تدریس زبان چینی در مدارس ایران جدی شد

[ad id='39844']

[quote]طرح یک فوریتی با امضای ۵۷ نماینده خبرساز شده و سر و صدای زیادی به پا کرده است، طرح رفع انحصار زبان انگلیسی از نظام آموزشی کشور. بر اساس آن آموزش زبان انگلیسی از برنامه مدارس حذف و اختیاری اعلام شده و دانش‌آموزان می‌توانند دیگر زبان‌ها از جمله چینی، آلمانی، روسی و فرانسوی را یاد بگیرند.[/quote]

 

 

بر اساس این طرح آموزش زبان‌ انگلیسی از برنامه مدارس حذف و اختیاری اعلام شده و دانش‌آموزان برای یادگیری می‌توانند به آموزشگاه‌های آزاد مراجعه کنند. به اعتقاد برخی نمایندگان مجلس، هم‌اکنون زبان انگلیسی در مدارس اجباری است و در این میان برخی دانش‌آموزان علاقه‌ای به تحصیل در دانشگاه را ندارند بنابراین اجبار در زبان انگلیسی می‌تواند در ضعف تحصیل این گروه از دانش‌آموزان تأثیرگذار باشد.

همچنین نمایندگان اعلام کردند دانش‌آموزانی که با هدف مهارت آموزی و ورود سریع به بازار کار مسیر تحصیل در شاخه‌های کارودانش و فنی‌وحرفه‌ای را انتخاب کردند، به‌ نظر می‌رسد ضرورتی به یادگیری زبان نداشته باشند. علاوه بر این نمایندگان در بندی از این طرح آورده‌اند، از تاریخ تصویب این قانون آموزش و پرورش مکلف است آموزش‌های زبان‌های موضوعی این قانون و زبان انگلیسی را صرفاً از طریق آموزشگاه‌های آزاد تحت نظارت آن وزارتخانه و حداکثر معادل سه سال تحصیلی منحصراً برای دانش‌آموزان مقطع دبیرستان ارائه کند.

در مناطق دورافتاده و محروم که به هیچ عنوان امکان برقراری آموزشگاه‌های آزاد و ارائه آموزش در همه زبان‌های مورد تأیید فراهم نیست، آموزش و پرورش می‌تواند با همکاری یکی از دانشگاه‌های مجری طرح و با توجه به تقاضای غالب دانش‌آموزان امکان آموزش فشرده یک یا دو زبان فقط برای دانش‌آموزان شاخه نظری اقدام کند.

طراحان این طرح معتقدند اجرایی شدن آن باعث می‌یشود راه برای آموزش سایر زبان‌ها هموار شود. این طرح ناپخته و در سطح یک ایده است مه نیاز به چکش کاری دارد. همچین این موضوع را مطرح کرده اند تا ببینند واکنش افکار عمومی چه خواهد بود.

ابطحی یکی از طراحان این طرح می‌گوید: با ارایه این طرح بعضی معلمان به ویژه معلمان زبان انگلیسی احساس نگرانی کردند. اما باید بگویم اصلا به دبنال حذف زبان انگلیسی نیستیم

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *