احتمال ساخت فیلم از روی سری بازیهای GTA

[ad id='39844']

[quote]Grand Theft Auto یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین فرنچایزهای صنعت گیم در تاریخ است، اما تاکنون هرگز فیلم یا سریالی بر اساس آن ساخته نشد «استراوس زلنیک» مدیر کمپانی Take-Two (مالک راکستار) می‌گوید یکی از دلایل این اتفاق این است که آنها نمی‌خواهند کنترل ساخت محصولی را به شرکتی خارجی بسپرند.[/quote]

 

زلنیک پیش از این رئیس و مدیر ارشد اجرایی کمپانی ۲۰th Century Fox بود و تهیه و توزیع فیلم‌های بسیار زیادی را بر عهده داشته. او در حالی که تنها ۳۲ سال سن داشت وظیفه هدایت تجارت سینمایی فاکس را بر عهده گرفته بود.

در این مصاحبه زلنیک تاکید دارد که GTA در حال حاضر «ارزشمندترین محصول هوشمندانه‌ای است که تاکنون در تاریخ توسط بشر ساخته شده». تملک و کنترل این فرنچایز و هدایتش به آینده‌ای صحیح برای Take-Two بسیار مهم است و به همین علت است که آنها نمی‌خواهند یک کمپانی خارجی فیلمش را بسازد.

در بخشی دیگر از گفت‌و‌گو، خبرنگار توضیح می‌دهد که نساختن فیلم GTA دست رد زدن به سینه پول هنگفتی است؛ وی به قرارداد سودآور و مفید جورج آر.آر. مارتین با شبکه HBO برای ساخت سریال گیم آو ترونز اشاره می‌کند. زلنیک در پاسخ به این ادعا می‌گوید: «شاید این حرکت تجاری هوشمندانه‌ای باشد، اما کتاب‌های جورج مارتین به اندازه فرنچایز Grant Theft Auto ارزشمند نیستند».

بنا بر ادعای مدیران راکستار، شرکت‌ها و تهیه‌کنندگان متعددی طی سال‌های اخیر برای ساخت فیلم GTA ابراز تمایل کرده‌اند، اما کمپانی هرگز موافق نکرده و به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها هم نظرش تغییر کند.

زلنیک در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۷ گفته Take-Two ممکن است روزی ساخت فیلم‌هایی بر اساس فرنچایزهایش را به یک کمپانی خارجی و شایسته واگذار کند، اما به شرط اینکه خودش کنترل کاملی روی آن داشته باشد.

در سال ۲۰۰۸ بود که فیلمی با موضوع مکس پین و نقش‌آفرینی مارک والبرگ و میلا کونیس اکران شد، اما شکست خورد و اصلا موفق ظاهر نشد و با بودجه ساخت ۳۵ میلیون دلاری، تنها ۸۵ میلیون دلار فروخت. در سوی دیگر قرار بود مدتی فیلم بایوشاک تحت هدایت Take-Two ساخته شود، اما پروژه کنسل شد.

تجربه نشان داده فیلم‌های سینمایی ساخته شده بر اساس بازی‌های ویدیویی معمولا با شکست همراه می‌شوند، چرا که نمی‌توان به سادگی برخی از فاکتورهای آنها را در اثری تصویری پیاده‌سازی کرد. با این حال روند ساخت این دست از آثار سینمایی همچنان ادامه دارد و باید دید آیا روزی روزگاری GTA هم روی پرده نقره‌ای نقش خواهد بست یا خیر.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *