برترین انیمیشن های تاریخ کمپانی دیسی

[ad id='39844']

[quote]بخش انیمیشن کمپانی برادران وارنر (Warner Bros. Animation) از سال ۲۰۰۷ ساخت انیمیشن‌های بلند از کاراکترهای دی سی کامیکس را آغاز کرد و کم کم دنیای انیمیشن های بلند دی سی (DC Universe Animated Movies) شکل گرفت؛ دسته ای از انیمیشن ها که به طور مستقیم و با تغییرات جزئی از روی کمیک بوک‌های معروف و محبوب انتشارات دی سی ساخته می‌شوند که تا حالا حدود ۳۰ انیمیشن از دنیای انیمیشنی دی سی منتشر شده است و اکنون ۱۵ مورد برتر آن ها را به شما معرفی می‌کنیم.[/quote]

صداپیشگان: کوین کانروی، نیل مک دانا، هیندن والش، سی سی اچ پوندر، …حمله به آرکام را می‌توان انیمیشن اختصاصی جوخه‌ی انتحار (Suicide Squad) دانست و بهتر است که آن را «جوخه‌ی انتحاری: حمله به آرکام» نامید. این انیمیشن در دنیای سری بازی‌های «بتمن: آرکام» جریان دارد و خاطرات بازی‌های «بتمن: تیمارستان آرکام» و «بتمن: شهر آرکام» را برای هواداران زنده می‌کند. البته تمرکز آن بیشتر بر روی جوخه‌ی انتحار می‌باشد و بتمن به نوعی یک کاراکتر فرعی است.آماندا والر، رئیس سازمان آرگوس (.A.R.G.U.S) قصد دارد که ریدلر (Riddler) را دستگیر کند، زیرا او اطلاعات مهمی را از سیستم‌های این سازمان به دست آورده است. هم چنین، کپی این اطلاعات در چوب دستیِ او قرار دارد. اما بتمن هم به دنبال این اطلاعات است و به همین خاطر ریدلر را از چنگ مأموران آرگوس در می‌آورد و بعد به آرکام منتقل می‌کند. سپس آماندا والر تعدادی از خطرناک ترین مجرمان را دور هم جمع کرده و به آن‌ها دستور می‌دهد که به تیمارستان آرکام بروند و چوب دستی ریدلر را پیدا کنند و در صورت موفقیت آزاد خواهند شد. به این ترتیب یک گروه ضربت تحت عنوان جوخه‌ی انتحار تشکیل می‌شود.ددشات، هارلی کویین، بومرنگ، کیلر فراست، بلک اسپایدر و کینگ شارک اعضای این گروه هستند. قرار گرفتن این افراد سرکش و خطرناک در یک تیم و تعامل آن‌ها جذابیت خاصی دارد. از نظر طراحی محیط، کاراکترها، مبارزات و صحنه‌های اکشن، حمله به آرکام جزء برترین‌های دی سی می‌باشد و به معنای واقعی سرگرم کننده است.

۱۴ – بتمن علیه رابین (Batman vs Robin)

کارگردان: جی الیویاصداپیشگان: استوارت آلن، تروی بِیکر، شان ماهر، جیسون اُمارا، …انیمیشنی که عمدتاً از داستان «محفل جغدها» (Court of Owls) نوشته‌ی اسکات اسنایدر اقتباس شده است. محفل جغدها یک انجمن مخفی است که به صورت پنهانی در گاتهام فعالیت و نفوذ دارد و هدف آن نابود کردن گاتهام است. هم چنین قصد دارند که بروس وین را به سمت خود بکشانند. این انجمن، آدمکش‌هایی با نقاب جغد در اختیار دارد که در شهر فعالیت می‌کنند. رئیس این آدمکش‌ها که خود را تالون (Talon) می‌نامد، رابین (دیمین وین) را زیر نظر گرفته و سپس با او صحبت‌هایی می‌کند تا او تعالیم بتمن و خط قرمز مربوط به کشتن یا نکشتن را کنار بگذارد و در نهایت به تالون‌ها ملحق شود. در نتیجه دیمین از پدرش رویگردان می‌شود و راه و روش تالون‌ها را در پیش میگیرد…این انیمیشن پر از زد و خوردها و مبارزات نینجاییِ طولانی و نفسگیر است و به خصوص مهارت بالا و بی‌رحمی تالون‌ها کاملاً به چشم می‌آید. تم دارک و نینجایی این انیمیشن، چیزی است که هواداران بتمن آن را دوست دارند و طراحی انیمه مانند آن نیز با فضای داستان همخوانی و هماهنگی دارد. هم چنین روابط پیچیده‌ی بروس وین و پسرش و سپس خراب شدن این رابطه، جالب و تاثیرگذار است. شاید این انیمیشن نتواند توقعات دوست داران کمیک محفل جغدها را به طور کامل برآورده کند، اما مطمئناً ارزش دیدن را دارد.

۱۳ – سوپرمن: نامحدود (Superman: Unbound)

کارگردان: جیمز تاکرصداپیشگان: مت بومر، استانا کاتیچ، جان نوبل، مالی کویین، …این انیمیشن برگرفته شده از یک داستان پنج قسمتی از سری کمیک های اکشنِ سوپرمن به نام «برینیاک» (Brainiac) می‌باشد. برینیاک موجودی بیگانه با قدرت و دانش فراوان است و کار او تصاحب و جذب دانش تمدن‌های پیشرفته در سراسر کهکشان‌هاست. به همین خاطر، او یک روبات کاوشگر به سیاره‌ی زمین می‌فرستد تا آن را مورد بررسی قرار دهد. سپس سوپرمن متوجه حضور آن روبات می‌شود و آن را نابود می‌کند. اما سوپرگرل به او هشدار می‌دهد که این روبات درست شبیه روبات‌های برینیاک است که به شهر کاندور (پایتخت سیاره کریپتون) حمله کرده بودند که بعد این شهر توسط برینیاک ربوده شد. سوپرمن تصمیم می‌گیرد که به سراغ برینیاک برود و او را متوقف کند. اما کار بسیار دشواری پیش رو دارد و قرار است که با یکی از قدرتمندترین دشمنان سیاره روبرو شود…در این انیمیشن، روابط سوپرمن و سوپرگرل و همچنین کلارک کنت و لوئیز لین، و البته برینیاک به خوبی به تصویر کشیده شده و طراحی زیبا و دلچسب و صحنه‌های اکشن عالی نیز از دیگر نقاط قوت آن است. در مجموع، انیمیشن «سوپرمن: نامحدود» اثری شایسته است و یک سوپرمن عالی را به تصویر می‌کشد.

۱۲ – لیگ عدالت: خدایان و هیولاها (Justice League: Gods and Monsters)
کارگردان: سم لیوصداپیشگان: بنجامین برَت، مایکل سی هال، تامارا تیلور، …ایده‌ی دنیاهای موازی و نسخه‌های متفاوت از شخصیت‌ها، همیشه در داستان‌های دی سی کامیکس مطرح بوده است. این بار انیمیشن «لیگ عدالت: خدایان و هیولاها» نسخه‌ای بسیار متفاوت از شخصیت‌های دی سی ارائه می‌کند. سوپرمن از لحاظ بیولوژیکی فرزند ژنرال زاد (Zod) محسوب می‌شود و پس از فرود آمدن به زمین توسط یک زوج مکزیکی پیدا شده است و هرنان گوئرا نام دارد؛ واندرومن، بکا، نوه‌ی فرمانروای سیاره‌ی نیو جنسیس (های فادر) است؛ و جالب تر از همه، بتمن یک زیست شناس به نام کرک لنگسترام (همان Man-Bat معروف) است که در گذشته آزمایشی بر روی خود انجام داد که او را به یک خون آشام تبدیل کرد. لیگ عدالت از این سه نفر تشکیل شده که کارهای خشونت آمیز و قدرت زیاد آن‌ها، انتقاد مردم و خصومت دولت را در پی داشته است. از طرفی هم یک برنامه‌ی مخفی به نام Fair Play برای متوقف کردن لیگ عدالت از سوی دولت در حال توسعه است. اما از طرفی دیگر، سه روبات نابودگر که هر کدام ویژگی‌های یکی از اعضای لیگ عدالت را دارند، دانشمندان پروژه‌ی Fair Play از جمله ویکتور فرایز، ری پالمر و سایلاس استون را به قتل میرسانند. به همین خاطر لیگ عدالت از چند جهت با مشکل مواجه می‌شود…این انیمیشن جذاب تا حدودی قابل پیش‌بینی نیست و پیچیدگی‌های خاصی دارد. چونکه تنها شباهت آن به لیگ عدالت معروف، وجود کاراکترهایی ملقب به سوپرمن، واندرومن و بتمن است.

۱۱ – سوپرمن: روز رستاخیز (Superman: Doomsday)

کارگردانان: بروس تیم، لارن مونتگومری، برندن ویِتیصداپیشگان: آدام بالدوین، ان هِک، جیمز مارسترز، …نخستین عنوان در دنیای انیمیشنی دی سی، بعد از اتمام سریال محبوب Justice League Unlimited ساخته شد و حال و هوا و سبک مشابه آن سریال را داشت. این انیمیشن، اقتباسی فشرده از دو داستان «مرگ سوپرمن» و «بازگشت سوپرمن» می‌باشد. در این انیمیشن، موجودی بیگانه و بسیار قدرتمند به نام دومزدی (Doomsday) که با حفاری کارگران لکس کورپ (Lex Corp) از زیر زمین پیدا شد، به شهر متروپلیس هجوم آورده و هرچیزی را که سر راهش باشد نابود می‌کند. اما ناگزیر با سوپرمن روبرو می‌شود و نبرد هولناک و مخربی صورت می‌گیرد که سرانجام به مرگ سوپرمن ختم می‌شود. اما این تنها بخشی از داستان است. چونکه لکس لوثر به وسیله‌ی خون سوپرمن که در صحنه‌ی مبارزه از او به جا مانده بود، کلون سوپرمن را می‌سازد و او را به عنوان سوپرمن اصلی جا می‌زند که بدین وسیله به اهداف پلیدی که در سر دارد برسد…جالب است بدانید که این انیمیشن با فروش ۱۲.۵ میلیون دلار، رکورد بیشترین فروش را در میان انیمیشن‌های بلند دی سی دارد. داستان جذاب، شخصیت خبیث عالی، اکشن تماشایی، و صداپیشگی و موسیقی خوب، ویژگی‌هایی است که باعث شده این انیمیشن از محبوبیت خاصی در میان هواداران برخوردار باشد.

۱۰ – لیگ عدالت: بحران در دو دنیا (Justice League: Crisis on Two Earths)

کارگردانان: سم لیو، لارن مونتگومریصداپیشگان: ویلیام بالدوین، مارک هارمون، کریس نوث، جینا تورس، جیمز وودز، …باز هم شاهد دنیاهای موازی هستیم، و این بار اقتباسی از داستان‌های Crisis on Earth Three و JLA: Earth 2؛ در یک دنیای موازی، لکس لوثر رهبر لیگ عدالت است، اما تمام اعضای لیگ به دست یک گروه شرور به نام سندیکای جنایت (Crime Syndicate) نابود شده اند و تنها او باقی مانده است.اعضای سندیکای جنایت، اولترامن، آولمن، سوپروُمن، پاور رینگ و جانی کوئیک هستند که هر کدام به نوعی نسخه‌ی خبیثی از اعضای لیگ عدالت در یک دنیای موازی اند و آنقدر قدرت دارند که هیچ کس توان مقابله با آن‌ها را ندارد. لکس لوثر نیز به دنیایی دیگر فرار می‌کند و به سراغ لیگ عدالت می‌رود تا از آن‌ها برای نجات دادن دنیای خود کمک بگیرد. البته آولمن (Owlman) یک پوچ گرا است و از نژاد بشر بیزار است و به دنبال راهی برای نابود کردن دنیای اصلی (Earth-Prime) است تا در نتیجه تمام دنیاهای موازی نیز نابود شوند…بخش اعظم این انیمیشن روی صحنه‌های اکشن تمرکز دارد، اما پیچش‌های بسیار جالبی در اوایل و اواخر آن صورت می‌گیرد. هم چنین، خصوصیات کاراکترها در دنیای موازی و نسخه‌ی قهرمان لکس لوثر و جوکر و نسخه‌ی شرور سوپرمن و بتمن بسیار جالب و دیدنی است.

۹ – فانوس سبز: نخستین پرواز (Green Lantern: First Flight)

کارگردان: لارن مونتگومریصداپیشگان: کریستوفر ملونی، ویکتور گاربر، لَری درِیک، اُلیوا دابو، …نخستین انیمیشن بلند فانوس سبز، همان چیزی است که فیلم سینمایی فانوس سبز با بازی رایان رینولدز نتوانست آن را محقق کند. نخستین پرواز، داستان تبدیل شدن هال جوردن به فانوس سبز را روایت می‌کند. آبین سور (Abin Sur)، از افراد سپاه فانوس سبز، هنگام انجام یک مأموریت به شدت مجروح شده و به طرف سیاره‌ی زمین سقوط می‌کند. هال جوردن، خلبان آزمایشی سازمان هوایی فریس، توسط حلقه‌ی قدرت انتخاب شده است و آبین سور قبل از مرگ، حلقه‌ی خود را به او واگذار می‌کند و جان خود را از دست می‌دهد. به این ترتیب هال جوردن تبدیل به یک فانوس سبز می‌شود. سپس چهار تن از افراد سپاه فانوس سبز به سراغ او آمده و او را به سیاره‌ی OA (قرارگاه سپاه فانوس سبز) می‌برند. در این سپاه، فرد خاصی به نام سینسترو (Sinestro) وجود دارد؛ از این جهت که با سیاست‌های فرماندهان خود یعنی محافظین عالم (Guardians of the Universe) مخالف است و به دنبال حلقه‌ای جدید و متفاوت است. او کم کم به آنتاگونیست داستان تبدیل می‌شود و در نهایت، شاهد یک مبارزه‌ی کلاسیک بی‌نظیر هستیم.این انیمیشن، اوریجین یکی از بهترین قهرمانان دنیای دی سی را به بهترین شکل به تصویر می‌کشد و یک ماجراجویی جذاب را به نمایش می‌گذارد و جزء بهترین انیمیشن‌های دی سی محسوب می‌شود.

۸ – سوپرمن/بتمن: آخرالزمان (Superman\Batman: Apocalypse)
کارگردان: لارن مونتگومریصداپیشگان: کوین کانروی، تیم دلی، سوزان آیزنبرگ، سامر گلو، آندره براور، …داستان سوپرگرل از کریپتون (The Supergirl from Krypton) از سری کمیک مشترک سوپرمن و بتمن، در سال ۲۰۱۰ به صورت انیمیشن درآمد. داستان خلاقانه‌ای که گاتهام، متروپلیس، تمیسکیرا، و آپاکالیپس را درگیر می‌کند و کشمکش‌های جذابی دارد. هم چنین طراحی دوست داشتنی این انیمیشن بر اساس طراحی کمیک بوک آن انجام شده است. این انیمیشن غیر از حضور سوپرمن و بتمن، بر روی سوپرگرل تمرکز دارد و به نوعی می‌توان سوپرگرل را محور اصلی آن دانست. پس از اینکه یک موشک کریپتونی در آب‌های شهر گاتهام سقوط می‌کند، بتمن و سوپرمن از راه می‌رسند و سرنشین آن که به داخل شهر فرار کرده بود را پیدا می‌کنند. سپس او را به غار خفاشیِ بتمن می‌برند و در آنجا متوجه می‌شوند که او کسی نیست جز دختر عموی سوپرمن یعنی کارا زور-ال. سوپرمن برای مدتی از کارا مراقبت می‌کند تا اینکه واندرومن او را به جزیره‌ی تمیسکیرا می‌برد تا توسط زنان آمازون پرورش داده شود. در این میان، دارکساید (Darkseid) که از وجود سوپرگرل مطلع شده، قصد دارد که او را به آپاکالیپس ببرد و به یکی از یاران خود تبدیل کند. به این ترتیب سوپرگرل در جزیره تمیسکیرا ربوده شده و به آپاکالیپس برده می‌شود و همانطور که انتظار می‌رود، سوپرمن، بتمن و واندرومن برای نجات او دست به کار می‌شوند…انیمیشن «سوپرمن/بتمن: آخرالزمان» یک ماجراجویی بزرگ است و هر چیزی که برای لذت و سرگرمی لازم است دارد.

۷ – واندرومن (Wonder Woman)

کارگردان: لارن مونتگومریصداپیشگان: کری راسل، ناتن فیلیون، آلفرد مولینا، ویرجینیا مدسن، …همانطور که می‌دانید، کاراکتر واندرومن از پایه‌های دنیای دی سی است و انیمیشن اختصاصی آن نیز جزء اولین انیمیشن‌های بلند دی سی بوده و در انیمیشن‌های مختلف لیگ عدالت هم حضور ثابت داشته است. این انیمیشن از لحاظ داستان به فیلم سینمایی واندرومن (۲۰۱۷) شباهت دارد.در ابتدا شاهد پیشینه‌ی آمازون‌ها هستیم. هنگامی که هیپولیتا، فرمانده‌ی زنان آمازون در پایان یک جنگ خونین قصد کشتن آریس (پسر زئوس و خدای جنگ) را داشت، زئوس از او خواست که دست نگه دارد و سپس دستبند‌های مخصوصی را به دستان آریس بست تا او دیگر نتواند نیروهای جنگ را آزاد کند، دستبندهایی که تنها به دست دیگر خدایان المپیوس می‌توانستند باز شوند.سپس آمازون‌ها، آریس را برای سال‌ها در جزیره‌ی تمیسکیرا که هرا (همسر زئوس) به آن‌ها هدیه کرده بود، زندانی کردند. اما بعدها یکی از آمازون‌ها فریب خورد و او را آزاد کرد. سپس آریس پیش عموی خود یعنی هِیدس (خدای جهان مردگان) می‌رود تا او دستبندهایش را باز کند و در عوض، آریس علیه بشریت جنگی به راه بیندازد تا در نتیجه میلیون‌ها نفر کشته شوند و به جهان مردگان بپیوندند. از طرف دیگر، دایانا (دختر ملکه هیپولیتا) از طریق خلبانی به نام استیو ترِوِر که به طور اتفاقی در تمیسکیرا سقوط کرده بود، از وقوع این جنگ مطلع می‌شود و برای شکست دادن آریس، تمیسکیرا را ترک می‌کند…انیمیشن واندرومن با تم اساطیری/ابرقهرمانی و داستان حماسی و شخصیت پردازی جذاب، برای هواداران این شخصیت بسیار لذت بخش است و در قالب انیمیشن، بهترین اقتباس ممکن از داستان اوریجین واندرومن می‌باشد.

۶ – سوپرمن/بتمن: دشمنان ملت (Superman\Batman: Public Enemies)

کارگردان: سم لیوصداپیشگان: کوین کانروی، تیم دلی، کلنسی براون، …دشمنان ملت برگرفته از نخستین داستان سری کمیک مشترک سوپرمن و بتمن است و از لحاظ بصری نیز به طراحی این کمیک شباهت دارد. داستان خصومت رئیس جمهور لکس لوثر با دو قهرمان بزرگ، یعنی سوپرمن و بتمن؛ لکس لوثر که به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده انتخاب شده است، قصد دارد که از قدرت و نفوذ خود برای از میان برداشتن سوپرمن و بتمن استفاده کند. به همین دلیل عده‌ی زیادی از ابرشرورها و حتی ابرقهرمانان را وادار می‌کند تا این دو نفر را از بین ببرند. به این ترتیب سوپرمن و بتمن با یک تهدید شخصی مواجه می‌شوند و شاهد هجوم بی‌وقفه‌ی افرادی نظیر متالو، سالومون گراندی، بین، کاپیتان اتم، شزم، هاکمن و… به سمت این دو قهرمان هستیم. بنابراین آن‌ها باید راهی برای برملا کردن نقشه‌ی پلید لکس لوثر پیدا کنند…این انیمیشن را می‌توان یکی از سرگرم کننده ترین انیمیشن‌های دی سی دانست. شخصیت خبیث عالی، مبارزات و صحنه‌های اکشن فوق العاده، و از همه مهم تر وجود هیجان و سرگرمی در سراسر داستان، از نقاط قوت این اثر هستند و این ویژگی‌ها سبب شده که با فروش نزدیک به ۱۱ میلیون دلار، سومین انیمیشن پرفروش دی سی و یکی از جذابت ترین ها باشد.

۵ – لیگ عدالت: نابودی (Justice League: Doom)

کارگردان: لارن مونتگومریصداپیشگان: کوین کانروی، تیم دلی، سوزان آیزنبرگ، ناتن فیلیون، مایکل روزنبام، فیل موریس، …اگر داستانی می‌خواهید که در آن، لیگ عدالت شدیداً به چالش کشیده شود، انیمیشن «لیگ عدالت: نابودی» بهترین مورد است. انیمیشنی که از داستان معروف برج بابِل (Tower of Babel) از سری کمیک‌های JLA  الهام گرفته شد و همانطور که از نامش پیداست، اعضای لیگ عدالت با حوادث بسیار بدی مواجه می‌شوند. فردی نامیرا و شرور به نام وندال سَوِج که هزاران سال سن دارد، لیگ عدالت را مانعی برای تحقق اهدافش می‌بیند و قصد دارد که آن‌ها را به کلی از سر راه بردارد. به همین جهت، سرسخت ترین دشمن هر یک از اعضای لیگ عدالت را استخدام می‌کند و گروهی تحت عنوان لژیون نابودی (Legion of Doom) تشکیل می‌دهد. گروهی متشکل از متالو، بین، چیتا، استار سفایر، میرور مستر و مالفیک که هر کدام تا حد زیادی از نقاط ضعف حریف خود آگاه هستند. بدین ترتیب هرکدام از اعضای لیگ به شکلی زمین‌گیر شده و تا مرز نابودی پیش می‌روند؛ تا اینکه سایبورگ برای نجات لیگ وارد عمل می شود…در این انیمیشن شاهد لحظات بسیار جذاب و تکان‌دهنده‌ای هستیم؛ از زنده به گور شدن بروس وین به دست بین، تا سقوط سوپرمن از روی ساختمان دیلی پلنت و مسموم شدن واندرومن توسط چیتا. این لحظات فراموش نشدنی مهم ترین شاخصه‌ی این انیمیشن است که هر بیننده‌ای را مجذوب می‌کند.

۴ – بتمن: زیر نقاب سرخ (Batman: Under the Red Hood)
کارگردان: برندن ویِتیصداپیشگان: بروس گرینوود، جنسن اکلز، جان دیماجیو، نیل پاتریک هریس، …زیر نقاب سرخ، انیمیشنی بر اساس داستان Under the Hood از سری کمیک‌های بتمن، روایتگر داستان ضد قهرمانی به نام رد هود (نقاب سرخ) است که به درون شهر گاتهام قدم گذاشته و هدف او پاکسازی شهر از وجود جنایتکاران و انجام یک تسویه حساب قدیمی است. به این جهت، به سراغ افرادی مثل بلک ماسک و حتی جوکر می‌رود. او در واقع هدف بتمن را از راه خشونت آمیز و قاطعانه دنبال می‌کند و می‌خواهد بهتر از او باشد. بتمن به همراه نایت وینگ، رد هود را تعقیب می‌کنند، اما در مقابل او با چالش های زیادی مواجه شده و متوجه می‌شوند که او مهارت بالایی دارد و بسیار سرسخت است. سرانجام پی می‌برند که او همان جیسون تاد، دستیار سابق بتمن است که سال‌ها قبل توسط جوکر به قتل رسیده بود…پس از معلوم شدن هویت رد هود، شاهد سکانس‌های پایانی بسیار جالب و تأثیرگذاری هستیم. دلخوری جیسون از بتمن و کینه‌ی او از جوکر، دیالوگ‌ها و لحظات جذابی را به همراه دارد و البته به یک پایان عالی ختم می‌شود. انیمیشن «بتمن: زیر نقاب سرخ» با فروش ۱۱.۵ میلیون دلار، دومین انیمیشن پرفروش دی سی است و علاوه بر این، چه از لحاظ روایت داستان و شخصیت پردازی و چه از لحاظ بصری و صحنه‌های اکشن در سطح بالایی قرار دارد و بسیار چشم نواز است.
۳ – بتمن: سال اول (Batman: Year One)
کارگردان: سم لیو، لارن مونتگومریصداپیشگان: برایان کرنستون، بن مک‌کنزی، الیزا دوشکو، …یکی از داستان‌های بسیار مهم بتمن که یکی از منابع اقتباسِ فیلم سینمایی بتمن آغاز می‌کند (Batman Begins) نیز بود، داستان بتمن: سال اول می‌باشد که یک انیمیشن بلند هم به همین نام ساخته شد و کاملاً به آن وفادار بود. این انیمیشن، روایتگر آغاز بتمن است و البته بیشتر از زاویه‌ی کمیسر جیمز گوردون به این موضوع می‌پردازد.جیمز گوردون به شهر گاتهام می‌آید و در اداره‌ی پلیس مشغول به کار می‌شود. در این هنگام، بروس وین هم از سفر طولانی اش از آسیا باز می‌گردد و کار خود را به عنوان نگهبان خودگمارده‌ی گاتهام شروع می‌کند. اینجاست که کشمکش‌ها آغاز می‌شود؛ بتمن مافیای گاتهام را هدف قرار می‌دهد و برای آنان دردسر ساز می‌شود. گوردون هم با مشکلات خاصی که بتمن بوجود آورده و همچنین با فساد پلیس دست و پنجه نرم می‌کند و در این راه با خطر جدی مواجه می‌گردد. نقطه‌ی اوج این انیمیشن صحنه‌ای است که بروس وین بچه‌ی نوزاد گوردون را نجات می‌دهد، و نشان می‌دهد که بدون لباس و شنل هم یک قهرمان است.نکته‌ی جالب این اثر، صداپیشگی برایان کرنستون (بازیگر مشهور سریال Breaking Bad) در نقش جیمز گوردون و بن مک‌کنزی (بازیگر نقش جیمز گوردون در سریال گاتهام) در نقش بروس وین/بتمن می‌باشد. این انیمیشن با طراحی زیبا، صداپیشگی عالی و داستان فوق العاده‌ی خود، یکی از بهترین‌های دی سی است و دیدن آن برای هواداران کمیک بسیار واجب است!
۲ – بتمن: بازگشت شوالیه‌ تاریکی (Batman: The Dark Knight Returns)

کارگردان: جی الیویاصداپیشگان: پیتر ولر، آریل وینتر، دیوید سلبی، مایکل امرسون، مارک ولی، …این انیمیشن بلند در قالب دو قسمت در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ منتشر شد که اقتباسی مستقیم از کمیک بوک «بازگشت شوالیه‌ی تاریکی» اثر فرانک میلر بود. در قسمت اول می‌بینیم که بروس وین سال‌هاست که حرفه‌ی خود را کنار گذاشته و بازنشسته شده است. اما ظهور گروه‌های آشوب‌گر در گاتهام که باعث ایجاد رعب و وحشت همگانی شده‌اند، سبب می‌شود که بروس وین بعد از سال‌ها دوباره لباس خفاشی خود را بر تن کند و جسور تر از همیشه علیه شرارت قیام کند. اما دولت در این میان بتمن را مقصر می‌داند.در قسمت دوم، جوکر نیز که در این سال‌ها کاملاً منزوی بوده و در آسایشگاه روانی به سر برده است، با بازگشت بتمن دوباره انگیزه پیدا می‌کند و کارهای دیوانه‌وار خود را از سر می‌گیرد. هم چنین، سوپرمن که با دولت همکاری می‌کند، از طرف رئیس جمهور فرستاده می‌شود که بتمن را وادار به عقب نشینی کند. به این ترتیب، دو دوست و متحد قدیمی، و بزرگ ترین ابرقهرمانان دنیای دی سی، برای اولین بار روبروی یکدیگر می‌ایستند…بازگشت شوالیه‌ تاریکی فراتر از یک انیمیشن معمولی است و حال و هوایی سنگین و جدی دارد و حتی می‌توان فضای آن را با سه‌گانه‌ی شوالیه‌ تاریکی کریستوفر نولان مقایسه کرد. هواداران دی سی کامیکس می‌دانند که دیدن این داستان فوق العاده به صورت لایو اکشن و مخصوصاً با طراحی های بهتر و کارگردانی عالی، یک تجربه‌ی لذت بخش و بسیار ماندگار می باشد.
۱ – لیگ عدالت: تناقض فلش پوینت (Justice League: The Flashpoint Paradox)
کارگردان: جی الیویاصداپیشگان: جاستین چمبرز، سی توماس هاول، مایکل بی جوردن، کوین مک‌کید، …یکی از بهترین، مهم ترین و تاثیرگذار ترین داستان‌های تاریخ دی سی کامیکس به نام «فلش پوینت» که توسط نویسنده‌ی نابغه‌ای به نام جف جانز نوشته شده بود، در سال ۲۰۱۳ مورد اقتباس قرار گرفت و این داستان فوق العاده در قالب انیمیشن تکرار شد و مورد استقبال قرار گرفت. بری آلن (فلش) پس از انجام یک مبارزه با فلش معکوس (Reverse Flash) و گروه یاغی ها (The Rogues)، ناگهان از خواب بیدار می‌شود و می‌بیند که همه چیز تغییر کرده است. مادرش زنده است؛ بتمن آدم می‌کُشد؛ واندرومن و آکوامن جنگ جهانی به راه انداخته اند؛ و اثری از سوپرمن نیست. دیدن شکل متفاوتی از افراد، مثل بتمنی که از سلاح گرم استفاده می‌کند و هیچ خط قرمزی ندارد، و یا سوپرمنی که رنگ خورشید را ندیده، برای فلش بسیار عجیب و تکان دهنده است. او در این دریای متلاطم، سرگردان شده و به همراه بتمن و سایبورگ به دنبال راهی برای درست کردن این وضعیت (یعنی فلشپوینت) است. اما نمی‌داند که تمام این اتفاقات به خاطر کاری است که خودش مرتکب شده بود…

۱

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *