جزئیات فیلم ۱۹۱۷ سام مندس

[ad id='39844']

[quote]فیلم ۱۹۱۷ اثری است در ژانر جنگی که وقایع جنگ جهانی اول را دست‌مایه کار قرار داده و از این نظر که تنها یک سکانس پلان است از همین حالا مورد توجه قرار گرفته است.[/quote]

 

مندس کارگردان فیلم‌هایی چون «زیبایی آمریکایی»  و «اسکای‌فال» تلاش کرده با فیلم جدیدش مخاطب را درست در مرکز وقایع جنگ جهانی اول قرار دهد و از طریق نوع فیلم‌برداری احساس رزمنده‌هایی که در این جنگ شرکت داشته‌اند را به تماشاگران فیلم منتقل کند.

برای رسیدن به این هدف او فیلم ۱۹۱۷ را در یک سکانس پلان فیلم‌برداری کرده تا فیلم از نظر حس و حال و همینطور زمان روایی احساس زمان واقعی را ایجاد کند. در ویدیویی که از پشت صحنه این اثر سینمایی منتشر شده، مندس و برخی دیگر از عوامل فیلم درباره این نوع فیلم‌برداری،‌ چالش‌های آن و دلیل برگزیدن این مدل سخن گفته‌اند.

فیلم ۱۹۱۷ داستان دو سرباز را در جنگ جهانی اول روایت می‌کند که حامل یک پیام هستند؛ پیامی که به موقع رسیدنش می‌تواند جان هزاران انسان را نجات دهد. برای رسیدن به این هدف آن‌ها باید از مناطق جنگی عبور کنند؛ مناطقی که در آن شدیدترین درگیری‌ها میان طرف‌های نبرد در جریان است. کارگردان قصد داشته تلاش کند مخاطب در تک تک بخش‌های این سفر به عمیق‌ترین شکل درگیر شود.

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *