دشمنان فراموش شده مرد عنکبوتی در کمیک های مارول

[ad id='39844']

۱۰- گابلین خاکستری (Grey Goblin)

گابلین خاکستری در واقع فرزند نورمن آزبورن و گوئن استیسی است! در طول سفر به اروپا ، گوئن از آزبورن صاحب فرزند شد . در هر حال دو فرزند او به نام های گابریل و سارا استیسی برای انتقام از پیتر پارکر برمی گردند . اگرچه سرانجام پیتر موفق میشود سارا را متقاعد میکند که اشتباه میکرده ، اما گابریل به سینه او دست رد زد و لباس گابلین خاکستری را به تن کرده و دست به شرارت زد. اگرچه گابلین خاکستری هنوز زنده است ولی از زمان آغاز به کارش به عنوان شرور فقط یک بار در کمیک ها ظاهر شده است. امیدواریم دیگر هیچ وقت او را در داستان های مرد عنکبوتی نبینیم!

 

۹- سایکلون (Cyclone)

یکی از معدود شرورهای فرانسوی در کمیک های مارول یعنی سایکلون مهندس و کارمند سابق ناتو بود . سایکلون پس از کار با کارفرمای خود ، دستگاهی را که برای ناتو کار می کرد گرفت و از آن برای پیشبرد منافع شخصی خود استفاده کرد. او در داستان معروف و ماندگار “سرگذشت کلون” که در دهه ۷۰ میلادی چاپ شد  نقش داشت. اگرچه سایکلون اصلی در کمیک های مارول به رحمت خدا رفته اما چندین مجرم دیگر نیز از این فناوری استفاده کرده و خود را سایکلون صدا کرده اند. اگرچه او هر از گاهی در پس زمینه داستان ها دیده شود ، اما به نظر می رسد که سایکلون مثل بسیاری دیگر از شرورهای اسپایدی در دهه ۹۰ میلادی، دیگر کاملا ناپدید شده باشد.

 

۸- بیگ ویل (Big Wheel)

، «بیگ ویل» یکی از بیخود ترین خبیث های تاریخ مرد عنکبوتی است! او یک تاجر اختلاس گر بود به نام «جکسون ویل»  (Jackson Weele) که رفت پیش «مخترع مخوف»  (Terrible Tinkerer) تا براش یه دستگاه بسازه. ایشون هم براش یه چرخ خیلی بزرگ (!) ساخت که میشد بری داخلش و باهاش حرکت کنی و همه چیز رو از پیش رو برداری! جکسون برای ارتکاب سرقت های مختلف از آن استفاده کرد و در عین حال با پلیس و مرد عنکبوتی نیز میجنگید. درسته که جکسون ویل با چرخ غول پیکر خود خسارت زیادی وارد می کرد اما مدتهاست که دیگر ازش خبری نیست. البته چند شرور دیگر نیز از سلاح مشابه ای استفاده کرده اند ولی هنوز منتظریم تا جکسون ویل دوباره به عرصه برگردد!

 

۷- لوتر (Looter)

لوتر قطعا بی مصرف ترین دشمنی هستش که در دوران کلاسیک مرد عنکبوتی خلق شد (یعنی دورانی که استن لی و استیو دیتکو داستان های اسپایدرمن را خلق میکردند). نام واقعی اش «نورتون فستر» است. فستر دانشمندی بی پول بود که روزی به یک شهاب سنگی که به سطح زمین برخورد کرده بود ، دست پیدا میکنه و قدرت های فوق بشری نصیب اش میشه و تصمیم میگیره از اونا برای بدست آوردن پول استفاده کنه. به جرات میشه گفت که تا به حال حتی یک داستان متوسط هم با شرکت لوتر نوشته نشده! لوتر حتی در روزهای ابتدایی خود نیز کاملا یک بازنده بود. اگرچه او هرگز برای مرد عنکبوتی یک چالش بزرگ نبود ، اما همیشه جالب بود که او را در حال ضرب و شتم دیدن از قهرمان مورد علاقه ی تار اندازمان ببینیم! مدت زمان زیادی است که وی با اسپایدر من یا هر ابرقهرمان دیگری وارد یک ماجرا نشده است.

۶- جوداسِ مسافر (Judas Travaller)

سرگذشت کلون” قطعا یکی از منفور ترین داستان های تاریخ اسپایدرمنه و سمبل تصمیمات غلطی که ناشرین کمیک بوکی در دهه ۹۰ میلادی میگرفتند. دو شخصیت مرموز با قدرت های جادویی که همش به صورت نامفهموم، گنگ و معماگونه حرف میزدند و آخرش هم معلوم نشد هدفشون چی بود و چی از جون پیتر پارکر ، بن رایلی (کلون پیتر) و خواننده های بیچاره میخواستند! جوداسِ مسافر نشان داده که یکی از شخصیت های قدرتمندی است که مرد عنکبوتی با آن روبرو شده است و دارای قدرت هایی است که می تواند درک انسان را به شدت تغییر دهد. ولی از پس از داستان “سرگذشت کلون” در دهه ۹۰ تاکنون در صفحات کمیک مشاهده نشده. قدرت او در سطح بسیار بالایی قرار داشت و بسیار بعید است که او به این سادگی از دنیای مارول ناپدید شود.

۵- پوما (Puma)

یک سرخپوست پولدار که برای محافظت از قبیله اش به جنگجویی به نام «پوما» شد. سپس به او پیشنهاد دادند تا اسپایدرمن را شکار کند او نیز پذیرفت چون فکر میکرد اسپایدرمن میتواند حریف قدرتمندی برای او باشد. لازم به ذکر است که پوما به خاطر شامه و حس بویایی قدرتمند خود از هویت مخفی اسپایدرمن باخبر است. پوما یکی از شرورهای مهم اسپایدر من در دهه ی ۸۰ میلادی بود ولی الان دیگه خبری ازش نیست گاهی اوقات هم دیده شده که به جمع آدم خوبا اضافه شده ولی در هر حال خیلی وقته هیچ نقش مهمی در داستان های اسپایدرمن نداشته است!

 

۴- مرد گداخته (Molten Man)

«مرد گداخته» (Molten Man) از دشمنان کلاسیک مرد عنکبوتیه که میشه گفت هیچ وقت به حق خودش در دنیای کمیک نرسیده! او دانشمندی بود به نام «مارک راکتسون» که به همراه همکارش یک آلیاژ فلزی مایع خلق کرد. سپس به فکر افتاد تا از آن برای مقاصد شخصی خودش استفاده کند ولی مایع به طور اتفاقی روی بدنش ریخت و پوست اش را گداخته و آتشین کرد. او سپس سعی کرد با سرقت مواد شیمیایی به حالت عادی درآید اما هر بار اسپایدرمن را سد راه خود دید. سپس معلوم شد که او برادر ناتنی «لیز آلن» (یکی از دوستان و هم کلاسی های «پیتر پارکر» در دبیرستان) است. البته مرد گداخته مدتهاست خباثت را کنار گذاشته و حتی گاهی اوقات به یاری اسپایدرمن شتافته است. «مرد گداخته» امسال به نوعی در فیلم موفق “مرد عنکبوتی: دور از خانه” به کار رف. بنابراین انتظار میرفت شاید امسال بهش در داستان های اسپایدرمن اشاره ای بشه ولی حقیقتش اینه که نویسندگان کمیک های اسپایدرمن انگار فراموشش کرده اند!

 

۳- توم استون (Tombstone)

«توم استون» یک سیاهپوست زال تن است به نام «لانی تامپسون لینکلن» او یک خلافکار خیابانی بود و نیروی فوق بشری ندارد منتهی از نظر جسمانی بسیار قوی است. او در ضمن دندانهای خود را طوری تیز کرده که شبیه به خون آشامان به نظر برسد تا دیگران از او بترسند. توم استون معمولاً برای دیگر دشمنان بزرگ اسپایدرمن مثل «کینگ پین»، «گرین گابلین» ، «دکتر اختاپوس» و … کار میکند. توم استون در دهه های ۸۰ و ۹۰ میلادی نقش نسبتا زیادی در داستان های مرد عنکبوتی داشت ولی باید قبول کرد که سالهاست دیگر حضور مهمی نداشته است

 

۲- هایدرو من (Hydro-Man)

 

«موریس بِنچ» (Morris Bench) یکی از خدمه یک کشتی باری بود که به دریا پرت شد در حالی که همزمان یک ژنراتور قوی و نیرومند هم داشت در همان محل تست میشد. سپس ترکیبی از تشعشعاتی ناشناخته با باکتری های دریایی باعث شد تا قدرت های فوق بشری در کنترل کردن آب پیدا کنه! راستش را بخواهید هیچ وقت یکی از دشمنان درجه یک یا حتی درجه دو اسپایدرمن هم به حساب نیامده ولی قبلا عضو گروه های خبیث بود و بارها با اسپایدرمن روبرو شد. اما مدتیه دیگه خبری ازش نیست! فکر میکردیم اشاره به او در فیلم “مرد عنکبوتی: دور از خانه” باعث بشه که دوباره به عرصه برگرده ولی اینطور نشد.

۱- هاب گابلین (Hobgoblin)

برای اونایی که به خوبی با تاریخچه کمیک بوک های مرد عنکبوتی آشنایی ندارند به احتمال زیاد «هاب گابلین» چیزی نیست جز تقلیدی از «گرین گابلین» ولی آنها سخت در اشتباه هستند! چون شخصیت هاب گابلین کاملا با شخصیت گرین گابلین فرق داره. در واقع هاب گابلین چون دچار جنون ناشی از سرم گابلینی نشده، بسیار آدم حسابگر و مکاری است و بنابراین میتونه حتی از گرین گابلین هم خطرناک تر باشه. در هر حال، زمانی که همگان می پنداشتند گرین گابلین مرده است، مردی پولدار اما فاسد و بی‌رحم به نام «رادریک کینگزلی» به تکنولوژی مرگبار او دست یافت و خودش را «هاب گابلین» نامید. هاب گابلین بلافاصله سعی کرد با بهره‌گیری از امکانات خود به نفر اول سازمان‌های جنایتکاری نیویورک تبدیل شود. او با هوشیاری فوق العاده، هویت خود را تا سال ها مخفی نگه داشت ولی در نهایت و پس از کش و قوس‌های فراوان اسپایدرمن توانست او را شکست دهد و به زندان بیندازد. بدون اغراق باید گفت که او در دهه ۸۰ میلادی دشمن شماره ۱ مرد عنکبوتی بود که به خوبی تونست جای خالی نورمن آزبورن را پر کنه ولی رفته رفته و با برگشتن نورمن به داستان های اسپایدرمن از حضورش کم شده و در سالهای اخیر به جز چند حضور کامئو مانند چیز خاصی از هاب گابلینِ اریجینال ندیده ایم.

[ad id=”26607″]

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *