

پژو ۳۰۱ در کلاس سدان‌های کامپکت قرار می‌گیرد. گروه خودروسازی پژو سیتروئن از این مصحول در نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۲ و درکنار برادر دوقلوی آن، سیتروئن C-Elysée رونمایی کرد. پژو ۳۰۱ با هدف عرضه در بازارهای نوظهور مثل افریقا، خاورمیانه و هندوستان طراحی شده است؛ پس این خودرو در کشورهای اروپای غربی، شامل فرانسه و انگلستان در دسترس نیست.

پژو ۳۰۱ در واحد تولید گروه خودروسازی پژو سیتروئن در شهر بیگو اسپانیا تولید می‌شود. پژو طی ماه‌های گذشته با اِعمال تغییراتی در ظاهر ۳۰۱، نسخه‌ی فیس‌لیفت‌شده‌ی این خودروی سدان را نیز معرفی کرد. گفته می‌شود که پژو احتمالا نسخه‌ی فیس‌لیفت‌شده‌ی خودروی پژو ۳۰۱ را در بازار کشورهای اروپای غربی نیز عرضه کند.

ژان فیلیپه‌ ایمپراتو، مدیرعامل شرکت پژو نیز در جریان سخنرانی خود در چهارمین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران‌ ( مورخ ۲۵ بهمن ماه سال ۱۳۹۵) اعلام کرده بود؛ نسل جدید از مدل سدان پژو ۳۰۱ به همراه نسخه‌ی هاچ‌بک پژو ۲۰۸ در بازار ایران ارائه خواهند شد. در این مطلب، از تصاویر جدیدترین مدل پژو ۳۰۱ با طراحی سال ۲۰۱۶ استفاده شده است؛ اما احتمال عرضه‌ی این خودرو با چهره‌ی قدیمی مدل ۲۰۱۲ هم وجود دارد.

مشخصات فنی پژو ۳۰۱

شرکت پژو خودروی سدان ۳۰۱ را در نسخه‌های متنوعی با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی عرضه می‌کند. نسخه‌های بنزینی این خودرو با پیشرانه‌های ۱.۲ و ۱.۶ لیتری عرضه می‌شوند. پیشرانه‌ی اول از سه سیلندر بهره می‌برد و قادر است در دور موتور ۵۷۵۰ دور بر دقیقه، حداکثر قدرت ۸۲ اسب‌بخار تولید کند، این مدل با گشتاوری معادل ۱۱۸ نیوتن‌متر در دور موتور ۲۷۵۰ دور بر دقیقه، تنها به همراه جعبه‌دنده‌ی دستی ۵ سرعته ارائه می‌شود.

اما پیشرانه‌ی دوم با چهار سیلندر، قادر به تولید قدرتی معادل ۱۱۳ اسب‌بخار در دور موتور ۶۰۵۰ دور بر دقیقه است. حداکثر گشتاوری که پیشرانه‌ی یادشده می‌تواند تولید کند، ۱۴۹ نیوتن‌متر است که در دور موتور ۴۰۰۰ دور بر دقیقه حاصل می‌شود. این پیشرانه با دو نوع جعبه‌دنده‌ی دستی ۵ سرعته و خودکار ۶ سرعته قابل سفارش است. احتمال زیادی برای تولید پژو ۳۰۱ در ایران با پیشرانه‌ی ۱۱۳ اسب‌بخار، وجود دارد.

 شرکت سازنده‌ی فرانسوی، سیستم تعلیق جلو را از نوع شبه‌ مک‌فرسون و بخش عقب را از نوع سیستم تعلیق نیمه‌مستقل با فنرهای پیچشی انتخاب کرده است. برای چرخ‌های جلوی این خودرو ترمز دیسکی و برای چرخ‌های عقب، از ترمزهای کاسه‌ای استفاده شده است؛ ابعاد ترمزهای عقب بسته به بازار عرضه، ۸ یا ۹ اینچی است.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *