بررسی کارنامه کاری صابر ابر یه بهانه فیلم مسخره باز

[ad id='39844']

[quote]مرور پنج نقش‌های برتر صابر ابر به بهانه اکران «مسخره باز»[/quote]

.
اوایل دهه هشتاد که صداوسیما مخاطبان زیادی داشت، مجری جوانی پا به تلویزیون گذاشت و با لحن و خنده های منحصر به فردش توانست طرفداران زیادی پیدا کند. در ابتدا نام «نیما» را برای خود برگزید و جلوی دوربین برنامه های نوجوانان می رفت. اما این مجری که به راحتی کلمات را پشت سر هم و بدون هیچ تپقی ادا می کرد، پس از مدتی به سینما رفت و با اولین فیلم هایش توانست مورد توجه قرار گیرد.
.
ابر در طول این سال ها آنقدر در سینما و تئاتر موفق ظاهر شد و خود را ثابت کرد که حالا به بهانه اکران فیلم جدیدش «مسخره باز» می توان به راحتی به پنج بازی ماندگار او در طول چهارده سال حضورش در سینما پرداخت.
.
🔹«مسخره باز»
دانش آرایشگر یک آرایشگاه است که رویای بزرگی در سر دارد که روزی بزرگترین بازیگر جهان شود. او با این رویا شب را روز می کند؛ اما دوستان و همکارانش به سرکوب احساسات و رویاهای او می پردازند و کارهای او را مسخره بازی می دانند. نقش درونگرای ابر در فیلم همایون غنی زاده در کنار بازی اورکت سایر بازیگران آن، «مسخره باز» را تبدیل به اثری کرده که بسیاری از منتقدان را تحت تاثیر خود قرار داده است.
.
🔹«من دیه گو مارادونا هستم»
نویسنده ای که به طرز جنون آمیزی به دنبال نگارش و اتمام داستانش است. بازی ابر در فیلم بهرام توکلی شاید یکی از برون گرا ترین نقش هایی باشد که او در دهه نود بازی کرده است. با موهای تراشیده و در سرمای اسنخوان سوز و در یک ساختمان نیمه کاره به دنبال پایان بندی داستانش می گردد. ابر به خوبی هجوی که بهرام توکلی برای این نقش می خواست را ارائه داد؛ نه ذره ای کمتر، نه اندکی بیشتر!
.
🔹«برف روی کاج ها»
هر بازیگری در سینما و تئاتر روش خاصی برای بازی هایش دارد، یکی با صدایش توجه تماشاگران را به خود جلب می کند و برخی با بازی های زیرپوستی و عده ای هم با بروز احساساتشان قدرتشان در ایفای نقش را به رخ می کشند. صابر ابر هم از این قائده مسثتنی نیست؛ اما او برای بازی در اولین فیلم پیمان معادی تمامی تجربه های موفقش را کنار گذاشت و نقشی را بازی کرد که با تمامی بازی هایش متفاوت بود. مردی سرخوش که حتی در جلسه ای که با حضور ساکنان محله برگزار می شود دست از شوخی هایش بر نمی دارد و خنده را بر لب مخاطب خاصش می نشاند. ابر با وجود نقش نسبتا کوتاهش توانست شیرینی خاصی را به داستان نسبتا تلخ «برف روی کاج ها» بیاورد

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *