بررسی اولیه فیلم Tenet کریستوفر نولان

[ad id='39844']

[quote]تابستان سال ۲۰۲۰ میلادی قطعا فیلم‌های پرخرج و پرمخاطب زیادی دارد و برای بسیاری از بینندگان قرارگرفته در گروه‌های مختلف سینماروها، «تنت» یا همان جدیدترین اثر سینمایی کریستوفر نولان یکی از مورد انتظارترین ساخته‌هایی است که می‌خواهند فرصت تماشای آن را کسب کنند. [/quote]

 

کریستوفر نولان، فیلم‌ساز ۴۹ساله‌ی بریتانیایی که نویسنده و کارگردان آثار پرفروش و تحسین‌شده‌ای همچون «پرستیژ» ، سه‌گانه‌ی «شوالیه تاریکی» «تلقین»، «میان‌ستاره‌ای» و «دانکرک» بوده است، هم‌اکنون مشغول فیلم‌برداری تازه‌ترین اثر خود به اسم Tenet در هفت کشور گوناگون است. از آن‌جایی که فیلم‌برداری بسیاری از سکانس‌های اثر تا به امروز در محیط‌های باز، شدیدا گسترده و بسته‌شده‌ی شهری انجام شده است، طرفداران هم شانس قابل توجهی برای ثبت تصاویر و ویدیوهای گوناگون از آن داشته‌اند. به همین خاطر هم مثلا به‌تازگی همگان به کمک یکی از تصاویر غیررسمی جدید منتشرشده، متوجه شدند که در لوگوی رسمی فیلم نام آن به‌صورت TENƎꓕ نوشته می‌شود که احتمالا باتوجه‌به شناخت مخاطبان از نولان به یک موضوع پیچیده در فیلم‌نامه‌ی اثرِ مورد بحث اشاره دارد. البته از آن‌جایی که خوش‌بختانه موقع صحبت درباره‌ی Tenet با یکی از معدود فیلم‌های بزرگ اورجینال هالیوود در سال‌های اخیر سر و کار داریم

تا به امروز تنها اطلاعات ما درباره‌ی فیلم Tenet به ارتباط داشتن آن با نظریه‌ی کوانتومی فضا-زمان و جریان پیدا کردن داستانش حول جاسوسی‌های بین‌المللی محدود می‌شدند. اما باتوجه‌به این لوگوی جدید یعنی TENƎꓕ که اگر آن را ۱۸۰ درجه بچرخانید باز هم شکلی یکسان را به نمایش می‌گذارد، ممکن است نولان در Tenet قصه‌هایی را روایت کند که از عقب به جلو و از جلو به عقب روایت می‌شوند و درنهایت به مرکزی یکسان می‌رسند.

، آرون تیلور-جانسون در گفت‌وگو با گزارشگر سایت خبری توتال فیلم علاوه‌بر صحبت درباره اثر جدید دیگر خود یعنی فیلم  (یک میلیون قطعه کوچک)، تنها توانست اشاره کوچکی به اثر جدید نولان بکند و به سختی یک سری اطلاعات را منتقل کرد. او در این مصاحبه اینگونه اذعان کرد:

من واقعا نمی‌توانم درباره این فیلم صحبت کنم. قطعا محرمانه است و اجازه صحبت ندارم. اما نولان خارق‌العاده است. خیلی خوب است که می‌توانم در طی روند ساخت این اثر او را ببینم. او یک نابغه است. ساخت این فیلم واقعا یک تجربه بسیار خوب بود و من فوق‌العاده خوشحالم که بخشی از تیم بازیگران آن هستم. جان دیوید واشنگتن قرار است استثنایی باشد. او شگفت‌انگیز است. من واقعا هیجان‌زده‌ام که این فیلم هرچه زودتر اکران شود و مردم آن‌ها را تماشا کنند.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *