نقد بررسی سریال کره ای عاشقان ماه Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo

[ad id='39844']

[quote]سریال کره ای عاشقان ماه مجموعه ای عاشقانه و تاریخی است. این سریال داستان دختری به نام «هائه سو» است که در حادثه‌ای به دوران «امپراطوری گوریو» در قرن دهم میلادی سفر می‌کند. در این دوران درگیری‌های زیادی بین شاهزادگان وجود دارد و هائه سو دراین سفر تاریخی عاشق یکی از همین شاهزاده‌ها می‌شود…[/quote]

عاشقان ماه (به انگلیسی: Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo) همچنین شناخته شده با عنوان قلب سرخ نام یک سریال کره ای محصول سال ۲۰۱۶ است. این سریال با بازی لی جونکی، آیو و کانگ هانئول در ۲۰ قسمت ۶۰ دقیقه ای و در ژانر فانتزی، تاریخی، ملودرام، عاشقانه، جوانان و برای شبکه SBS تهیه و تولید شده است. نویسندگی این سریال توسط جو یون یانگ و کارگردانی هم توسط کیم کیو تائه انجام شده است. عاشقان ماه در جشنواره های سال ۲۰۱۶ موفق به کسب ۷ عنوان جایزه مختلف شد. این سریال در زمان کوتاهی تبدیل به یکی از پرطرفدار ترین سریال های کره ای شد با این حال میانگین ریتینگ این سریال در طول پخش به ۷٫۳ درصد رسید.

لیست بازیگران

  • Lee Joon Gi در نقش Wang Soo
  • IU در نقش Hae Soo
  • Kang Ha Neul در نقش Wang Wook
  • Hong Jong Hyun در نقش Wang Yo
  • سایر بازیگران
  • Kim San Ho در نقش Wang Moo
  • Yoon Sun Woo در نقش Wang Won
  • Byun Baek Hyun در نقش Wang Eun
  • Nam Joo Hyuk در نقش Wang Wook
  • Ji Soo در نقش
  • Wang Jung

حتما همه دوستانی که سریال را دیدند می دانند سریال با دختری شروع می شود که در یک پارک آبی نشسته و به خاطر دوست پسرش و صمیمی ترین دوستش که به او خیانت کرده اند ناراحت است و آرزو می کند که کاش در زمان دیگر و مکان دیگری بود.در آن پارک مرد ولگردی هست که دختر بطری نوشیدنی خودش را به او می بخشد و ناگهان متوجه می شود کودکی در آب افتاده, او برای نجات کودک اقدام می کند اما زمانی که کودک را نجات می دهد خسوفی رخ می دهد و او را به هزارسال قبل زمان سلطنت شاه تایجو (موسس گوریو ) در جسم دختری به نام هسو می فرستد که از قضا دختر خاله همسر شاهزاده هشتم وانگ ووک است. نمی دانم دوستان چقدر درباره این شاه محبوب کره ای ها اطلاع دارند, اما آنقدر که من می دانم این است که این مرد, گوریو را به یاد امپراتوری بزرگ کره, گوگوریو تاسیس کرد او (اگر اشتباه نکنم) یازده همسر و تعداد زیادی معشوقه داشت و در نتیجه تعداد زیادی فرزند که در این سریال با چند نفرشان آشنا شدید, در این سریال همانطور که بسیاری از دوستان دیدند چند نکته کمی عجیب بود

اول: ازدواج خواهر و برادر, باید بگویم در آن زمان مانند مصریان ازدواج همخونان اتفاقا نکته مهمی بود و باعث دوام حکومت بود, این نوع ازدواج ها در طبقه پادشاهان به علت اعتقاد به وجود خون خدایان در رگهای پادشاه و درنتیجه وجود این خون در رگهای شاهزادگان بسیار مهم بود, چون خون را پاک نگه می داشت, بنابراین شما می توانید در آن دوران ازدواج برادر با خواهر(در این سریال دیدید) , ازدواج عمو با برادر زاده (در این سریال باز هم وجود داشت) و حتی پدر با دخترش را ببینید.

دوم: شاید بسیاری از دوستان تا انتهای سریال از خودشان پرسیدند آخر دلیل این همه نفرت مادر وانگ سو از فرزندش چه بود؟ مگر ممکن است مادری از فرزندش متنفر باشد, متاسفانه در این سریال کمی این نکته گنگ بیان شد و دلیلش زخم روی صورت این پسر بیان شد که باز هم بیننده می گفت, خوب خود مادر باعث این زخم شد. نمی دانم شما دوستان سریال کره ای ملکه آهن یا ملکه چونچو که در ایران با نام جومونگ ۴ هم معروف بود را دیدید یا نه؟ درحقیقت ملکه چونچو , خواهر و برادرش , فرزندان وانگ ووک(شاهزاده هشتم) بودند. زمانی که وانگ سو (شاهزاده چهارم) به سلطنت رسید به علت حقارت ها و آزار و اذیت های زمان کودکیش بسیار خشمگین و متنفر از خانواده اش بود (مخصوصا مادرش, که در سریال نشان داده شد) او ابتدا در زمان سلطنت برادرش (شاهزاده دوم) مجبور شد با برادر زاده اش ازدواج کند(ازدواج عمو و برادر زاده, که در سریال بود) , این زن به شدت از شوهر خشن خودش می ترسید و خیلی زود داوطلبانه به معبد رفت و راهبه شد(در سریال بیان شد). بعد از آن که وانگ سو با کشتن برادر تنی خودش(شاهزاده سوم که به شدت مورد علاقه مادرش بود) به سلطنت رسید با خواهر ناتنی خودش(خواهر شاهزاده هشتم) ازدواج کرد (در سریال بیان شد) آنها صاحب پسری شدند که حالا اسمش یادم نیست اما دوستان در سریال ملکه آهن می بینند که این پسر بعد از پدر به حکومت می رسد و فردی دیوانه و وحشیست چرا که در کودکی شاهد بود که یک روز پدرش برای کشتن او شمشیر کشید و مادرش خودش را سپر او کرد(کسانی که در سریال قلب سرخ گوریو دیدیدند که این زن برای ازدواج با شاه چقدر حقه بازی کرد, حالا خوشحال باشند , چون این زن با مرگی دلخراش و دردناک مرد), این پسر که مرگ مادرش و بسیاری ازعموها و عموزاده هایش را به دست پدرش دیده بود به شدت از حکومت بیزار بود او از مادربزرگش (مادر مادرش) هم بیزار بود و او را مقصر ازدواج مادر و پدرش می دانست(در سریال نحو دخالت این مادر در ازدواج دخترش با شاه بیان شد) و برای انتقام از مادربزرگش به مادربزرگش دستور داد که در یک روز با دو دختر داییش(دختران شاهزاده هشتم) ازدواج کند و اگر مادربزرگش مانع این ازدواجها شود او بلافاصله پسرداییش را خواهد کشت . او با دو دختر داییش ازدواج کرد و از ملکه چونچو صاحب پسری شد(بعد از مرگش, چون فرزندش که از ملکه چونچو بود کوچک بود, پسر داییش(پسر شاهزاده هشتم) به حکومت رسید و این پسر ولیعهد داییش شد). خودتان ببینید که نفرت شاه سو از خانواده اش تا چند نسل قربانی داده است.

اما دلیل نفرت مادر وانگ سو از او(که در سریال قلب سرخ گوریو گنگ بیان شد) این بود که زمانی که به دنیا آمد پیشگویان نتوانستند آینده اش را به درستی پیش بینی کنند(آن زمان هر کس پیشگو نمی توانست آینده اش را پیش بینی کند, حتما بلا و مصیبتی همراهش بود) وقتی بعد از هفت روز از زمان تولدش پیش گویان نتوانستند آینده شاهزاده چهارم را پیش بینی کنند بازار شایعات هم داغ شد که حتما این شاهزاده نفرین شده است(تسخیر شده با ارواح جهنمی) آن زمان وقتی زنی برای پادشاه چنین فرزندی به دنیا می آورد, چون خون پادشاه خون خدایان بود پس ایراد از طرف پادشاه نبوده و ایراد از طرف زن بوده بنابراین شاه باید آن زن را ترک می کرد و دیگر با او زندگی نمی کرد, چنین زنی به گوشه ای از قصر تبعید می شد و باید در انزوا زندگی می کرد, چنین شرایطی بعد از تولد وانگ سو برای مادرش رخ داد و شاه می خواست او را ترک کند(که درسریال نمایی از آن وجود داشت) این زن به حدی ناراحت می شود که ناگهان چاقو برمی دارد و می خواسته پسرش را بکشد اما شاه مداخله می کند و پسرش را نجات می دهد(در سریال وجود داشت, فقط سن شاهزاده را دوساله نشان دادند). بهرحال زخم مذکور اینچنین به وجود می آید , بعد از آن مادر به پای شاه می افتد و حتی حاضر می شود پسرش را روی مناره های قصر بگذارد که حیوانات وحشی او را بخورند(در سریال وجود داشت, نمایی که شاهزاده را به مناره های قصر بستند)که با دخالت ولیعهد(شاهزاده دوم) این پسر نجات پیدا می کند اما قرار می شود به کشوری دور فرستاده شود (بعضی می گویند به محل که فرآیند پاکسازی را برایش انجام دهند) و اینچنین کشور را از بلایی که در وجود اوست حفظ کنند, این پسر دوران کودکی و نوجوانی وحشتناکی را سپری می کند(در سریال نشان دادند که او مجبور به جنگ با گرگها بوده , این بخشی از آیین پاک سازی بوده است). زمانی که برمی گردد هنوز با تلخی مادر مواجه است (چون مادر هنوز می ترسد مردم با بیان نفرینی که در وجود اوست موقعیت او و سایر فرزندانش را به خطر بیندازد) و وقتی زندگی خودش با برادرانش را مقایسه می کند به شدت از مادرش متنفر می شود و عهد می کند به پادشاهی برسد تا جبران این ایام سخت را کند, او در زمان حکومت برادرش (شاهزاده دوم یا ولیعهد) آرام بود چون این برادر را دوست داشت و جانش را مدیون او بود, حتی با دختر او ازدواج کرد که بیان حکومت او را محکم کند(در سریال بیان شد)  اما با به حکومت رسیدن شاهزاده سوم(که برادر تنیش بود و بسیار مورد علاقه مادرش)لحظه ای آرام نماند و عاقبت او را به طرز فجیعی مقابل چشمان مادرش کشت, او مادرش را در کاخ زندانی کرد تا شاهد مرگ تک تک فرزندانش به دست او باشد و زجر بکشد. این مرد شاید یکی از بزرگترین و قوی ترین پادشان کشور کره باشد اما حمام خونی که او از خون برادران و خواهرانش چه تنی و چه ناتنی در مدت حکومتش برپا کرد در تاریخ تکرار نشدنی بوده.

حالا در سریال با چنین پیشینه تاریخی کارگردان سعی کرد برای چهره این پادشان خشن و بی رحم قالب دیگری خلق کند, او را پسری درد کشیده و پر از عقده ترسیم کرد که عواطفی بکر و دست نخورده داشت, او آنچنان تشنه محبت بود که حسرت دادن گل سری به مادرش را برای ابد در دل نگه داشت, او می خواست در تفریح و شادی برادرانش باشد(درنمایی که شاهزادگان برای جشن آماده می شدند) اما راه ورود به جمع آنها را نمی دانست, او تنها و خسته بود, هرچه مردم از او فراری تر می شدند او بیشتر تنها میشد و دیواری که دور خودش ساخته بود بلند تر میشد. او به واقع خلق و خوی گرگ ها را داشت و تنها راه بقا برای خودش را جنگیدن و بی رحمی می دانست چون زندگی به او نشان داده بود باید بی رحم و درنده باشد وگرنه دریده می شود, حالا ناگهان دختری در زندگیش ظاهر می شود که برخلاف سایرین از او فرار نمی کند, با او می خندد و شاهزاده کم کم جذب مهربانی و شیطنت هسو می شود. نویسنده به خوبی از وجود هسو برای بیان عواطب بکر این مرد دردکشیده استفاده کرد و به زیباترین وجه ممکن این عواطف سرکوب شده را بیان کرد, به نحوی که بیننده حس کرد در زیر این ظاهر خشن و سرد قلبی به زلالی آب چشمه و روحی بزرگ وجود دارد و عمیقا با این مرد احساس همدردی کرد و برای زجرهایش اندوهگین شد.

درباره شخصیت هسو باید بگویم زیبا ترسیم شده بود بازیگرش هم خوب بازی کرد, در ابتدای سریال می بینیم او ابتدا به شاهزاده هشتم علاقه مند می شود شاید اینجا عده ای از دوستان از کار او ناراحت شده باشند اما نباید از این نکته غاقل شد که این دختر از آینده آمده, درسته در جسم هسوست اما فکر و روحش هنوز متعلق به همان دختر زمان آینده است, او درباره شاهزاده هشتم همان اشتباهی را مرتکب می شود که درباره دوست پسرش مرتکب شد, یعنی فقط ظاهر را دید, ظاهر شاهزاده هشتم یک مرد آرام , مهربان که همواره به فکر دیگران بود و حتی حلال مشکلات خواهر  و برادرهایش, هسو جذب ظاهر او شد کما اینکه او هم یک انسان ترسیده بود, او یکباره خودش را هزارسال قبل از زمان خودش در میان مردم و فرهنگی می بیند که نمی شناسد, مسلما ترسیده بود (گرچه این ترس را باید بیشتر نشان می دادند و از نکات ضعف داستان بود) طبیعیست که انسان ترسیده مخصوصا یک دختر تنها در ابتدا جذب یک مرد که همیشه چنگ و دندان به او نشان می داد (منظورم شاهزاده چهارم) نمی شود و جذب مردی آرام و مهربان می شود.

من شخصیت پردازی کار را بسیار پسندیدم, شخصیت ها و البته انتخاب بازیگران بسیار هوشمندانه بود, همه کاراکترها هم کارشان را عالی انجام دادند به نحوی که حتی وقتی در قسمت های آخر ما شاهد تغییر شخصیت شاهزاده هشتم از مردی مهربان و مردمدار به فردی که مدام در حال نقشه کشیدن بود, بودیم اصلا از خودمان نمی پرسیم پس آن مرد محبوب و دوست داشتنی اول داستان کجاست. عشق هسو و وانگ سو به هم چنان باشکوه و البته قوی و منطقی پایه ریزی شد که حتی وقتی هسو او را ترک کرد و با برادر شاه ازدواج کرد به نظرم کار منطقی بود, شاید کارش یک نوع بی رحمی بود اما او حتی این کار را برای نجات روح مردی که عاشقش بود انجام داد, شاید این نجات را در زمانی که زنده بود ندید اما دخترشان که حاصل آن عشق با شکوه بود توانست این مهم را برای پدرش انجام دهد, در سکانس آخر سریال می بینیم که پادشاه با دیدن این دختر و گل سر او متوجه می شود این دختر از آن او و هسو است, اما وقتی برادرش جلو او زانو می زند و می گوید این آخرین وصیت هسو بوده و اگر شاه می خواهد این دختر را ببرد باید اول او را بکشد, پادشاهی که در تاریخ ثبت شده در یک روز زن و هفده نفر از اعضای خانواده اش را کشت, به احترام آن عشق از خواسته خودش می گذرد و حتی برادرش را که سالهاست در تبعید است می بخشد, من آنچنان در این سکانس تحت تاثیر قرار گرفتم که ناخواسته برای نویسنده و البته بازی قوی بازیگران دست زدم, همه چیز در اوج و کمال بود و مرا به یاد عشق های اساطیری خودمان مانند خسرو و شیرین انداخت, چقدر جای تاسف است که ما با داشتن چنین الگوهای قویی نمی توانیم یک چنین صحنه ها و عشقی چنین با شکوه به تصویر بکشیم و صد افسوس که کره ای ها می توانند.

از نکات قوت دیگر سریال موسیقی قوی و البته هماهنگ با همه صحنه ها بود. گرچه سریال در هر پلانش آنقدر قوی و با مفهوم بود که باید گفت این موسیقی برای کامل شدن کار نبود بلکه به عنوان یک فاکتور فقط وجود داشت.

اما شاید نکته منفی پایان راز آلود داستان بود, که البته همین جا باید بگویم اگر فصل دومی در کار باشد مسلما این پایان چندان هم بد نبود و در تاریخ هم همین طور هست که شاه سو بعد از سالها سلطنت و افتخارات و کشورگشایی ها, به علت اینکه تقریبا بیشتر برادران و خواهران و گاها حتی فرزندان آنها را کشته بود در انتهای عمر در تنهایی و انزوا زندگی کرد, به طوری که روزی که مرد تعداد افراد خانواده اش که در مراسمش بودند به اندازه انگشتان دست هم نبود و حتی پسرش هم به اجبار ولیعهد بودن در مراسم بود. بنابراین با این پیشینه تاریخی اینکه نشان داد که پادشاه در قصر تنها مانده بود چندان هم بد نبود, آنچه دردناک بود اشک های هسو در زمان آینده با دیدن تابلوهای نقاشی و دردی بود که از دیدن تنهایی مرد محبوبش می کشید. گویی خودش را در چنین سرنوشتی که آن مرد داشته مقصر می دانست.

سکانس دردناک سریال :

خوب سریال چند سکانس تلخ داشت, اما تلخترینش صحنه مرگ هسو بود که تا آخرین لحظه منتظر آمدن شاه بود و وقتی درک کرد که او نمی آید به شانه های همسرش تکیه داد و مرد, دیالوگ آخری که همسرش از او پرسید در زندگی بعدی او را به یاد می آورد یا نه و او جواب داد می خواهم همگیتان را فراموش کنم, اوج دردی بود که این دختر کشید بود که برای نجات تک تک شاهزادگانی که به نوعی دوستشان  داشت هر تلاشی را انجام داد ولی موفق نشد و در آخر همگی را از دست داد. شاید این سکانس به واقع مفهوم جمله ای باشد که می گوید یک انسان هرقدر هم که قوی باشد هرگز نمی تواند همه امور این جهان را به تنهایی عوض کند.

 

 

[ad id='39844']

90 دیدگاه دربارهٔ «نقد بررسی سریال کره ای عاشقان ماه Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo»

  1. اخرش خیییلی بد بود))): مطمئنم ک اشک همه رو دراورده کاش ادامه اشو میساختن.
    اخرش خیلی مبهم بود.

  2. چرا من دوست داشتم و ووک و هه سو به هم برسن 😁😊😊😊؟؟؟؟؟
    انگاری عشقشون پاک بود
    ولی دوست دارم وقتی کارگردان بشم از عشق های افسانه ای خودمون فیلم بسازم
    به امید اون روز✌🏻✌🏻✌🏻✌🏻✌🏻

  3. نمیدونم من اشتباه متوجه شدم یا چی اما این که تو میگی با عقل جور در نمیاد هممون میدونیم جومونگ موسس سلسله ی گوگوریو بود اما بعد گوگوریو سلسله بکجه ، گایا ، بالهایی ، بکجه جدید ، گوگوریو جدید و بلاخره گوگوریو بود شاید بعضیاتون بگید از کجا میدونی شاید جومونگ موسس سلسله گوگوریو جدید بود اما این طور نیست من الان دارم از تو لپ تابم نگاه می کنم و تو گوگوریو جدید فقط یک پادشاه به اسم گونگ یه بود بگذریم تو درست میگی بعد گوانگ جونگ گیونگ جونگ یعنی همون پسر گوانگ جونگ شاه شد و بعد اونم سئونگ جونگ یعنی نوه ی تائجو یا همون پسر ووک شاه شد و بعدش هم که موک جونگ یعنی نوه ی گوانگ جونگ شاه شد اما این که میگی جومونگ با عقل جور در نمیاد

  4. سلام.من‌اول ازین سریال خیلی خوشم‌اومد چون سریالش اول جنبه فانتزی می داد اویل وقتی هه سو به شاهزده ووک علاقه مند شد حالم بد شد گیج‌شدم ولی به خودم اومدم گفتم باید تاآخر ببینیم تابفهمیم از چی قراره….😍
    بعد دیدم کع ازووک جداشد حالا خلاصه بگم به دلایلی که خودتون میدونین حال سو وهه سو عاشق یکدیگر شدند❤❤ اما نمدونم چرا آخرش اینطوری تموم شدعقلم به جایی بند نمیومد می گفتن که سو همه برادرها وبردارزاده ها وخانوادشو می کشه اما درآینده به یک امپراطور خوب ومهربان ودلسوز مردم اشاره کرده بود دختره هه سو ازینکه اونو تو یه تابلو تنها دید تاسف وگریه کرد من تو اون لحطه قسمت آخر ش کلا گریم گرفت عصبانی شدم چرا انقدر بد تموم شد
    ولی یه سوال دارم واقعا سو امپراطور خشن و کسی بودع که حمام خونی وکشتار راه می ندازه یانه واینکه چرا هه سو اونو تنها گذاشت؟؟!

    1. سلام باه شاهزاده ی چهارمین بخاطر خرافات مردم میگفتن نحوه از زمان تولد با او بدرفتاری میشد اینطوری خشن و بی‌رحم نریص روانی میشه…..ولی آخرش تخیل کارگردانه مثل واقعیت نیست

  5. عالی بود میدونین چرا فصل ۲ ساخته نشد از فصل ۲همه میدو نیم که فقط یه تیزر اومده و بعد اون تیزر اصلا هیچ سریالی نبود حالا سوال پیش میاد چرا نساختن ؟چون شخصیت ونگ سو از یه شاهزاده الهام گرفته شده که همه برادر هاشو میکشه و پادشاه میشه برای همین نزاشتن اون فصل ساخته بشه و موضوع فصل دو این بوده که ونگ سو میاد به اینده و با هسو ازدواج میکنه سریال پر معانیی بود و خیلی چیزا یادم داد قشنگ بود و واقعا قم انگیز بود ولی وقتی مطالعه کردم فهمیدم که قرار بود اینجوری بشه و دبگه برام قم انگیز نبود عالی بود بعد این سریال عاشق لب جونگی شدم حتما ببینید امید وارم خوب همه چیو کفته باشم سریال می خواست بگه که یه ادم انقدر بد هم میتو نه خوب باشه

  6. سلام بچه ها من همه چیو در باره عاشقان ماه میدونم فصل ۲ ساخته نمیشه چون شخصیت ونگ سو از یه شاهزا
    ده الهام گرفته شده که واقعا برا در هاشو میکشه و به سلطنت میرسه مفهوم این سریال اینه که یه ادم با این بدی هم میتونه عوض شه از فصل ۲ فقط ۱ تیزر پخش شد که بعد اون قرار بود فصل ۲ ساخته شه ولی دولت نزاشت و توی فصل دو قرار بود ونگ سو و شاهزاده دهم بیان به اینده و ونگ سو و ایو با هم ازدواج کنن که دولت نزاشت و واقعا قشنگ بود به شرتی که اینجوری قبولش کنیم که میان به اینده و ازدواج میکنن ولی در کل خیلی قشنگ بود بعد این سریال عاشق لی جونگی شدم

    1. فیلم عاشقان ماه فوق العاده است بهترین حتما ببنید
      ‌واقعا زیبا و احساسی است خیلی خوشگل است و زیبا
      🌺🌺👍👍👍

  7. سلام، دوست عزیزی که گفتی اون زمان اینطوری بوده که خواهر و برادر با هم ازدواج بکنن
    باید بگم که در اشتباهی، یئون هوا دختر امپاطور سابق بوده و بعد از مرگ اون امپراطور، پدر وانگ سو«امپراطور حال در حاضر » همسر بیوه ی امپراطور سابق رو همسر خودش میکنه، پس در این صورت یئون هوا خواهر خونی هیچکدوم از اونها نیست، اونها حتی از یک مادر هم نبودن

  8. سلام، دوست عزیزی که گفتی اون زمان اینطوری بوده که خواهر و برادر با هم ازدواج بکنن
    باید بگم که در اشتباهی، یئون هوا دختر امپاطور سابق بوده و بعد از مرگ اون امپراطور، پدر وانگ سو«امپراطور حال در حاضر » همسر بیوه ی امپراطور سابق رو همسر خودش میکنه، پس در این صورت یئون هوا خواهر خونی هیچکدوم از اونها نیست، اونها حتی از یک مادر هم نبودن

  9. ۱.جدا زمانه زمانه جنگ سریالها و جنگ رسانه است .
    جوان‌های ما باید به تاریخ کره و هنرمنداشون در غفلت فیلم سازهای خودمون عشق بورزند !
    ۲‌.نمیدونم چه اصراریه بعضی نویسنده ها علاقه دارن مخاطب خودشون را افسرده کنن مثل این سریال
    ملکه کی با جنگ شروع شد باجنگ تموم شد همه هم مردن اینطور نبود که با طنز و کمدی شروع بشه اینطور غم انگیز تموم بشه
    ۳.شاید اشتباه باشه اما من آخر این سریال برای برادری گریه کردم که با اینکه براش امان نامه آوردن اما تا آخر پای برادرش ایستاد گریه کردم
    مرگ برادر به دست برادری که باهم خندیدن شادی کردن غم انگیز ترین سکانس سریال بود

    1. خیلی سریال زیبایی بود اینقدر گریه کردم واسه دل هه سو و امپراطور مردم

  10. ﻓﯿﻠﻢ ﺧﯿﻠﯽ ﺯﯾﺒﺎﯾﯽ ﺑﻮﺩ ﺍﻭﻝ ﺳﺮﯾﺎﻝ ﻫﻢ ﺟﻨﺒﻪ ﻃﻨﺰ ﺩﺍﺷﺖ ﻫﻢ ﺍﺣﺴﺎﺳﯽ ﺍﻣﺎ ﺁﺧﺮﺍﺵ ﺧﯿﻠﯽ ﻏﻤﮕﯿﻦ ﺑﻮﺩ ﻣﻦ ﻗﺴﻤﺖ ﺁﺧﺮ ﮐﻪ ﻫﺴﻮ ﻣﺮﺩ ﻭ ﺍﻭﻥ ﺩﺧﺘﺮ ﺩﺍﺷﺖ ﺁﻭﺍﺯ ﻣﯽ ﺧﻮﻧﺪ ﺑﯽ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﮔﺮﯾﻢ گرفت

    1. ۱.جدا زمانه زمانه جنگ سریالها و جنگ رسانه است .
      جوان‌های ما باید به تاریخ کره و هنرمنداشون در غفلت فیلم سازهای خودمون عشق بورزند !
      ۲‌.نمیدونم چه اصراریه بعضی نویسنده ها علاقه دارن مخاطب خودشون را افسرده کنن مثل این سریال
      ملکه کی با جنگ شروع شد باجنگ تموم شد همه هم مردن اینطور نبود که با طنز و کمدی شروع بشه اینطور غم انگیز تموم بشه
      ۳.شاید اشتباه باشه اما من آخر این سریال برای برادری گریه کردم که با اینکه براش امان نامه آوردن اما تا آخر پای برادرش ایستاد گریه کردم
      مرگ برادر به دست برادری که باهم خندیدن شادی کردن غم انگیز ترین سکانس سریال بود

  11. من فیلمشو ندیدم خیلی دوست دارم ببینم و حتما خواهم دید
    فقط حیفم میاد نت حروم کنم بخاطرش😂😭
    میشه فقط بگین دقیقا چی میشه که شاهزاده هشتم هسو رو ول میکنه؟

    1. فیلمش پیچیدگی باید ببینی ولی اینو فقط بت بگم که متن حروم نمیشه من عاشق این فیلمم هزار بار دیدم

  12. من الان قسمت ۵ هستم ولی معتاد سریالش شدم ،😂😂
    من اولش ناراحت شدم که دختر عاشق شاهزاده هشتم شد ولی بعد که این مطلب را خواندم و فهمیدم که بعد عاشق شاهزاده چهارم میشه قند توی دلم آب شد خیلی خوشحال شدم

  13. واقعا فیلم زیبایی هست اما نمیدونم چرا این نویسنده ی بی رحم بک رو از داستان خط زد لعنتی خیلی گریه کردم یکی سر بک یکی سر ته (هوارانگ )😞😞😞😭

    1. عزیزم از فصل دو فقط یه تیزر اومده و اصن نساختن تازه هم خبر اونده که احتمالا اصلا نسازن

  14. واقعا سریال چرتیه
    خیلی جاهاش اونقدر اسلوموشن و حرکات تکراری میشه که آدم حرصش میگیره
    یئون هوا که از قسمت اول دنبال شوهر میگرده اونو دیگه کجا دلم بزارم

    1. نه اصلاً هم حرکاتشون تکراری نیستش
      به این قشنگیه
      من خیلی گریه کردم
      من تو عمرم همچین فیلمی ندیده بودم

    2. باهات موافقم یه هشت ضلعی عشقی و کلیشه ی ملکه ی مادر خشن که مدام توطئه میکنه و شاه که انگار از عالم ارواحه در کل کلیشس من دوست نداشتم

    1. منظور از ماه قرمز این بود که اگر یادتون باشه اول سریال با آمدن آیو به گذشته بود و در آخر هم نشانه ی برگشت آیو بود .
      اون کسی هم که سوار اسب بود همون لی جو کی یا وانگ سو بودش زیاد معنی خدایی واضحی نداشت این ها هم نظر های شخصی من و درکم از سریال

  15. در طی سریال اتفاقات دلخراش زیادی میفته
    واقعا خیلی صحنه‌های غمگینی بود و احساسات بیننده رو تحت تاثیر قرار میداد
    برای این سریال خیلی گریه کردم
    بنظرم اینهمه رنجی که هه سو کشید و اینهمه کشمکشی که عشقشون داشت به آخراش نمی‌ارزید.
    انتظار داشتم هه سو یه روزی بالاخره کنار سو خوشبخت بشه.. ولی بیچاره فقط عذاب کشید😓

    1. فصل دومش هم ساخته شده و در اون فصل همه شاهزاده ها به آینده میان جایی که هه سو هست

  16. این سریال عاشقان ماه که الان در ماهواره شبکه جم روبیکس میده به ساعت ۴۵ دقیقه ای تقسیم شده یعنی ۴۵ دقیقه میده و قسمتاش بالای ۲۰ خیلی فیلم جالب و قشنگیه کاش فصل ۲ بیاد تا جابتر بشه

  17. بهترین سریال کره ای دنیا بود…!
    به خصوص با بازی بکهیونی🤗💜
    واقعا خیلی قشنگ بود و خیلی خوش ساخت. جوری بود که آدم از همون ثانیه اول جذبش میشه.
    من واقعا دوس دارم فصل دومشم بیاد چون ۲۰ قسمت خیلی کم بود اونم با شدتی که من میدیم تو دو روز تموم شد😭😭😭😭

    1. دقیقان من خیلی ازسوالاتم رف شدسوالم این بودکه مگه میشه خواهروبرادرباهم ازدواج کنن الان فهمیدم که اون دوران اینطوری بوده این سریال اگه فصل دومی نداشته باشه خیلی بی معنی میشه چون۲۰قسمت کمه من یه جای ازخلاصه داستان روکه خوندم نوشته بودکه فصل دومش هم میاداگه می خواست نیادچراپس الکی نوشته بودمن مطمعنم که میاد

    2. معنی وقتی که جریان اب از حرکت می ایستد بنشین و به ابر های در حال حرکت بنگر چیه؟

  18. واقعا عالی ترین سریالی است که دیدم محتواشم خیلی خوبه ولی فقط اگر فصل دوشم بیاد خوب میشه چون من خیلی مشتاقم چون در اخر سریال شاه میگه حتی اگه دنیامون هم یکی نباشه بازم پیدات میکنم مبخوام ببینم اخر اخرش چی میشه😭😭

  19. سلام ممنون از شما
    نقدتون بسیار خوب بود وبیشتر سوالات من رو برطرف کرد
    ولی چرا باید همه رو بکشه حتی به پسرشم خواسته آسیب برسونه ☹️😔😔

  20. سلام
    نقدتون بسیار خوب بود وبیشتر سوالات من رو برطرف کرد
    ولی چرا باید همه رو بکشه حتی به پسرشم خواسته آسیب برسونه ☹️😔😔

  21. من این سریالو ۴ سال پیش دیدم و تا الان منتطر فصل ۲ هستم امیدوارم ساخته شه چون نمیتونم همچین پایانی رو قبول کنم این پایان حق هیچکدومشون نیست اگه کارگردان نخواد فصل ۲ رو بسازه بزرگترین طلم و کرده

    1. من مفهوم اخر این سریالو نفهمیدم میشه توو برداشتت از اخرشو بگی خیلی مبهم بود

  22. ای کاش فصل دوم هم وجود داشته باشهذمن پایان ناراحت کننده را دوس ندارم اما لاقل میشه یاد گرفت که همیشه پایان خوش نیست

    1. سریال خیلیییی قشنگی هست توی ماهواره داره با دوبله میزاره و فردا فسمت ۹ رو میده ولی بَدیش اینه که سریال رو از اورجینالش خیلیی کوتاه تر میذارن و ای کاش فصل دومش رو بسازن اگه فصل دومش رو بسازن واقعا ممنونشون میشیم🙏🏻💙

    1. سلام من خیلی خوشم اومد از این سریال دعا میکنم فصل دومش را بسازن که من ببینم و بازیگر این سریال عاشقان ماه بشم و چک بزنم تو گوش وانگ یو که خیلی بیرحمی کرد که بکهیون را کشت

  23. یک سوال دیگه ملکه چونچو که تو جومونگ ۳ هست یعنی بعد از تأسیس گوریو یعنی گوگوریو سقوط کرد؟

  24. سلام یک سوال داشتم تو آخر سریال جای موزه گوریو تابلویی بود که گفته بود که پانک سو مردی خردمند و این چیزا این که بیشتر برادرشو و برادرزاده هاشو کشت پس چجوری نوشته خردمند

    1. خرمند بودن با بی رحم بودن فرق داره /: اون با خانواده اش خوب نبود اما پادشاه خوبی برای مردمش بود

  25. واقعاً قشنگ بود سریال. توضیحات شما کامل کرد سریالو
    من به شخصاً خیلی وقت بود همچین سریالی ندیده بودم
    واقعاً دوسش داشتم اکثر سریالا به هم میرسن ولی این نه
    من آخرایی فیلم احساساتی شدم .

    1. بیچاره که همه برادراشو نکشته
      تو مرگ ولیعد مو و پرنس سوم و پرنس هشتم که دخالتی نداشت فقط پرنس دهم رو کشت که اونم پرنس دهم ازش خواست بعدش یکی از برادراشو
      ( بک اه ) رو خیلی دوس داشت کاری با هش نکرد اونی یکی برادرشم بخشید تا با دختر هه سو زندگی راحتی داشته باشه پادشاه خوبی هم برای مردمش بود هه سو هم همه چی رو خیلی بزرگ کرد وانگ سو هم بخاطر ووک‌ و اون دختر خدمتکار کمترین مجازات رو براشون درنظر گفت هه سو خیلی بی رحمی کرد. نباید وانگ سو رو تنها می زاشت

    2. آره منم با تو موافقم اینجور که میگن حموم خونه درست کرد و اینا خیلی مسخره است اون فقط حیوونا رو میکشت چون مجبور بود این کارو میکرد وگرنه میمرد آره درست سریال تغییر دادن و گوان جونگ اونجور که تو سریال هست نبود اما بازم خیلی بی رحمیه اینجور حرف زدن پشت سر کسی که باعث شد الان کره سرپا باشه

  26. سلام
    من فیلمو کامل دیدم بسیار عالی بود
    میخواستم ببینم اجازه هست اولای توضیحاتتو کپی کنم

    1. سریال خیلییی قشنگی هست من الان دارم توی ماهواره با دوبله میبینم و فردا قسمت ۹ رو میزاره ولی بدیش اینه که سریال رو کوتاه کردن من خودم خلاصه داستان رو خوندم و میدونم آخرش چی میشه. و ای کاش فصل دومش هم بسازن اگه فصل دومش هم بسازن واقعا ممنون میشم🙏🏻

    1. واقعاً قشنگ بود سریال. توضیحات شما کامل کرد سریالو
      من به شخصاً خیلی وقت بود همچین سریالی ندیده بودم
      واقعاً دوسش داشتم اکثر سریالا به هم میرسن ولی این نه
      من آخرایی فیلم احساساتی شدم .

    2. گوریو شهره یا کشور منو دوستانم داریم به صورت مجازی بازی میکنیم و من هه سو هستم تو بازیمون اما نمیدونیم گوریو کشوره یا شهر

  27. عالی ممنون
    سریال همانطوری که به زیبایی بیان کردید یک عشق اسطوره ای بیان میکند و تصویر دو کاراکتر اصلی را بعنوان سمبلی از وجهی از عشق ورزیدن و دوست داشتن در ذهن مخاطب باقی میگذارد

  28. زیباااا ممنون
    سریال همانطوری که بیان کردید به زیبایی یک عشق اسطوره ای بنا میکند که تا همیشه در ذهن مخاطب مانند یک سمبل باقی می ماند

    1. واقعا عالی ترین سریالی است که دیدم محتواشم خیلی خوبه ولی فقط اگر فصل دوشم بیاد خوب میشه چون من خیلی مشتاقم چون در اخر سریال شاه میگه حتی اگه دنیامون هم یکی نباشه بازم پیدات میکنم میخوام ببینم اخر اخرش چی میشه😭😭

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *