توهین بی سابقه سریال وارش به رشتی ها + فیلم

[ad id='39844']

[quote]اهانت بی شرمانه سریال وارش به مردم شریف استان گیلان[/quote]

 

سیمرغ پلاس سریال که به تازگی پخش آن از شبکه ۳ شروع شده حاوی حاوی صحنه های توهین آمیزی نسبت به مردم شریف شهر رشت و استان گیلان است و مردم شریف اسان گیلان خواستار توقف پخش این سریال تهین آمیز هستند آنها به شدت از محتوای سریال ناراحت شده اند و آن را توطئه سازمان‌یافته صدا و سیمای ایران در جهت تحقیر سیستماتیک و حذف هویت گیلانی می دانند

شبه‌قهرمان داستان یارمحمد سیستانی است (بخوانید فارس! چون در واقع فارغ از حرکت زیرکانه سریال برای پرت کردن حواس‌ها، عملاٌ این صاحب زبان فارسی یا تهرانی‌ست که ورود می‌کند. هرچند برای سیستم فرقی نمی‌کند که مهاجر فارس باشد، ترک باشد یا هر قوم دیگر، فقط کافیست گیلانی مازندرانی نباشد. حرکت مزورانه و هوشمندانه سریال این بود که مستقیما به فارس اشاره نکند، چون می‌داند امروز مردم کاسپین آگاه‌تر و هوشیارتر شده‌‌اند، ضمن اینکه زابلی‌های مهاجر به بلوچستان در واقع فارسهای جنوب خراسانند نه بلوچ.
یارمحمد به‌خاطر خشکسالی به شمال می‌رود (در واقع پیام پروژه؛ قربانی کردن گیلان مازندران به پای اکثریت قومی ایران و یا تهرانی اصفهانی سازی و اردبیلی تبریزی سازی شمال است. همان پروژه ای که نتیجه اش بیکاری و فقر و بی‌خاکی گیلانی و مازندانی شد و میشود).
یار‌محمد غربتی در گیلان به‌مانند یک ناجی و پیغمبر وارد و بدل به سرور بومیان گیلانی می‌شود

(پیشتر هم به کمک اشخاص اطلاعاتی چون رابینوی انگلیسی و وارثینش، این توهم جا انداخته‌شد که هیچ کس در گیلان قهرمان نیست مگر این که اجنبی باشد‌. همان پروسه‌ای که به‌نام محقق و مولف جعل سند می‌کرد که مثلا گیلانشاه، گیلانی نیست و یا حتی میرزا! به‌رغم ضعف و پوشالی‌بودن این روایات کذب و پروپاگاندایی، به‌خاطر قدرت زیاد تبلیغات دشمن، اسناد محکم حقیقی گیلانی بودن قهرمانانمان از نظرها پنهان می‌ماند. چون گیلانی و مازندرانی همیشه برای قدرتهای کثیف حاکم دردسر ساز بوده‌اند و تن به دوشیده شدن نمی‌سپردند پس بایستی غرورشان را خرد کرد.


در ادامه سریال برای یارمحمد مالکیت زنی گیلانی به‌نام وارش طرح می‌گردد (کافی‌ست به جوک‌های رایج در ایران علیه مردم کاسپین نظاره کنید. در واقع به لحاظ نمادین چهار چیز را اگر از یک ملت غارت کنی، آن ملت نابود میگردد؛ زن، زبان، زمین و غرور را)

 

بهنام تشکر بازیگر سریال وارش با بیان اینکه برخی درباره این سریال خیلی زود قضاوت کرده اند گفت: شخصیت اصلی سریال، شخصیت وارش است که علاوه بر چهره مثبت دیگر سریال، خود چهره مثبتی در داستان دارد.

 

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *