حمله موشکی عربستان به کشتی ایرانی در دریای احمد عربستان

[ad id='39844']

 

[quote]۱۹ مهرماه یک نفتکش ایرانی در دریای سرخ بر اثر اصابت موشک در دو نقطه منفجر شده و دو مخزن نفتکش دچار آسیب شده است.[/quote]

 

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ملی نفتکش ایران اعلام کرد:

نفت‌کش ایرانی SABITY متعلق به شرکت ملی نفتکش صبح امروز در دو انفجار جداگانه احتمالا بر اثر اصابت موشک در ساعت‌های ۵ و ۵:۲۰ صبح در ۶۰ مایلی بندر جده عربستان سعودی دچار انفجار در بخش بدنه شده است.

دو مخزن اصلی نفت در کشتی فوق آسیب دیده و نفت موجود در آن در حال خروج به دریای سرخ است.

خوشبختانه همه کارکنان کشتی در وضعیت سالم و ایمن بوده و کشتی نیز اکنون در وضعیت با ثباتی قرار دارد و تنها بدنه کشتی اندکی آسیب دیده است که کارکنان کشتی درصدد کنترل آن هستند.

کارشناسان فنی کشتی و کارشناسان مستقر در اتاق اضطرار شرکت در حال بررسی وضعیت و علل این حادثه هستند.

نصرالله سردشتی، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با اشاره به این موضوع که خدمه نتفکش در سلامت کامل هستند گفت: هیچ طرفی، هیچ کمکی به نفتکش آسیب دیده ایران در دریای سرخ نکرده است.

سردشتی خاطرنشان کرد که نفتکش ایرانی هنوز مسیر خود را از سرنگرفته است و به محض آغاز سفر، مسیر خود را برای خروج از دریای سرخ تغییر می دهد.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش گفت: هنوز علت حادثه برای نفتکش ایرانی مشخص نیست ولی جلوی نشست نفت به دریا گرفته شده است.

پیش از این شرکت مذکور در بیانیه ای اعلام کرده بود: نفت کش ایرانی صبح امروز در دو انفجار جداگانه احتمالا بر اثر اصابت موشک در ساعت های ۵ و ۵:۲۰ صبح در ۶۰ مایلی بندر جده عربستان سعودی دچار انفجار در بخش بدنه شده است.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *