قویترین زنان ابرقهرمان در مارول و دیسی

[ad id='39844']

[quote arrow=”yes”]قدر تمدترین زنان و وختران ددر کمیک بوک های ماروا و دیسی[/quote]

 

۸- استار سافایر (Star Sapphire)

کاپیتان مارول با اسم واقعی «کارول دانورز»قدرت ، بنیه، طاقت و فیزیک فراانسانی داره. او همچنین میتونه پرواز کنه. همچنین یک جور “حس ششم” محدود داره. و چون با نژاد فضایی Kree پیوند خورده نسبت به اکثر سم ها و مواد شیمیایی آلوده مصون هستش. بنابراین بدنش به نوعی شکست ناپذیر هستش. وقتی در قالب Binary فرو رفت میتونست انرژی های ستاره ای را هم کنترل کنه و در نتیجه روی حرارت ، میدان های الکترو مغناطیسی و جاذبه تاثیر بزاره و در خلا فضایی هم زنده بمونه.

 

۸- استار سافایر (Star Sapphire)

شخصیت های مونث که اسمشون «ساتار سافایر» بوده از خیلی وقت پیش و از عصر طلایی کمیک در دنیای دی سی حضور داشته اند که اکثرا هم شخصیت خبیث بوده اند. برجسته ترین و شناخته شده ترین آنها «کارول فریس» (Carol Ferris) نام داشته که گاهی هم دوست دختر «هل جوردن» بوده. او وقتی توسط جواهر استار سافایر تسخیر میشه به قدرت هایی دست پیدا میکنه که شبیه به قدرت های گرین لنترن هستش. مثل force blast، سپر محافظتی و پرواز. منشا قدرت های او یک نژاد فضایی مونث به نام  Zamarons هستش. ضمنا ما یک گروه هم به نام “سپاه استار سافایر” داریم که شبیه به گروه سپاه گرین لنترن ها هستش. اعضای این سپاه نیروها و نقاط ضعف مرتبط با عشق دارند.

 

۶- واندر ومن (Wonder Woman)

«جنیفر والترز» ملق به She-Hulk ،  دختر عمه «بروس بنر» (هالک) است و دچار بیماری نادری شد که نزدیک بود منجر به مرگش شود بنابراین نیاز به خون بروس بنر پیدا کرد. در نتیجه این انتقال خون، او هم مثل پسر دایی خود تبدیل به موجودی سبز رنگ و قوی هیکل شد و لقب «شی- هالک» پیدا کرد. جنیفر البته در نهایت توانست خودش را کنترل کند. به عبارتی دیگر او توانست وقتی که به شکل هالک در می آید ، ذهن و هوش خودش را داشته باشد. در هر حال او قدرت هایی تقریبا  برابر با هالک دارد و اگر واقعا خشمگین یا احساساتی بشه بدیل میشه به قوی ترین زن مارول! شی هالک جسم و پوستی بسیار مقاوم داره که میتونه در مقابل استرس و فشار و ضربه کاملا مقاوم باشه. به ندرت میشه بهش جراحت وارد کرد. هیچ بیماری زمینی در او اثر ندارد. او در ضمن از قدرت خود شفادهی یا healing factor هم برخورداره

 

۶- واندر ومن (Wonder Woman)

«واندر ومن» همواره  در کنار سوپرمن و بتمن جزو سه شخصیت اصلی دی سی بوده و همیشه به عنوان پرسابقه ترین بانوی دنیای کمیک به او نگاه شده  چون ۷۵ سال پیش در شماره  ۸ کمیک All Star Comics خلق شد . نمیشه برای او یک اریجین خاص و ثابت تعریف کرد چون منشا او مدام در حال عوض شدنه! بنابراین قدرت های او هم در دنیای کمیک متغیر بوده و مثلا در عصر طلایی کمیک قدرتی برابر با سوپرمن در آن دوره داشت. در دوران بعد از رویداد معروف Crisis on Infinite Earths هم قدرت هاش تغییراتی داشت و دیدیم که آنها را به عنوان موهبتی از خدایان و الهه های المپیا دریافت کرد. اما در هر حال اینها قدرت های همیشگی او هستند: قدرت، سرعت، استقامت و طول عمر فرابشری، پرواز، تخصص در مبارزه تن به تن، استفاده از کمند حقیقت، دستبندهای نشکن، شمشیر و سپر.

 

۵- جسی کوئیک  (Jesse Quick)

جسی چیمبرز (Jesse Chambers) ملقب به جسی کوئیک ، از تندرو (speedster) های معروف دنیای دی سی است که البته با نام Liberty Belle هم شناخته میشود . حالا چرا از واندرومن قوی تره؟ چون او در دنیای کمیک با اون چیزی که در سریال فلش دیده ایم فرق داره. در واقع  او دختر دو ابر قهرمان دی سی در عصر طلایی به نام های «جانی چیمبرز» و« لیبرتی بل» است و قدرت های آنها را به ارث برده و میشه گفت قدرت هاش ترکیب است از قدرت های سوپرمن و فلش ! بنابراین هم سریع میدود و هم پرواز میکند! قدرت های او مرتبط با Speed force هستند. ضمن اینکه قدرت و بنیه فوق بشری مادرش را هم به ارث برده و میتونه اشیا بسیار سنگین را هم بلند کنه.

 

 

۴- اسکارلت ویچ (Scarlet Witch)

میوتانتی بسیار نیرومند به نام اصلی «واندا ماکسیموف» که شاید در نگاه اول فقط انگار وردهای جادویی بلد است ولی در اصل چیزی که او را بسیار نیرومند میکند این است که میتواند  روی قوانین طبیعی عالم تاثیر بگذارد و  واقعیت مجازی تولید کند!  مثلا یک بار «اسکارلت ویچ» تنها با گفتن سه کلمه یعنی No more mutants (= “میوتانت دیگه بسه”) به طور عظیمی دنیای مارول را تغییر داد. در حقیقت در سری کمیک های  House of M اسکارلت ویچ برای آنکه فرزندان خود را زنده کند یک دنیای جدید خلق کرد اما پس از اینکه ابرقهرمانان مارول متوجه این موضوع شدند اسکارلت ویچ که پدرش یعنی «مگنتو» را مقصر میوتانت شدن خود میدانست ، آن سه کلمه را بر زبان آورد و در نتیجه جمعیت میوتانت های جهان از چند میلیون نفر به صدها نفر کاهش یافت. حتی مگنتو هم از خشم اسکارلت ویچ در امان نبود و نیروهای خود را از دست داد…

 

۳- هوپ سامرز (Hope Summers)

هوپ سامرز اولین میوتانتی بود که بعد از واقعه M-Day به دنیا آمد (این واقعه در واقع توسط اسکارلت ویچ ایجاد شد و در نتیجه آن ۹۱٫۴% از جمعیت میوتانت های جهان قدرت های میوتانتی خود را از دست دادند!) هنوز حد و حدود قدرت های او مشخص نشده ولی میتونه حتی ژن هایی که باعث ایجاد جهش ژنتیکی میشوند را فعال کنه یا تغییر بده! ضمن اینکه دیده شده قدرت بسیار مخرب “فونیکس” (Phoenix Force) هم در وجودش هست. او همچنین میتونه قدرت های میوتانت ها را تقلید کنه.

۲- سوپرگرل (Supergirl)

سوپرگرل تمام قدرت های سوپرمن مثل freeze breath و همچنین heat vision  را دارد و حتی گاهی اوقات از او قوی تر نشان داده! توانایی، سرعت، تحمل، استقامت و نیروی فوق بشری،  پرواز، اسیب ناپذیر بودن در مقابل حملات و استاد در مبارزه تن به تن. او همچنین اونقدر قوی است که میتونه از وسط اصابت دو سیاره گیر کنه ولی چیزیش نشه . شاید تنها دو دلیل داره که سوپرگرل در رتبه اول قرار نگرفته: ۱- اریجینش تغییر کرده و از میزان قدرت هاش کاسته شده ۲- مثل سوپرمن به کریپتونایت ضعف داره.

 

۱-  جونو (Juno) و جین گری (Jean Grey)

«جونو» که از شخصیت های نسبتا گمنام مارول است . او دختر آریماتیس و هرکول است. سعی کرد برای نجات کهکشان خودش را تقدیم «گالاکتوس» کنه تا به دستیار جدیدش تبدیل بشه.

بنابراین به یک سیلور سرفر مونث تبدیل و به قدرت کیهانی دسترسی پیدا کرد و تبدیل به کسی شد که دشمنان او چه در فضا چه در زمین از دست او در امان نیستند . سرعت و قدرت بسیار زیادی دارد و می تواند پرواز کند و آسیب ناپذیر است . در رابطه با او سوال این نیست که از پس چه کار هایی بر می آید ،بلکه این است که از پس چه کار هایی بر نمی آید. جونو قدرت کیهانی دارد و میزان قدرتش هم نامحدود است!

قابلیت جابجایی اجسام با ذهن خودش (تله کنسیس)، تله پاتی، ساطع کردن نیروی ذهنی و تبدیل آن به سلاح، ذهن خوانی و کنترل ذهن و تغییر حافظه دیگران.  اما اصل قدرت او وقتی آشکار میشه که  نیروهای فونیکس در او ظاهر میشه و تبدیل میشه به فونیکس سیاه! اینجاست که میتونه ماده ،  انرژی و زمان را تغییر بده و کنترل کنه، در فضا سفر کنه، آتش کیهانی تولید کنه، پس از مرگ دوباره زنده بشه و حتی روی حیات و انرژی درونی دیگرات تاثیر بگذاره. وقتی او فونیکس سیاه شد میلیارد ها نفر از یک نژاد بیگانه را با بلعیدن ستاره ی سیاره ی آنان به کشتن داد! (بله جین کاملا قدرت های یک ستاره رو گرفت!). قدرت های فونیکس سیاه اونقدر زیاد و مخرب بود که جین برای اینکه به کسی آسیب نزنه، خودکشی کرد

[ad id=”26607″]

[ad id='39844']

9 دیدگاه دربارهٔ «قویترین زنان ابرقهرمان در مارول و دیسی»

  1. ریون رو یادتون رفته شاید…اون میتونه زمین رو نابود کنه.دختر شیطانی به نام ترایگان هست.براهمین نیمه شیطانه.ترایگان از دارک ساید و سوپرمنم قوی تره.تنها کسی که می تونست پدرشو شکست بده ریون بود!نظرشما چیه ایا اون جزو قوی ترین زنان دی سی شمرده نمیشه؟

    1. آفرین منم دقیقا میخواستم همینو بگم ربچل راث فوق العادست قدرت های تاریکی بینهایتی داره

  2. من تا الان راجبش قدرت های جسی کوئیک زیاد نمیدونستم اما حالا میدونم واسه خودش سوپرمنه
    جسی کوئیک قهرمان مورد علاقه منه و من عاشقشم ولی به نظر من جسی کوئیک باید مقام بالا تری میگرفت چون تقریبا به اندازه ی سوپر گرل قدرت داره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *