شعارهای ضد ایرانی در تظاهرات عراق

[ad id='39844']

[quote]در ادامه اعتراضات مردمی در عراق شماری از شهروندان در شهر بغداد و چند شهر دیگر در اعتراض به اوضاع بد اقتصادی و بیکاری به خیابان ها آمدند و علیه دولت تظاهرات برگزار کردند و در برخی مناطق اعتراض‌ها به درگیری با نیروهای پلیس تبدیل شد.[/quote]

 

هزاران تن از مردم معترض بغداد، پایتخت عراق، بامداد سه‌شنبه با بی‌اعتنایی به مقررات منع آمد و شد به خیابان‌ها آمدند و مانند روزهای گذشته خواهان کناره‌گیری عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق و رسیدگی فوری به خواست‌ها و مطالبان اقتصادی-سیاسی خود شدند.

اعتراض‌ها شامگاه دوشنبه و بامداد سه‌شنبه، همانند روزهای پیش، علاوه بر بغداد در چند شهر دیگر، از جمله کربلا نیز جریان داشت.

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: بر اثر تیراندازی پلیس عراق در کربلا، ۵۳ نفر  کشته و زخمی شدند.

در همین حال، شبکه اسکای نیوز مدعی شد: آمار قربانیان تیراندازی به معترضان در کربلا به ۱۸ کشته افزایش یافته است.

از سوی دیگر و به رغم اعلام برخی منابع مبنی بر کشته و زخمی شدن شماری از تظاهرکنندگان در تظاهرات کربلا، فرمانده پلیس این استان اعلام کرد تظاهرات کربلا هیچ کشته‌ای نداشته است و آنچه برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند صحت ندارد.

اگرچه بخش قابل توجهی از جمعیت معترض حاضر در خیابان‌ها به وضعیت اقتصادی و خدمات ضعیف دولتی اعتراض دارند و خواسته به حق آنان از سوی دولت و سایر احزاب توجه و پشتیبانی صورت گرفت، اما براساس گزارش ها گروهی دیگر از تظاهرات کنندگان به صورت سازمان یافته وارد تجمعات شده اند و با ایجاد اغتشاش در جریان اعتراضات در اقدامی هتاکانه و توهین آمیز در شب شهادت امام رضا (ع) به رقص و پایکوبی در خیابان پرداختند! که با برخورد قاطع و محکم معترضان عراقی مواجه شدند.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *