میزان فروش انیمیشن فروزن ۲ کمپانی والت دیزنی

[ad id='39844']

[quote]فروش افتتاحیه شگفت انگیز انیمیشن فروزن ۲ محصول کمپانی والت دیزنی[/quote]

با انیمیشن فروزن ۲ شروع می‌کنیم که باکس آفیسِ پسا-تابستان که به‌دلیل عقب افتادنِ زمان اکران امثال «واندر وومن ۱۹۸۴» و «زمانی برای مُردن نیست» در خوابِ زمستانی به سر می‌برد با آتش‌بازی بیدار کرد. این فیلم ۱۲۷ میلیون دلار به‌عنوانِ افتتاحیه‌ی خانگی و ۳۵۰ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار به‌عنوانِ افتتاحیه‌ی جهانی به دست آورد که نه‌تنها با پشت سر گذاشتنِ افتتاحیه‌ی جهانی ۲۴۲ میلیونی «شگفت‌انگیزان ۲»، رکورد بهترین افتتاحیه‌ی جهانی یک انیمیشن را شکسته است، بلکه شاملِ افتتاحیه‌ی رکوردشکنانه‌ی ۵۵ میلیون دلاری‌اش در بازار چین (در بین انیمیشن‌های دیزنی) نیز می‌شود.. این اعداد به این معنی است که «فروزن ۲» بدون‌شک درآمدِ خارجی ۸۷۶ میلیون دلاری قسمت اول «فروزن» را پشت سر خواهد گذاشت. افتتاحیه‌ی «فروزن ۲» بدون احتساب نرخ تورم پشت‌سر «در جستجوی دوری» (۱۸۳ میلیون دلار) و «شگفت‌انگیزان ۲» (۱۸۳ میلیون دلار) در جایگاه سوم بزرگ‌ترین افتتاحیه‌ی انیمیشن‌های تاریخِ سینما جای می‌گیرد. البته اگر بازسازی «شیر شاه» را انیمیشن حساب کنیم که راستش برخلافِ چیزی که در ظاهر به‌عنوان بازسازی لایو اکشن خطاب می‌شود، همین‌طور هم است، آن وقت این فیلم با افتتاحیه‌ی ۱۹۱ میلیون دلاری، جایگاه اول بهترین افتتاحیه‌ی انیمیشن‌های تاریخ را تصاحب می‌کند.

افتتاحیه‌ی «فروزن ۲» همچنین در مقایسه با دنباله‌های فرنچایزهای «نوبالغان» (Young Adult) بالاتر از «هانگر گیمز: مرغ‌مقلد قسمت اول» (۱۲۲ میلیون دلار) و «هری پاتر و یادگاران مرگبار قسمت اول (۱۲۵ میلیون دلار) و پایین‌تر از دنباله‌های «گرگ و میش» (۱۴۲ میلیون، ۱۳۸ میلیون و ۱۴۱ میلیون) و «هانگر گیمز: آتش گرفتن» (۱۵۸ میلیون دلار) جای می‌گیرد. افتتاحیه‌ی «فروزن ۲» در جایگاه پنجمِ بزرگ‌ترین افتتاحیه‌های تاریخِ ماه نوامبر قرار می‌گیرد و اولین انیمیشنِ غیرتابستانی است که اکرانش با کسب افتتاحیه‌ای فراتر از ۱۰۰ میلیون دلار آغاز کرده است. اما در جواب به این سؤال که چرا «فروزن ۲» در اولین آخرهفته‌اش به‌جای «تمام پول‌های ممکن»، فقط «اکثر پول‌ها» را به جیب زد، باید آن را به پای نقدهای نه چندان فوق‌العاده‌ی فیلم، عدم معرفی کاراکترهای جدید، عدم وجود پیچش‌های داستانی پُرسروصدا و این حقیقت که این روزها مردم کمتری نسبت به سالِ ۲۰۱۳ فقط جهت سینما رفتن، سینما می‌روند نوشت.

همچنین این دنباله شش سال پس از قسمت اول از راه رسیده است. بنابراین این احتمال هم وجود دارد، بخشی از مخاطبانی که با قربان‌صدقه رفتن آنا و اِلسا بزرگ شده بودند، حالا به چیزهای دیگری در فرهنگ عامه جذب شده‌اند. با این وجود افتتاحیه‌ی ۱۲۷ میلیون دلاری جمعه تا یکشنبه‌ی این فیلم، بزرگ‌تر از تمام افتتاحیه‌های پنج‌روزه‌ی آخرهفته‌ی روز شکرگذاری است

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *